English

چه مدت بعد از کشیدن دندان می‌توان ایمپلنت انجام داد؟

ایمپلنت دندان بهترین روش برای پرکردن جای خالی دندان‌هایی است که به هر دلیلی از دست رفته اند. برای کاشت ایمپلنت ابتدا دندان فعلی یا ریشه آن از دهان خارج شده و بعد از بهبودی پیچ ایمپلنت درون استخوان فک نصب می‌شود.

چه مدت بعد از کشیدن دندان می‌توان ایمپلنت انجام داد؟
به گزارش خبرگزاری موج بازار

، اگر یکی یا چند تا از دندان‌هایتان را از دست داده‌اید، کاشت ایمپلنت بهترین روش برای پرکردن جای خالی این دندان‌ها است. پروسه کاشت ایمپلنت دندان طولانی بوده و از ۴ تا ۸ ماه ممکن است طول بکشد. بیشتر افرادی که می‌خواهند ایمپلنت کنند، این سوال را می‌پرسند که چه مدت بعد از کشیدن دندان می‌توان ایمپلنت انجام داد؟ در ادامه این مطلب به این سوال پاسخ خواهیم داد.

مراحل کاشت ایمپلنت دندان

هر درمانی مراحل مختص به خود را دارد، در واقع این طور نیست که شما تصمیم بگیرید ایمپلنت انجام دهید و این کار بدون هیچ درنگی برای شما انجام شود. برای کاشت ایمپلنت دندان باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. بررسی و مشاوره اولیه
  2. کشیدن دندان فعلی یا خارج کردن ریشه آن
  3. بررسی خصوصیات حفره دندان قبلی و موقعیت آن
  4. ارزیابی تراکم استخوان فک برای نصب پیچ ایمپلنت
  5. بررسی سلامت عمومی فرد و سابقه ابتلا به بیماری‌های مزمن
  6. کاشت پایه ایمپلنت
  7. قالبگیری از دندان و ساخت روکش ایمپلنت
  8. اتصال اباتمنت
  9. اتصال تاج ایمپلنت

در مطب دندانپزشکی دکتر هومن پاک نیت مشاوره کاشت ایمپلنت به صورت کاملا رایگان انجام می‌شود. برای دریافت نوبت باید اطلاعات تماس خود را در فرم موجود در سایت https://drhoomanpakniat.com/ پر کنید تا برای رزرو نوبت با شما تماس بگیرند.

 

کاشت ایمپلنت

بهترین زمان برای کاشت ایمپلنت بعد از کشیدن دندان

طبق توصیه دندانپزشکان،‌ بهترین زمان برای کاشت ایمپلنت ۴۲ تا ۴ ماه بعد از کشیدن دندان است. در این فاصله لثه و استخوان فک کمی بهبود می‌یابند و ادغام پایه استخوان با ایمپلنت در زمان کوتاه‌تری انجام می‌شود.

در ۲ تا ۴ ماه بعد از کشیدن دندان، لثه تغییر نمی‌کند و کاشت ایمپلنت بدون نیاز به پیوند استخوان انجام می‌شود. به این ترتیب هزینه عمل‌های جانبی مثل پیوند استخوان به هزینه نهایی درمان ایمپلنت شما افزوده نمی‌شود.

عوامل موثر در تعیین بهترین زمان برای کاشت ایمپلنت

به این ترتیب دانستیم که فاصله بین کشیدن دندان و کاشت ایمپلنت به پارامترهای مختلفی بستگی دارد. برخی از این عوامل عبارتند از:

  • تراکم استخوان فک

میزان تراکم استخوان فک برای نصب پیچ ایمپلنت فاکتور مهمی در تعیین زمان کاشت ایمپلنت است.

  • ارتفاع و عرض استخوان فک

برای کاشت ایمپلنت استخوان فک باید ارتفاع و پهنای کافی داشته باشد، در غیر اینصورت زمان طولانی‌تری لازم است تا ارتفاع و عرض استخوان فک با روش پیوند استخوان اصلاح شود.

  • وجود یا نبود عفونت در لثه و دندان‌ها

وجود یا نبود عفونت در لثه یا در دندان‌های کناری نیز در تعیین زمان کاشت ایمپلنت اهمیت دارد. برای کاشت ایمپلنت باید محل کاشت ایمپلنت عاری از هر گونه عفونت یا پوسیدگی باشد، در غیر این صورت احتمال بروز عفونت بعد از کاشت ایمپلنت و پس زدن پیوند وجود خواهد داشت.

  • تعداد مراتب جراحی

تعداد مراتبی که جراحی دندان انجام داده اید نیز در تعیین زمان کاشت ایمپلنت موثر است. هر چه مقدار جراحی قبل از کاشت ایمپلنت بیشتر باشد، مدت زمان بیشتری باید صبر کنید تا لثه و استخوان فک بهبود یابند و برای کاشت ایمپلنت آماده شوند. 

  • محل قرارگیری دندان

اینکه دندان دقیقا در کجا و در کدام فک قرار دارد، عامل مهمی در تعیین زمان کاشت ایمپلنت بعد از کشیدن دندان است. هر چه دندان به انتهای فک نزدیک‌تر باشد و در فک پایین قرار داشته باشد، باید فاصله زمانی بین کشیدن دندان و کاشت ایمپلنت افزایش یابد.

  • سن متقاضی

بهترین سن برای کاشت ایمپلنت سن ۱۸ به بعد است. سن عامل تاثیرگذاری در تعیین زمان کاشت ایمپلنت بعد از کشیدن دندان است. هر قدر سن متقاضی کمتر باشد، زمان بهبودی لثه و استخوان فک بعد از کشیدن دندان کمتر شده و می‌توان بعد از مدت کمی کاشت ایمپلنت را نیز انجام داد.

  • نحوه کشیدن دندان

دندان به دو صورت معمولی یا جراحی کشیده می‌شود و زمان بهبودی لثه بعد از کشیدن دندان در این روش‌ها با هم متفاوت است. اگر دندان به روش جراحی کشیده شود، زمان بیشتری بهبود لثه و استخوان فک نیاز خواهد بود. این در حالی است که در روش کشیدن معمولی دندان،‌ می‌توان با فاصله کمتری کاشت ایمپلنت را انجام داد.

  • وضعیت سلامت عمومی فرد و ابتلا به بیماری‌های زمینه‌ای

وضعیت سلامت جسمی و ابتلا به بیماری‌های زمینه‌ای متقاضی عامل مهمی در تعیین زمان کاشت ایمپلنت است. به طور کلی برای کاشت ایمپلنت دندان باید فرد از نظر جسمی وضعیت خوبی داشته باشد و به بیماری‌های زمینه‌ای مثل دیابت یا فشار خون مبتلا نباشد،‌ زیرا ابتلا به این بیماری‌ها باعث طولانی‌ترشدن زمان بهبودی لثه بعد از کشیدن دندان می‌شود. برای مثال در صورتی که فرد به دیابت مبتلا باشد‌، زمان بهبودی لثه و استخوان فک بعد از کشیدن دندان بیشتر خواهد شد و کاشت ایمپلنت با تاخیر انجام می‌شود.

  • وضعیت جای خالی دندان کشیده شده

بعد از کشیدن دندان جای خالی آن توسط دندانپزشک مورد بررسی قرار می‌گیرد. اگر تراکم استخوان فک به قدر کافی باشد و جای خالی دندان بلافاصله بهبود یابد،‌ امکان کاشت ایمپلنت دندان بلافاصله بعد از کشیدن آن وجود دارد.

 

کاشت ایمپلنت فوری

کاشت ایمپلنت فوری بلافاصله بعد از کشیدن دندان

گاهی اوقات به دلیل زمان کم و یا عجله داشتن متقاضی،‌ کاشت ایمپلنت به صورت فوری انجام می‌شود. در این روش در صورتی که استخوان فک و دندان‌های کناری مشکلی نداشته باشند، بلافاصله بعد از کشیدن دندان کاشت ایمپلنت انجام می‌شود.

در روش کاشت ایمپلنت فوری، بلافاصله بعد از کشیدن دندان پایه ایمپلنت درون استخوان فک نصب می‌شود. این روش،‌ روشی خوبی است اما دندانپزشکان توصیه می‌کنند حداقل ۲ ماه بعد از کشیدن دندان کاشت ایمپلنت انجام شود. البته کاشت ایمپلنت فوری برای همه افراد انجام نمی‌شود و نیاز به شرایط زیر دارد:

  • عدم اعتیاد به دخانیات و الکل
  • عدم ابتلا به دندان قروچه
  • رعایت بهداشت دهان و دندان
  • وضعیت مطلوب بهداشت دهان و دندان
  • نبود عفونت و پوسیدگی در دندان و لثه
  • نبود هر گونه تورم یا التهاب در محل دندان
  • عدم ابتلا به بیماری‌های پریودنتال
  • تراکم و کیفیت مطلوب استخوان فک

اگر این شرایط را داشته باشید،‌ امکان کاشت ایمپلنت به روش فوری وجود دارد.

کاشت ایمپلنت دندان در دندانپزشکی دکتر هومن پاک نیت

اگر به دنبال یک مرکز معتبر برای کاشت ایمپلنت دندان هستید، مطب دندانپزشکی دکتر هومن پاک نیت را به شما پیشنهاد می‌کنیم. دکتر پاک نیت ۱۶ سال سابقه فعالیت در حیطه دندانپزشکی زیبایی و ایمپلنت‌های دندانی دارند و در مطب ایشان خدمات دندانپزشکی دیجیتال نیز ارائه می‌شود. برای کاشت ایمپلنت دندان در مطب دندانپزشکی دکتر هومن پاک نیت می‌توانید از طریق وبسایت آن ها اقدام کنید.

همچنین اگر به دنبال دندانپزشک برای لمینت، طراحی لبخند، جراحی لثه و سایر خدمات زیبایی دهان و دندان هستید، دکتر هومن پاک نیت بهترین گزینه برای شما می باشد.

 

 

دندانپزشکی

سخن پایانی

ایمپلنت دندان بهترین روش برای پرکردن جای خالی دندان‌هایی است که به هر دلیلی از دست رفته اند. برای کاشت ایمپلنت ابتدا دندان فعلی یا ریشه آن از دهان خارج شده و بعد از بهبودی پیچ ایمپلنت درون استخوان فک نصب می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه