English

آشنایی با مواد دندانپزشکی پرکاربرد

برای این‌که بتوانید با مواد پرکاربرد در این حوزه دندانپزشکی آشوید، لازم است دسته‌بندی‌ها را بشناسید؛ به‌ عنوان مثال یکی از مهم‌ترین بخش‌ها پر کردن دندان است؛ به همین خاطر تمامی دندان‌پزشکان خرید امالگام را در اولویت قرار می‌دهند.

آشنایی با مواد دندانپزشکی پرکاربرد
به گزارش خبرگزاری موج

، دندان‌پزشکی به ‌عنوان یکی از رشته‌های حساس به حساب می‌آید که تجهیزاتی ظریف و کاربردی دارد، متریال‌ مختلفی که در این رشته به ‌کار گرفته می‌شوند دسته‌بندی‌های متفاوتی داشته و هر کدام برای روند خاصی از درمان بیماری دندانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای این‌که بتوانید با مواد پرکاربرد در این حوزه آشنا شوید، لازم است دسته‌بندی‌ها را بشناسید؛ به‌ عنوان مثال یکی از مهم‌ترین بخش‌ها پر کردن دندان است؛ به همین خاطر تمامی دندان‌پزشکان خرید امالگام را در اولویت قرار می‌دهند.

همچنین در بخش‌های متنوعی مانند درمان ریشه، ترمیم، اطفال و سایر موارد، مواد پرکاربردی وجود دارند که ما در ادامه به صورت خلاصه‌ای آن‌ها را بررسی کرده‌ایم؛ در صورتی ‌که قصد خرید تجهیزات را به شکل کامل دارید توصیه می‌شود تا انتها ما را همراهی کنید تا با اطلاعاتی جامع خریدی منطقی داشته باشید.

دندانپزشکی

انواع مواد دندان‌پزشکی

برای داشتن لبخندی جذاب لازم است دندان و لثه‌های سالمی داشته باشید. متأسفانه نیمی از افراد در کودکی و بزرگسالی با مشکلات رایجی مانند پوسیدگی، شکستگی، عفونت و... مواجه می‌شوند که اگر در زمان مناسبی به دندان‌پزشکی مراجعه کنند قابل درمان خواهد بود. در ادامه مواد دندان‌پزشکی و کاربرد هر کدام را به صورت کامل آورده‌ایم:

اندودانتیکس؛ درمان کننده ریشه

در برخی مواقع ریشه دندان نیاز به درمان دارد تا با تمیز کردن کانال ریشه و پر کردن آن فرآیند درمان انجام شود؛ در همین راستا مواد اندودانتیکس مورد استفاده قرار می‌گیرد و بهتر است مواد باکیفیتی برای رفع ریشه ناسالم، کاهش حساسیت، حفظ تاج و افزایش استحکام به کار رود. برخی از رایج‌ترین مواد اندودانتیکس شامل سیلر، کلروفرم، زینک اکساید، MTA، خمیر پانسمان، کانال دیتکتور، کلسیم هیدروکساید، کن کاغذی، اوژنول، آرسی پرپ و گوتا پرکا بوده و برخی از وسیله‌های لازم عبارتند از:

  • رابردم: وسیله‌ای جهت ایزوله کردن دندان
  • فایل دستی: جهت فرم‌دهی، صاف و گشاد کردن کانال ریشه
  • پانچ مخصوص رابردم: وسیله‌ای برای جلوگیری از پارگی
  • پکس یاب: تخمین طول کانال
  • سوند اندو: وسیله‌ای برای یافتن حفره کانال
  • باربد بروج: وسیله‌ای جهت خارج کردن پالپ درون کانال
  • دریل گتیس گلیدن: فرم‌دهی کانال در عصب‌کشی
  • مخروط کاغذی: جذب‌کننده مواد مایع
  • اسپریدر: وسیله‌ای جهت پر کردن تراکم جانبی
  • اندومتر: برای مشخص کردن اندازه‌گیری واحد طول، فایل و...

مواد ترمیمی؛ محافظت از دندان

از آنجایی ‌که دندان‌ها فعالیت مهم جویدن را انجام می‌دهند، همواره در معرض باکتری‌ها قرار می‌گیرند و در نهایت دچار پوسیدگی و یا شکستگی می‌شوند؛ برای حل این مشکل دندان‌پزشک از مواد ترمیمی استفاده می‌کند که شامل خمیر پرکردن دندان است. این مواد ترمیمی در قسمت‌های پوسیده دندان قرار می‌گیرد تا دندان‌ شما کارایی لازم را ارائه دهد. رایج‌ترین و پرکاربردترین مواد ترمیمی عبارتند از سایلن و پرایمر، ژل محافظ، مواد ضد حساسیت، وارنیش، گلیز، مواد انعقاد خون و یا همان هموستات، بیس و لاینر، اسید اچ، گلاس آینومر، مواد بلیچینگ، پرسلن اچ، کامپوزیت، خمیر پالیش و باندینگ. همچنین وسیله‌هایی که برای ترمیم به کار می‌روند شامل موارد زیر هستند:

  • اکسکاواتور: وسیله‌ای جهت برداشتن عاج نرم و آماده‌سازی حفره دندان
  • قلم زاویه‌ساز: برای مشخص کردن زوایای خطی و نقطه‌ای در حفره
  • هومینایی: وسیله‌ای برای صاف و صیقلی کردن دیواره‌ها
  • اپلیکاتور: میکرو براش جهت قرار دادن مواد ترمیمی
  • حامل آمالگام: جهت انتقال آمالگام
  • متراکم کننده آمالگام: وسیله‌ای جهت پر و متراکم کردن آمالگام
  • کامپوزیت: ترکیبی از پلاستیک و سرامیک (حالتی خمیری داشته و با طیف رنگی متنوع، چسبندگی عالی و استحکام مناسب عرضه می‌شود)
  • تفنگ کامپوزیت: جهت جابه‌جایی کامپوزیت
  • آمالگام: موادی پودری برای پر کردن دندان‌های ترمیمی (ترکیب قلع، جیوه، مس، سرب، نقره و...)
  • برنیشر: وسیله‌ای برای صاف کردن آمالگام

 

دندان

 

مواد پروتز؛ برای داشتن لبخندی جذاب

بیشتر افراد به دلیل از دست دادن دندان خود انگیزه‌ای برای خندیدن ندارند، در حالی ‌که با پیشرفت علم پزشکی به ‌راحتی می‌توانند با مواد پروتز جای خالی دندان خود را پر کنند و لبخندی جذاب را به خود هدیه دهند. قابل ذکر است که پروتزهای دندانی دارای انواع مختلفی بوده و در دو دسته ثابت و متحرک تقسیم‌بندی می‌شوند.

مواد اطفال

موادی که برای رفع مشکلات موجود در دندان‌های کودکان به‌ کار می‌رود با موادی که جهت درمان دندان بزرگسالان مورد استفاده قرار می‌گیرد متفاوت است. کودکان نیز با مشکلاتی مانند عفونت و پوسیدگی مواجه می‌شوند که با رفع و درمان می‌توان از عفونت‌های دردآور و وحشتناک جلوگیری کرد و خنده زیبایی را برای کودکان به ارمغان آورد.

 

مواد دندانپزشکی

کاربرد انواع مواد دندانپزشکی

دندان درد یکی از طاقت‌فرسا‌ترین دردها به شمار می‌آید. در صورتی ‌که برای درمان، متریال بی‌کیفیتی به ‌کار رود علاوه ‌بر اینکه درد دندان شما خوب نمی‌شود، بلکه شرایط نیز بدتر خواهد شد. شما می‌توانید با انتخاب کلینیکی که از مواد اورجینال و باکیفیت استفاده می‌کند بهترین نتایج را به دست آورید و لبخندی زیبا و همچنین دندان‌های سالمی داشته باشید. مواد دندان‌پزشکی جهت تقویت ساختار آسیب‌دیده دندان مورد استفاده قرار گرفته و در برخی موارد برای حذف باکتری و رفع عفونت نیز کارایی دارد.

تغییر رنگ دندان نیز با استفاده از مواد دندان‌پزشکی خاص قابل درمان است تا ظاهر دندان‌هایتان بهبود یابد. علاوه ‌بر موارد گفته شده مهم‌ترین موادی که دندان‌پزشک‌ها به‌ کار می‌برند مواد پر کردن سوراخ دندان بوده که در زیبایی و همچنین کارایی بسیار تأثیرگذار است.

برای خرید مواد دندانپزشکی باکیفیت و اقتصادی به کجا مراجعه کنم؟

کیفیت مواد به‌ کار رفته در دندان‌پزشکی تأثیر بسیار زیادی در دوام و زیبایی لبخند شما دارد؛ به همین دلیل اکثر دندان‌پزشکان ماهر و حرفه‌ای به‌ دنبال مواد اورجینال و مناسب هستند. برای اینکه بتوانید از کیفیت مواد خریداری شده مطمئن باشید و بهترین خدمات را در اختیار مخاطبان قرار دهید، توصیه می‌شود که مجموعه کافه دنتیست را انتخاب کنید، این مجموعه با سابقه طولانی در زمینه فروش محصولات و تجهیزات ‌دندان‌پزشکی اورجینال توانسته است رضایت مشتریان را به همراه داشته باشد.

کافه دنتیست لوازم مصرفی و عمومی مورد نیاز در دندان‌پزشکی، انواع ماسک، عینک، سرنگ، مواد ترمیمی، کامپوزیت، مواد جراحی، ساکشن و... را با تضمین اصالت کالا ارائه می‌دهد و شما می‌توانید از طریق وب‌سایت این مجموعه تمام موارد را در برندهای معتبر تهیه کرده و در سریع‌ترین زمان ممکن درب مکان منتخب تحویل بگیرید. توجه داشته باشید که این فروشگاه با فراهم کردن تمام لوازم مورد نیاز دندان‌پزشکی باعث افزایش کیفیت درمان و سلامت دندان شده و با هدف تأمین نیاز مشتریان فعالیت می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه