English

لیست شدن یک ارز دیجیتال و تاثیر آن بر قیمت آن ارز

لیست شدن یک کریپتوکارنسی در یک صرافی ارز دیجیتال، شامل گام‌های مختلفی است که در این مطلب به بررسی آن‌ می‌پردازیم

لیست شدن یک ارز دیجیتال و تاثیر آن بر قیمت آن ارز
به گزارش خبرگزاری موج

، لیست شدن یک کریپتوکارنسی در صرافی ارز دیجیتال، همان لحظه طلایی است که می‌تواند چرخه حیات آن رمزارز را دگرگون کند. البته نکته مهمی که باید بدانید این است که دگرگونی چرخه حیات یک رمزارز همیشه به‌معنای موفقیت خیره‌کننده نیست و در برخی موارد ممکن است به شکست‌های شدید هم ختم شود.

لیست شدن ارز دیجیتال چیست؟

هر صرافی ارز دیجیتال، لیست مشخصی از کریپتوکارنسی‌ها را دارد که خرید و فروش آن رمزارزها از طریق آن صرافی، امکان‌پذیر است. فرآیند افزوده شدن یک ارز دیجیتال جدید به این لیست، لیست شدن ارز دیجیتال یا همان Listing نامیده می‌شود. لیست شدن یکی از مهم‌ترین رویدادهای چرخه حیات هر کریپتوکارنسی است، چون با این اتفاق تریدرها و سرمایه‌گذاران بیشتری به آن ارز دیجیتال دسترسی خواهند داشت.

بدین شکل، هر کسی که به خرید و سرمایه‌گذاری آن رمزارز خاص علاقه داشته باشد، پس از لیست شدن به‌راحتی می‌تواند آن ارز را خریداری کرده و آن را در لیست دارایی‌های خود حفظ کند.

فرآیند لیست شدن یک رمزارز

لیست شدن یک کریپتوکارنسی در یک صرافی ارز دیجیتال، شامل گام‌های مختلفی است که در ادامه، به بررسی آن‌ها می‌پردازیم:

ثبت درخواست

برای این‌که یک رمزارز در یک صرافی ارز دیجیتال لیست شود، توسعه‌دهندگان باید یک درخواست به صرافی ارسال کنند. آن‌ها باید با در نظر گرفتن قوانین صرافی، اطلاعات کاملی درباره پروژه، تکنولوژی مورد استفاده، مدل کاری، اطلاعات کامل راجع به تیم توسعه‌دهنده و دیگر موارد الزامی، ارائه دهند. به همین خاطر، لیست شدن یک ارز در صرافی‌های مختلف به این معنا است که آن ارز دیجیتال توانسته تمام قوانین و ضوابط صرافی ارز دیجیتال را رعایت کند.

تحلیل پروژه

در گام دوم، کارشناسان و متخصصان شاغل در صرافی ارز دیجیتال، تمام جنبه‌های کاری و اداری درخواست ارائه شده را بررسی می‌کنند. در این مرحله، متخصصان مواردی هم‌چون میزان انطباق قوانین، مشخصه‌های تکنیکال، میزان امنیت ارز دیجیتال و احتمال لیکوئیدیتی کریپتو را به‌دقت ارزیابی خواهند کرد. علاوه بر همه این موارد، میزان تجربه کاری و دست‌آوردهای توسعه‌دهندگان تیم نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

قوانین همکاری

در صورتی که ارز دیجیتال دارای تمام شرایط لیست‌شدن در صرافی ارز دیجیتال باشد، در مرحله سوم یک پیشنهاد همکاری از طرف صرافی ارسال می‌شود. در این پیشنهاد، قوانین همکاری، کارمزدها، شرایط و ضوابط و همه نکات مهم شروع و ادامه همکاری، درج خواهد شد.

توافق و اعلام همکاری

در مرحله چهارم، در صورتی که هر دو طرف قرارداد نسبت به قوانین و شرایط همکاری به توافق کامل رسیدند، قرارداد امضا می‌شود. پس از آن، تاریخ لیست شدن و آغاز همکاری نیز مشخص خواهد شد. در این مرحله است که ارز دیجیتال، در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های مختلف، تاریخ لیست‌شدن خود را اعلام می‌کند تا توجه افراد بیشتری را به خود جذب کند.

یکپارچه‌سازی تکنیکال و آغاز همکاری

فرآیند لیست شدن با یکپارچه‌سازی تکنیکال میان صرافی ارز دیجیتال و کرپتوکارنسی مورد بحث، شروع می‌شود. پس از این مرحله، رمزارز در صرافی لیست شده و امکان ترید کردن با آن ارز دیجیتال نیز فعال می‌شود.

لیست شدن در صرافی ارز دیجیتال و اثرات آن

اعلام لیست شدن در یک صرافی ارز دیجیتال، موج جدیدی از هیجان و توجه را در بازار ایجاد می‌کند. از آن لحظه به بعد، تریدرها و سرمایه‌گذاران با خوش‌بینی بیشتری خرید آن رمزارز را انجام می‌دهند و در پی این افزایش تقاضا، معمولا قیمت رمزارز هم افزایش می‌یابد. به‌محض لیست‌شدن، این موج هیجان کمی فروکش خواهد کرد و از آن ثانیه، قیمت ارز دیجیتال مورد بحث به میزان نقدینگی آن و البته اعتبار صرافی وابسته خواهد بود. نقدینگی بالا و اعتبار زیاد صرافی ارز دیجیتال، می‌تواند به تقاضای خرید بیشتر منجر شده و افزایش قیمت طولانی‌مدت را در پی داشته باشد.

برخی از مهم‌ترین نمونه‌های لیست شدن موفق شامل ارزهای دیجیتالی مشهوری مثل بیت کوین، اتریوم و کاردانو است. این رمزارزها به‌سرعت توانستند پس از لیست شدن، به افزایش قیمت ادامه دهند و با رسیدن به اهداف مختلف خود، افراد بیشتری را به خرید و سرمایه‌گذاری ترغیب کنند.

ارز

البته این موضوع، تنها یک روی سکه است و این احتمال هم وجود دارد که لیست شدن و موج اولیه افزایش تقاضا، به شکست پروژه ارز دیجیتال منجر شود. در صورتی که شرایط بازار نامساعد باشد یا قیمت فعلی رمزارز تنها به دلیل خبرهای لیست شدن، ناگهان افزایش بیابد، لیست شدن می‌تواند باعث رخ‌دادن شرایط بدی شود. اگر توسعه‌دهندگان رمزارز نتوانند پشتیبانی کاملی از کرپیتوکارنسی خود داشته باشند یا میزان توسعه پروژه از نظر عموم افراد غیر قابل قبول باشد، هیجان اولیه برای خرید رمزارز، به همان سرعتی که ایجاد شده، محو می‌شود. قیمت ناگهان کاهش می‌یابد و با فروش همگانی رمزارز و عدم خرید جدید آن، رمزارز شکست می‌خورد. این‌جا است که خارج شدن از لیست رخ می‌دهد.

خارج شدن از صرافی ارز دیجیتال یا Delisting

در مقابل لیست شدن در صرافی ارز دیجیتال، یک حالت دیگر نیز وجود دارد که در طی آن، یک کریپتوکارنسی از لیست رمزارزهای صرافی، خارج می‌شود. این فرآیند Delisting نامیده می‌شود و معمولا به معنای شکست یک رمزارز است. این فرآیند می‌تواند داوطلبانه یا اجباری باشد. خارج شدن از لیست به دلایل مختلفی از جمله اعلام ورشکستگی، تلاش برای خصوصی‌شدن یا شکست در رسیدن به اهداف تعیین شده از سوی صرافی ارز دیجیتال، رخ می‌دهد.

برخی از مشهورترین نمونه‌های شکست در لیست شدن و خارج شدن از لیست شامل رمزارزهایی هم‌چون بیت کانکت، وان‌کوین، کوینی‌وست و سنترا است. اغلب این رمزارزها، روشی برای کلاهبرداری بودند و خیلی سریع به یک شکست بزرگ برای سرمایه‌گذاران خود تبدیل شدند. به همین خاطر، هیچ‌گاه بر اساس هیجانات بازار تصمیم نگیرید. حتی پس از لیست شدن یک رمزارز در صرافی‌های بزرگ و معتبر، مدتی صبر کرده و با تحلیل رفتار آن کریپتوکارنسی در دنیای رمزارزها، اقدام به خرید کنید.

آیا لیست شدن در صرافی ارز دیجیتال همیشه خوب است؟

با این‌که لیست شدن در صرافی ارز دیجیتال می‌تواند نقطه شکوفایی و آغاز موفقیت‌های یک رمزارز باشد، اما هیچ تضمین قطعی برای رخ‌دادن چنین شرایطی وجود ندارد. لیست شدن در صرافی به این معنا است که از آن لحظه به بعد، همه تریدرها و سرمایه‌گذاران به‌راحتی می‌توانند به آن رمزارز دسترسی داشته باشند. آن را خریداری کرده و با استفاده از آن، معامله کنند. این رویداد بسیار خوب، در صورت نبود نقدینگی کافی، عدم کسب توجه تریدرها و نرسیدن به اهداف بازار، خیلی سریع می‌تواند به بدترین رویداد چرخه حیات یک رمزارز تبدیل شود و به شکست قطعی آن بینجامد. به همین دلیل، لیست شدن همان شمشیر دولبه‌ای است که شاید یک کریپتوکارنسی را به عرش برساند یا آن را به فرش بزند!

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه