English

آزمون EPT چیست؟ آمادگی آزمون EPT در اصفهان

آزمون EPT، آزمونی معتبر جهت سنجش مهارت زبان انگلیسی است که از سال ۱۳۸۶ توسط دانشگاه آزاد اسلامی به منظور ارزیابی سطح زبان انگلیسی دانشجویان و متقاضیان ورود به دوره دکتری برگزار می‌گردد.

آزمون EPT چیست؟ آمادگی آزمون EPT در اصفهان
به گزارش خبرگزاری موج

، آزمون EPT، آزمونی معتبر جهت سنجش مهارت زبان انگلیسی است که از سال ۱۳۸۶ توسط دانشگاه آزاد اسلامی به منظور ارزیابی سطح زبان انگلیسی دانشجویان و متقاضیان ورود به دوره دکتری برگزار می‌گردد.

شرکت در این آزمون مختص متقاضیانی است که فاقد مدرک زبان بین‌المللی با نمره مورد تایید دانشگاه هستند. این دسته از داوطلبان می‌بایست با کسب حدنصاب نمره قبولی در آزمون EPT،  مجوز لازم جهت ورود به دوره دکتری دانشگاه را دریافت نمایند. لازم به ذکر است شرکت در آزمون EPT و کسب نمره قبولی برای پذیرش نهایی در دوره‌های دکتری این دانشگاه الزامی است.

دوره آمادگی آزمون EPT در اصفهان نیز به تازگی مورد توجه و تقاضای بسیاری از دانشجوها قرار گرفته که در پایان این مطلب یکی از بهترین آموزشگاه های اصفهان را برای این دوره معرفی خواهیم کرد.

روش نمره‌دهی در آزمون EPT

روش نمره‌دهی در آزمون EPT

آزمون EPT نیز مانند سایر آزمون‌های معتبر زبان انگلیسی شامل نمرات قبولی، مشروط و مردودی است. حداکثر نمره در این آزمون ۱۰۰ است که در سه بخش واژگان، گرامر و درک مطلب توزیع می‌شود. این ۱۰۰ نمره به شرح زیر در سوالات آزمون تقسیم شده است:

Vocabulary  - واژگان

بخش واژگان در آزمون زبان EPT شامل ۲۵ سوال چهارگزینه‌ای است که شرکت‌کنندگان باید از میان گزینه‌ها، پاسخ صحیح را انتخاب کنند. در این بخش، داوطلبان باید معانی کلمات یا مترادف‌های مناسب را تشخیص داده و پاسخ درست را مشخص نمایند.

 Grammar- گرامر

در این بخش از آزمون، توانایی و مهارت گرامری شرکت‌کنندگان ارزیابی می‌شود. سوالات به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در هر سوال، چهار بخش از کلمات زیر خط کشیده شده است و شرکت‌کنندگان باید عبارت یا مجموعه کلمات نادرست را انتخاب کنند.

بخش گرامر این آزمون در دو قسمت برگزار می‌شود که قسمت دوم معمولاً شامل سوالات ۵۶ تا ۶۵ است. در این قسمت، جملات کاملی به عنوان گزینه‌ها ارائه می‌شود و شرکت‌کننده باید جمله‌ای را که از نظر ساختاری نادرست است، شناسایی کند.

درک مطلب

بخش سوم سوالات آزمون EPT شامل ۲۰ تست درک مطلب است که از ۴ متن مختلف تشکیل شده است. این متون به موضوعات علمی و متنوع می‌پردازند. سوالات این بخش از شماره ۶۶ تا ۸۸ را شامل می‌شود. هر متن دارای پنج سوال است و شرکت‌کنندگان باید با توجه به متن و درک صحیح مفاهیم و استفاده از تکنیک‌های خواندن، به این سوالات پاسخ صحیح بدهند.

سوالات جای خالی

همان‌طور که از نام این بخش پیداست، سوالات به گونه‌ای طراحی شده‌اند که شما با متنی مواجه می‌شوید که در آن برخی از قسمت‌ها به صورت جای خالی نمایش داده شده است. شما باید پاسخ صحیح را از میان چهار گزینه موجود در پاسخنامه انتخاب کنید. این سوالات در آزمون EPT شامل سوالات ۸۶ تا ۱۰۰ می‌باشند.

 

تفاوت آزمون زبان EPT و MSRT

یکی از سوالاتی که برای بسیاری از شرکت‌کنندگان در آزمون‌های دکتری مطرح می‌شود، تفاوت بین دو آزمون MSRT و EPT است. از نظر سطح و کیفیت سوالات، این دو آزمون تقریباً مشابه هستند، اما تفاوت اصلی آن‌ها در بخش شنیداری است که در آزمون MSRT وجود دارد ولی در آزمون EPT نیست.

 تفاوت دیگر این دو آزمون در زمان برگزاری آن‌هاست؛ آزمون EPT به صورت ماهانه برگزار می‌شود و در تمامی دانشگاه‌های مورد تأیید وزارت علوم و دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌گردد. همچنین، یکی از نکات مهم درباره آزمون EPT این است که نمره منفی ندارد.

 

نحوه ثبت‌نام در آزمون EPT

فرآیند ثبت‌نام از طریق سامانه دانشگاه آزاد انجام می‌شود. شما می‌توانید با ایجاد یک حساب کاربری، برای ثبت‌نام در این آزمون اقدام کنید. در این مرحله، اطلاعاتی نظیر نام و نام خانوادگی، شماره دانشجویی، رشته تحصیلی، مقطع تحصیلی، شماره تلفن همراه و آدرس ایمیل خود را وارد نمایید.

سپس از بخش انتخاب آزمون،  EPT را برگزینید. در نهایت، پس از طی مراحل مذکور، به درگاه پرداخت هدایت می‌شوید و پس از پرداخت، می‌توانید کارت ورود به جلسه آزمون خود را از سامانه دریافت کنید. شرکت‌کنندگان آزمون کارت ورود به جلسه خود را ۴۸ ساعت پیش از تاریخ برگزاری آزمون از سامانه ثبت‌نام می‌توانند دریافت کنند.

واژه

 

معرفی آموزشگاه واژه؛ آمادگی آزمون  EPT در اصفهان

آموزشگاه واژه یکی از بهترین آموزشگاه های اصفهان است که دوره آمادگی آزمون EPT در اصفهان را بصورت حضوری با استاد مجرب برگزار می‌کند. دوره آمادگی آزمون  EPT در اصفهان و در آموزشگاه فنی و حرفه ای واژه شامل 21 جلسه 3 ساعته و در مجموع 63 ساعت آموزش کامل است که در طی آن شما با انواع مختلف سوالات در این آزمون آشنا شده و آمادگی کامل برای امتحان EPT را پیدا خواهید کرد.

 

معرفی منابع آزمون EPT

در ادامه، با کتاب‌هایی که معمولاً به عنوان منابع  EPT شناخته می‌شوند، آشنا خواهید شد. لازم به ذکر است که تمامی این منابع برای شرکت در سایر آزمون‌های معتبر و بین‌المللی ارزیابی زبان انگلیسی نیز تأیید شده‌اند.

  • لانگمن قرمز

این کتاب یکی از کامل‌ترین منابعی است که داوطلبان آزمون باید مطالعه کنند. کتاب لانگمن قرمز شامل مجموعه‌ای از درس‌نامه‌ها است که هر کدام به یکی از مهارت‌های زبان می‌پردازد.

این کتاب نه تنها برای داوطلبان آزمون‌های مختلف، بلکه برای شرکت‌کنندگان آزمون تافل (TOEFL) و سایر آزمون‌های ارزیابی مهارت زبان انگلیسی نیز منبعی بسیار ارزشمند است.

  • واژگان ضروری تافل

این کتاب شامل واژگان کلیدی و پرکاربردی است که در آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی مورد استفاده قرار می‌گیرند. کتاب واژگان ضروری تافل شامل ۳۰ درس است که در هر درس، حدود ۱۶ تا ۱۷ واژه جدید آموزش داده می‌شود.

در پایان هر درس، متونی ارائه شده است که شما را با تعداد زیادی واژه در زمینه‌های مختلف مانند زمین‌شناسی، روانشناسی، حقوق، جغرافیا و غیره آشنا می‌کند.

  • ۱۱۰۰ واژه بارونز

این کتاب در سطحی بالاتر از کتاب “واژگان ضروری تافل” قرار دارد، بنابراین توصیه می‌شود پس از اتمام آن کتاب، مطالعه این کتاب را آغاز کنید. این کتاب یک برنامه ۴۶ هفته‌ای ارائه می‌دهد که با پیروی از آن، پس از ۴۶ هفته دایره لغات شما به طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

  • کتاب ۵۰۴

این کتاب نه تنها در ایران، بلکه در بسیاری از کشورهای دیگر نیز به عنوان یکی از منابع معتبر و محبوب برای گسترش دایره واژگان زبان‌آموزان شناخته می‌شود. کتاب  ۵۰۴ واژه شامل ۵۰۴ کلمه کاربردی انگلیسی است که از منابع مختلفی مانند کتاب‌ها، مطبوعات و فیلم‌ها گردآوری شده‌اند و در مکالمات روزمره انگلیسی‌زبانان نیز به وفور استفاده می‌شوند.

  • کتاب The Official Guide to the TOEFL

همانطور که از نام این کتاب مشخص است، یکی از منابع اصلی برای آمادگی در آزمون تافل محسوب می‌شود. با این حال، به دلیل جامعیت و کامل بودن، می‌تواند به عنوان یک راهنمای معتبر برای افرادی که قصد شرکت در سایر آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی، از جمله آزمون EPT را دارند، نیز مفید باشد.

این کتاب با ارائه مجموعه‌ای از نمونه سوالات آزمون تافل، شما را برای شرکت در آزمون‌های سنجش زبان آماده می‌کند. بنابراین، پیشنهاد می‌شود پس از مطالعه سایر کتاب‌های مرجع معرفی شده، با پاسخ دادن به نمونه سوالات این کتاب، مهارت خود را برای شرکت در آزمون ارزیابی کنید.

 

آزمون تافل

همچنین، پاسخ دادن به سوالات این کتاب می‌تواند روشی مؤثر برای مرور تمامی درسنامه‌ها و واژگانی باشد که برای شرکت در این آزمون مطالعه کرده‌اید.

در ابتدای این مطلب اشاره شد که آزمون دکتری دانشگاه آزاد اسلامی در ایران توسط این دانشگاه برگزار می‌شود. منابع معرفی‌شده از جمله بهترین کتاب‌ها برای آمادگی در این آزمون هستند. همانطور که برای هر کتاب به‌طور جداگانه توضیح داده شد، این منابع در سایر آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی نیز کاربرد دارند. بنابراین، اگر قصد شرکت در این آزمون را دارید، با مطالعه این منابع می‌توانید در آزمون‌های دیگری مانند IELTS و TOEFL نیز شرکت کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه