English

تفاوت متاتریدر ۴ و ۵

انتخاب بین متاتریدر 4 و 5 بسیار موضوع مهمی برای معامله گران است. در این مطلب به خوبی از تفاوت های موجود مطلع می شوید.

تفاوت متاتریدر 4 و 5
به گزارش خبرگزاری موج

، متاتریدر 4 از پلتفرم‌های معاملاتی آنلاین به شمار می‌‌رود که بیشتر توسط معامله‌گران فارکس مورد استفاده قرار می‌‌گیرد. همچنین معامله‌گران می‌توانند کالاها و شاخص را از طریق CFD معامله کنند. با استفاده از متاتریدر نسخه 4، معامله‌گران قادر خواهند بود قیمت‌های ارز را در زمان واقعی مشاهده نموده و همینطور تحلیل‌های تکنیکال یا بنیادی را نیز به راحتی انجام دهند. از طرفی، سرمایه‌‌گذاران با این نسخه و با استفاده از اکسپرت‌های معاملاتی، می‌‌توانند سفارش‌ها را باز کرده یا تنظیمات لازم را برای آن‌ها اعمال نمایند. امکان سفارشی کردن نمودارها، سفارش‌ها و دیگر موارد نیز از طریق متاتریدر 4 مطابق با استراتژی‌های تجاری که فرد در نظر دارد هم فراهم شده است.

متاتریدر 4

 

مزایای متاتریدر 4

استفاده از متاتریدر 4 دارای مزایای زیر است:

  • سهولت و سادگی استفاده از متاتریدر 4
  • قابلیت دسترسی به پلتفرم معاملاتی متاتریدر 4 در بسیاری از بروکرها
  • محبوبیت بالاتر نسبت به متاتریدر 5

آشنایی با متاتریدر 5

متاتریدر 5 از پلتفرم‌های معاملاتی بازار فارکس محسوب می‌‌گردد که با استفاده از آن امکان انجام معاملات را دارید. این نسخه از متاتریدر دارای 5 ابزار پیشرفته جهت تجزیه و تحلیل قیمت، معاملات الگوریتمی و غیره خواهد بود.

متاتریدر نسخه 5 در سال 2010 راه‌اندازی شده است و با توجه به بهره‌‌مندی از نمودارها، اندیکاتورهای انحصاری و توانایی گسترده‌ای که در تجارت بیش از 500 بازار دارد، بسیار مورد توجه معامله‌‌گران قرار گرفت.

مزایای متاتریدر 5

استفاده از متاتریدر 5 مزایای متعددی دارد که عبارت است از:

  • پشتیبانی از 68 ابزار تحلیل در بازارهای معاملاتی
  • برتری متاتریدر 5 در فرآیند بهینه‌سازی کدها نسبت به متاتریدر 4
  • فراهم آوردن شرایطی برای ایجاد آزمونگر استراتژی چند ارزی
  • پشتیبانی از بیش از 38 اندیکاتور تحلیل بازار

متاتریدر 5

تفاوت‌ متاتریدر 4 و متاتریدر 5 آلپاری چیست؟

در بروکر آلپاری می توانید از هر دو نسخه متاتریدر برخوردار باشید. این موضوع کاملا فارغ از نوع حساب است. اگر با بروکر آلپاری آشناییتی ندارید و یا می خواهید از پشتیبانی آلپاری استفاده کنید، کافی است به لینک https://soodup.com/broker/alpari/alpari-training/how-to-register مراجع کنید. از نظر کاربری و محبوبیت، متاتریدر 4 دارای رتبه بهتری نسبت به متاتریدر 5 است، اما متاتریدر 5 نیز دارای برخی ویژگی‌ها و مزایا بوده که بسیاری از معامله‌گران ترجیح می‌دهند از آن استفاده نمایند. به طور کلی متاتریدر 4 و متاتریدر 5 دارای 5 تفاوت اصلی هستند که در ادامه قصد داریم آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.

ویژگی

نسخه 4

نسخه 5

زبان برنامه نویسی

MQL4

MQL5

تعداد سفارش های قابل اجرا

3

4

تعداد سفارش های معوق

4

6

تعداد اندیکاتورها

30

38

ابزارهای تحلیل

33

68

قابلیت هج

دارد

دارد

Netting

ندارد

دارد

رویه اجرای سفارشات

Fill or kill

Fill or Kill

Immediate or Cancel

زیرساخت‌های برنامه‌نویسی و بهینه سازی

اصلی‌ترین تفاوت متاتریدر 4 و 5، از لحاظ زیرساخت برنامه‌نویسی و بهینه سازی در هر کدام از این پلتفرم‌‌ها خواهد بود. متاتریدر 4 و متاتریدر 5 از نظر برنامه‌نویسی تفاوت‌های بسیار زیادی با هم دارند. متاتریدر 5 برای افرادی که از اکسپرت و ربات‌های فارکس استفاده می‌کنند، کارایی بهتری خواهد داشت. افرادی که خود به صورت دستی در بازارهای مالی معامله می‌کنند، تفاوت چندان زیادی را بین این دو نسخه متاتریدر احساس نخواهند کرد.

از نظر معاملات الگوریتمی کدام نسخه متاتریدر عملکرد بهتری دارد؟

تفاوت متاتریدر 4 و 5 از سویی دیگر، در زمینه معاملات الگوریتمی خواهد بود. بدان معناست که در گرفتن بک تست و فوروارد تست (Back Test & Forward Test) نتیجه صحت اطلاعات در این دو نسخه، با هم فرق دارد.

بک تست در متاتریدر به معنای ارزیابی عملکرد استراتژی معاملاتی محسوب می‌‌گردد، اینگونه تریدرها متوجه خواهند شد که استراتژی آن‌ها در گذشته بازار چه برآیندی داشته است. نتیجه بک تست، اطلاعاتی از معاملات سودده، معاملات زیان‌ده، درصد معاملات سود در مقایسه با میزان به ضرر، مقدار سود و ضرر در هر موقعیت معاملاتی، حداکثر میزان افت حساب در طول مدت زمان تست و غیره را به معامله‌‌گر ارائه خواهد داد.

باتوجه به این، در صورتی که تریدرها بخواهند متوجه شوند که آیا استراتژی معاملاتی آن‌ها سودده است یا خیر، بایستی در ابتدا عملکرد آن استراتژی را در گذشته بازار بررسی کنند. بررسی برآیند یک استراتژی به صورت دستی امری زمانبر خواهد بود، به همین دلیل از ابزاری تحت عنوان Strategy Tester در متاتریدر برای اینکار بهره گرفته می‌‌شود. این ابزار عملکرد کلی استراتژی را در یک مدت زمان مشخص به شما نمایش می‌‌دهد.

چنانچه می‌‌خواهید بدانید که در زمینه بک تست استراتژی، کدام نسخه متاتریدر بهتر عمل می‌‌کند، باید بگوییم بر اساس آمار متاتریدر 5 دارای دقت بالاتری بوده و بک تست استراتژی در آن دارای صحت بیشتری است. ضمن اینکه سرعت آن هم در بک تست بسیار بیشتر خواهد بود. از طرفی، متاتریدر 5 دارای فوروارد تست بوده و متاتریدر 4 این قابلیت را ندارد.

تفاوت متاتریدر 4 و 5 در اندیکاتورها

برخی از محصولات و اندیکاتورها به صورت اختصاصی برای متاتریدر 4 طراحی شده‌اند و مشابه با آن در متاتریدر 5 مشاهده نمی‌‌شود. در حالت برعکس نیز برخی اندیکاتورها و محصولات تنها برای پلتفرم متاتریدر 5 طراحی گردیده و مشابه با آن در نسخه 4 وجود ندارد.

برای درک این تفاوت بین متاتریدر 4 و 5 و دانستن اینکه کدام نسخه متاتریدر بهتر است، باید در نظر داشت که در متاتریدر 4 می‌توان 9 تایم فریم و در متاتریدر 5 می‌توان 21 تایم فریم را مشاهده کرد. همینطور در متاتریدر 4، 30 اندیکاتور تکنیکال قرار دارد، در حالی که در متاتریدر 5 تعداد 35 اندیکاتور برای تحلیل تکنیکال در نظر گرفته شد. ضمن اینکه برخی بروکرها هم محصولات و خدمات خود را تنها بر روی یکی از دو نسخه متاتریدر به کاربران عرضه خواهند کرد.

کدام نسخه متاتریدر مناسب‌تر هستند؟

در صورتی که شما در معاملات خود با اکسپرت و بک تست استراتژی سرو کار دارید و همینطور در معاملات سهام و کالا فعالیت بیشتری برای انجام دادن دارید، پلتفرم معاملاتی متاتریدر 5 برای شما گزینه بهتری خواهد بود. اما چنانچه معامله‌گری هستید که به صورت دستی معامله کرده و نیازی به ربات برای تکمیل فرآیند معامله‌گری ندارید، چندان فرقی نمی‌کند کدام یک از دو نسخه متاتریدر را برگزینید.

متاتریدر مناسب‌

شایان ذکر است که متاتریدر 5، دید گسترده‌تری از بازارهای مالی را به معامله‌گران نشان خواهد داد و دلیل این موضوع هم این است که با استفاده از آن افراد می‌توانند 21 تایم فریم را مشاهده کنند. این در حالی است که تعداد تایم فریم در متاتریدر 4 برابر با عدد 9 خواهد بود. با تمامی این توضیحات، متاتریدر 4 محبوبیت بیشتری دارد و بسیاری از تریدرهای بازار فارکس از این نسخه برای انجام معاملات خود بهره می‌‌گیرند.

سخن آخر

چنانچه یک معامله‌گر مبتدی در بازار فارکس هستید و قصد دارید نکات این بازار را کشف نمایید، متاتریدر نسخه 4 گزینه مناسب‌تری برای شما خواهد بود. در مقابل اگر یک معامله‌گر باتجربه هستید و می‌خواهید در بازارهای مالی معامله‌ نمایید و سبد معاملاتی خود را متنوع‌‌تر کنید، استفاده از متاتریدر نسخه 5 انتخاب ایده‌آل‌تری برای شما محسوب می‌‌گردد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه