English

تفاوت کاتالوگ دیجیتال با کاتالوگ چاپی چیست؟

تفاوت کاتالوگ دیجیتال با کاتالوگ چاپی چیست؟ کدام نوع از کاتالوگ ها مزایا و‌ کارایی بیشتری دارند؟ در واقع این مفاهیم برای همه مراکز تولیدی و خدماتی، اشخاص یا شرکت های به دنبال شهرت و نام اهمیت دارند.

تفاوت کاتالوگ دیجیتال با کاتالوگ چاپی چیست؟
به گزارش خبرگزاری موج

، تفاوت کاتالوگ دیجیتال با کاتالوگ چاپی چیست؟ کدام نوع از کاتالوگ ها مزایا و‌ کارایی بیشتری دارند؟ در واقع این مفاهیم برای همه مراکز تولیدی و خدماتی، اشخاص یا شرکت های به دنبال شهرت و نام اهمیت دارند.

کاتالوگ از رسانه های تبلیغاتی چاپی و یا الکترونیکی بوده که برای معرفی محصولات و خدمات متنوع برندها و شرکت ها کارایی دارد. هر کدام از سبک های این ابزارها نیز مزایا و معایبی داشته که تفاوت آن ها را ایجاد و باعث انتخاب بهترین گزینه برای هر فعالیت شرکت های تازه تاسیس یا بزرگ و مجهز خواهد شد. این روش بازاریابی فرایندی هنری و حساس بوده که توسط بهترین ها و افراد متخصص مانند شرکت RTR باید انجام گیرد.

آشنایی با کاتالوگ و انواع آن

کاتالوگ ها روش های خلاقانه و کاربردی برای تبلیغات تاثیرگذار سازمان‌و شرکت ها هستند. در واقع دو نوع کاتالوگ چاپی‌و دیجیتالی یا هوشمند وجود دارد که به کمک آن ها تبلیغ هوشمند و هدفمند به صورت‌ حرفه‌ای و ماندگار در راستای معرفی هر محصول و خدمت ارائه خواهد شد. با تلفیق هنر و خلاقیت نیز یک‌ کاتالوگ اختصاصی جهت‌ نشان دادن اهداف، ارزش ها و خواسته های سازمان و‌ مراکز برای جذب مشتریان بیشتر و کسب درآمد محقق خواهد شد.

کاتالوگ چاپی

چندین دهه از چاپ کاتالوگ های چاپی و کاغذی گذشته و این نوع تبلیغات به کمک ماشین چاپ، جوهر و مواد شیمیایی تولید و عرضه خواهند شد. از طریق طراحی این سبک از کاتالوگ ها می توان محصولات و کالاهای تولیدی شرکت را در قالب دفترچه یا کارت های مخصوص در اختیار مخاطبین قرار داد. همچنین بیشتر کسب و کارهای تازه تاسیس با طراحی و چاپ این دفترچه های تبلیغاتی تخصصی رونق قابل توجه خواهند داشت. با این وجود هزینه کاغذها، چاپ و فرایند طراحی این روش پیچیده و با کاهش تقاضا در سالیان اخیر همراه است.

کاتالوگ دیجیتالی

برای درک بهتر اینکه تفاوت کاتالوگ دیجیتال با کاتالوگ چاپی چیست؟ تعارف هر دو و بررسی خصوصیات آن ها مفید خواهد بود. کاتالوگ دیجیتال و هوشمند با فناوری های جدید و پیشرفت تکنولوژی و علم کنونی رواج یافته است.

کیفیت بالای ارائه، روش های ارسالی ساده و سریع، حداقل هزینه چاپ و دیگر موارد باعث افزایش توجه و علاقه به این سبک از کاتالوگ ها شده است. این کاتالوگ به دو صورت آنلاین و آفلاین بوده و انواع قالب های ورد، pdf و بروشور، اکسل و دیگر موارد آن در دسترس هستند.

کاتالوگ دیجیتالی

 

کاتالوگ دیجیتال و کاتالوگ چاپی چه تفاوتی دارند؟

از جوانب مختلف کاتالوگ دیجیتالی با نوع چاپی فرق دارد. این تمایزات مربوط به دسترسی، طراحی، المان ها، هزینه، استانداردهای تنظیم، شیوه طرح و ایجاد و دیگر موارد هستند. بنابراین بر حسب نیاز و با توجه به کارایی هر کدام از این رسانه های تبلیغی اینکه تفاوت کاتالوگ دیجیتال با کاتالوگ چاپی چیست؟ شامل موارد زیر خواهند بود.

 

تفاوت‌ در ارسال

کاتالوگ چاپی فقط به صورت فیزیکی و از طریق ارتباط با اشخاص قابل ارسال است. با این وجود کاتالوگ هوشمند و دیجیتالی را می توان‌ وب سایت های مختلف آپلود کرد و در قالب QR کد یا اسکن آدرس الکترونیک‌ کاتالوگ بر کارت ویزیت نیز این اقدامات ممکن است. گاهی نیز با مراجعه به آدرس و صفحات اجتماعی دسترسی سریع و راحت کاتالوگ دیجیتالی قابل مشاهده و تبلیغات بهینه در هر زمینه قابل مشاهده است.

تفاوت‌ در ارسال

تفاوت در طراحی

در طراحی و تولید کاتالوگ دیجیتالی ابعاد آن باید با صفحات گوشی و مانیتور متناسب باشد ولی در نوع چاپی این ابعاد باید متناسب با استانداردهای کاغذ تنظیم گردد. همچنین در نسخه دیجیتالی کاتالوگ با اسلایدرها، تصاویر مجازی سه بعدی، افزودن المان هایی مانند لینک، گالری تصویر، اجزاء متحرک جذابیت کار را چند برابر کرده اما در نسخه چاپی این اقدامات محدودیت و غیر قابل اعمال هستند.

با اینکه نسخه چاپی بیشتر افقی هستند اما در کاتالوگ دیجیتالی این فرایند بر حسب گوشی یا صفحه نمایش مانیتور به ترتیب عمودی یا افقی طراحی خواهند شد. از طرفی طراحی کاتالوگ چاپ شده باید مضربی از اعداد زوج ۴ تا ۸ باشند و جفت آن اهمیت دارد اما در طراحی کاتالوگ دیجیتال این محدودیت وجود نداشته و هر تعداد صفحه دلخواه قابل تنظیم است.

قابلیت ادیت و ویرایش

در صورت بروز غلط املایی و یا ناهمگونی و عدم تناسب بین طراحی اصلاح آن در نوع چاپی دشوارتر از دیجیتالی است. زیرا با چند کلیک و افزونه ادیت در هر زمان امکان آپدیت و ویرایش کاتالوگ دیجیتالی برعکس چاپی وجود دارد.

تفاوت هزینه کاتالوگ چاپی و دیجیتالی

چون از کاغذ، مقوا و برگه های مخصوص با هزینه زیاد به ویژه برای تعداد زیاد کاتالوگ چاپی استفاده شده، این قیمت نهایی بیشتر بوده در حالی که کاتالوگ دیجیتالی دارای هزینه اقتصادی و به صرفه‌تری است و هزینه انتشار و طراحی منصفانه و بهتری در مقایسه با چاپ آن دارد.

تفاوت از نظر دسترسی

 

تفاوت از نظر دسترسی

برای دیدن کاتالوگ دیجیتالی به گوشی و لپتاپ و کامپیوترها و بسترهای اینترنتی آنلاین نیاز بوده در حالی که دسترسی کاتالوگ جاپی راحت و بدون این مدل محدودیت ها است. برای معرفی برندها و ارائه محصولات مارک نیز نوع چاپی کارایی بیشتری دارد. از طرفی کاتالوگ قابل لمس و فیزیکی همواره توجه بیشتری را توانسته جلب کند و در اماکن مختلف نیز امکان قرار دادن آن ها وجود دارد.

سخن پایانی

کاتالوگ راهی برای تبلیغ محصول یا خدمات با برندهای متنوع و به دو روش دیجیتالی و چاپی در دسترس هستند. کاتالوگ های هوشمند دارای تنوع، ساختار نظام مند، زیبایی و خلاقیت بیشتر با هزینه کمتر نسبت به کاتالوگ چاپی است.

از طرفی کاتالوگ چاپی دسترسی بهتر و راحت، فتوشاپ و کپی کردن بهتر و ساختار جاذب دارد. هر کدام از این گونه های رایج کاتالوگ برای حرفه و فعالیت یا شرایط مطلوب و مورد نظر کارکنان اهمیت و اولویت دارد. بنابراین در این مقاله به این پرسش که تفاوت کاتالوگ دیجیتال با کاتالوگ چاپی چیست؟ و تعاریف و ویژگی های هر یک پرداخته شد و شما می توانید برای دریافت بهترین کاتالوگ استاندارد خود نیز از RTR مشاوره و خدمات دریافت نمایید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه