English

دلایلی که باعث عدم ترخیص کالا خواهند شد

برای این که بتوانید به سرعت ترخیص کالای خود را انجام دهید باید بدانید چه نکاتی را در نظر بگیرید و از چه روش‌هایی برای سرعت بخشیدن به مراحل آن استفاده کنید. برای ادامه مطالب با ما همراه باشید.

دلایلی که باعث عدم ترخیص کالا خواهند شد
به گزارش خبرگزاری موج

، کالاهایی که به گمرک وارد می‌شوند باید درون انبار نگهداری شوند تا زمان ترخیص آن‌ها برسد. هر کالا دارای مسیر و هزینه‌های متفاوت است که باید قبل از اقدام به ترخیص از آن آگاه باشید. ترخیص کالا به منظور آزادسازی محموله‌های وارداتی از گمرک و رسیدن آن به دست صاحبان اصلی خود است. بنابراین برای این که بتوانید به سرعت ترخیص کالای خود را انجام دهید باید بدانید چه نکاتی را در نظر بگیرید و از چه روش‌هایی برای سرعت بخشیدن به مراحل آن استفاده کنید. برای ادامه مطالب با ما همراه باشید.

به سرعت کالاهارو ترخیص کن!

اگر می‌خواهید کالای خود را آزاد کنید یا باید از مراحل و هزینه‌های آن به خوبی آگاه باشید تا درون پیچیدگی‌های گمرک نیفتید و یا می‌توانید از ترخیص کار کمک بگیرید. با سپردن تمامی کارها به این شخص دیگر نیاز به معطلی و پرداخت هزینه‌های اضافی نیست. مشکلات ترخیص کالا می‌تواند به خاطر موانعی باشد که تاخیر در پردازش ایجاد می‌کند یا هزینه‌های غیرمنتظره آن باعث این مشکل است.

چه عواملی باعث عدم ترخیص کالا از گمرک می‌شود؟

1. چالش‌های قوانین و مقررات

گمرک قوانین خاص خود را دارد که در هر کشوری این قوانین متفاوت است و تنها به یک قانون کلی بسنده نمی‌کند و یک مجموعه بزرگ را در بر می‌گیرد بنابراین باید به همه موارد آن توجه کرد. تنها روشی که می‌توانید کالای خود را به سرعت ترخیص کنید، مطالعه کامل قوانین و مقررات است.

2. هزینه‌های ضروری یا اضافه؟!

یکی از مورد بحث‌ترین موارد در گمرک هزینه‌های تعیین شده است. که برای به حداقل رساندن آن باید طبق قوانین عمل کنید و در کارها را به بعد موکول نکنید زیرا هر گونه معطلی و دیرکرد باعث می‌شود که هزینه بیشتری را پرداخت کنید. هزینه‌هایی که باید در گمرک پرداخت شود اعم از تعداد و جنس کالا، نوع و وزن، حمل و نقل و هزینه انبار و حقوق گمرکی و... می‌باشد.

3. ایجاد تداخل در مسیر ترخیص کالا

ترخیص کالا اگرچه مرحله نهایی است اما یک مرحله حساس و مهم است که دارای مراحل بسیاری است و باید به آن توجه ویژه شود در غیر این صورت کالای شما آزاد نمی‌شود و هرچه بیشتر در انبار گمرک باقی بماند هزینه بیشتری شامل حال شما خواهد شد. با مراجعه به یک شرکت معتبر و ترخیص کار گمرک سرعت و دقت را در فرایند ترخیص کالاهای خود افزایش دهید.

4. تعرفه و عوارض

تمامی هزینه‌هایی که گفته شد تنها گوشه‌ای از این روند بود؛ به عنوان مثال تعرفه‌های گمرکی با هدف تامین منابع مالی برای نهادهای داخلی ایجاد شده اند و پرداخت این عوارض به نسبت نوع کالا در برخی موارد هزینه‌های نسبتا سنگینی دارد.

5. مدارک و اسناد متعدد

زمانی که می‌خوهاید کالای خود را ترخیص کنید با در هر مرحله ای که هستید مجوز و اسناد مربوطه آن را فراهم کنید و ارائه دهید و یا برگه تاییدیه هرکدام راه به همراه داشته باشید. مدارکی که باید ارائه شود نظیر فاکتورهای خرید، فهرست بسته بندی و گواهی‌ها و بارنامه‌ها است. اگر این مدارک به درستی تهیه کنید و به همراه داشته باشید و ماهیت کالای شما مشخص باشید به راحتی محموله را ترخیص می‌کنید و سرعت آن را دو برابر می‌کنید.

6. تاخیر در روند گمرک

تاخیر همیشه درگمرک به دلیل بررسی کالاها، تایید مجوزها، هزینه‌ها وجود داشته است به همین خاطر وجود فرد آگاه در این مسیر کمک ویژه‌ای به شما می‌کند.

3 نکته طلایی در ترخیص کالا

کالاهای ممنوعه را بشناسید: کالاها در گمرک به سه دسته مشروط، مجاز و ممنوع تقسیم می‌شوند که کالاهای ممنوعه تخلف به حساب آمده و فرد واردکننده یا صاحب کالا مجرم شناخته می‌شود و متحمل جریمه سنگینی خواهد شد.

با چند زبان آشنایی داشته باشید: آشنایی با چند زبان یا یک زبان به صورت عالی می‌توانید از خیلی از مشکلات دوری کنید و به راحتی با دیگر تاجران صحبت کنید و نحوه واردات و صادرات را بیاموزید و تجربه کسب کنید.

عدم دریافت مجوز برای ثبت سفارش کالا: اگر در زمانی که برای دریافت مجوز ثبت سفارش کالای خود اختصاص داده‌اید دیرکردی رخ دهد متحمل ضرر و زیان خواهید شد و باید هزینه‌های تعیین شده را بپردازید.

معرفی بهترین شرکت ترخیص کالا

شرکت ترخیص کالا

واردات وصادرات و ترخیص کالا سه فرایندی هستند که باعث می‌شوند ارتباط بین کشورها خوب و صلح آمیز بماند و نیازهای حامعه برطرف شود و از طرفی دیگر رشد و رونق اقتصادی ایجاد گردد و دولت‌ها سودآوری خوبی نیز داشته باشند. واردات کالا و سپس ترخیص آن از انبارهای مربوطه دارای روند خاص خود است که تنها شرکت‌های تجاری آگاه به مسائل آن هستند و با وجود ترخیص کار می‌توانید به راحتی همه مراحل را به سرعت طی کنید. گروه تجاری آربی با داشتن متخصصان ماهر و آگاه در این زمینه توانسته است کالای مشتریان خود را در کمترین زمان تحویل دهد.

 هر فرایندی در گمرک دارای مراحل جداگونه است که باید با آن آشنا باشید؛ هرچقدر آگاهی شما نسبت به این مسائل بالاتر برود عملکرد بهتری خواهید داشت و از ضرر و زیان و هزینه‌های بیشتر جلوگیری می‌کنید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه