English

راه های استعلام وضعیت نظام وظیفه/ کد سخا + پیامکی + حضوری

تعیین تکلیف وضعیت نظام وظیفه مشخص می کند که فرد در جه شرایطی قرار دارد و آیا امکان دریافت بسیاری از خدمات اجتماعی را دارد یا خیر؟ حتی امکان ادامه تحصیل و ورود به مقاطع بالاتر تحصیلی نیز به تعیین وضعیت نظام وظیفه فرد بستگی دارد. از این رو لازم است ابتدا خودتان بدانید که از نظر نظام وظیفه در چه وضعیتی قرار دارید. سپس بر اساس راهنمایی های مشاوران آویژه می توانید بهترین تصمیم گیری را در خصوص شرایط نظام وظیفه خود و انتخاب بهترین مسیر انجام دهید.

راه های استعلام وضعیت نظام وظیفه/ کد سخا + پیامکی + حضوری
به گزارش خبرگزاری موج

، برای استعلام وضعیت نظام وظیفه شما می توانید از سه طریق اقدام کنید. مراجعه حضوری، استفاده از سامانه پیامکی و همچنین استفاده از سامانه سخا این سه مسیر را تشکیل داده است.

ما در این مقاله مرکز مشاوره آویژه به اختصار سعی می کنیم هر کدام از این سه مسیر را مورد بررسی قرار دهیم و نشان دهیم که متقاضی چگونه می تواند وضعیت نظام وظیفه خود را متوجه شود. در نظر داشته باشید که مشخص شدن وضعیت نظام وظیفه بدین معنی است که مشخص شود فرد از نظر سازمان نظام وظیفه عمومی در چه مرحله ای قرار دارد و شامل چه مواردی می شود.

به طور مثال آیا فرد از نظر نظام وظیفه به عنوان غایب شناخته می شود؟ آیا فرد دارای معافیت تحصیلی است؟ آیا معافت پزشکی موقت فرد به اتمام نرسیده است؟ در واقع استعلام وضعیت نظام وظیفه به دو سوال مهم پاسخ می دهد:

  • آیا متقاضی به عنوان مشمول شناخته می شود؟
  • وضعیت اعزام به خدمت سربازی و شرایط آن به چه شکل است؟

همچنین در نظر داشته باشید که فرد می تواند به واسطه این استعلام وضعیت صدور و دریافت کارت پایان خدمت یا کارت معافیت از خدمت سربازی خود را مورد بررسی قرار دهد و از آخرین وضعیت آن مطلع شود. اگر در خصوص انواع وضعیت های متقاضی از نظر سازمان نظام وظیفه نیاز به راهنمایی های بیشتری داشته باشید می توانید از مشاوره سربازی آویژه راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

استعلام وضعیت نظام وظیفه از طریق مراجعه حضوری

اولین راه برای استعلام وضعیت نظام وظیفه که به ذهن هر کسی خطور می کند، مراجعه حضوری است. متقاضی می تواند از طریق مراجعه حضوری به پلیس +۱۰ یا سازمان نظام وظیفه عمومی با ارائه مدارک هویتی مانند کارت ملی، وضعیت سربازی خود را مشخص کند.

مشخص کردن وضعیت سربازی از این نظر اهمیت دارد که بسیاری از انواع معافیت ها مانند معافیت تحصیلی دارای مدت زمان خاص بوده و در تاریخی مشخص به اتمام می رسد. از این رو اگر شما از این تاریخ مطلع نباشید ممکن است به صورت ناخواسته به عنوان سرباز غایب شناخته شوید.

از طرف دیگر با توجه به این که سرباز غایب نیز نمی توند از غالب امتیازات موجودات مانند انواع معافیت ها، امکان ادامه سربازی به صورت امریه و ... استفاده کند، لازم است که فرد از تاریخ دقیق اتمام معافیت های موقت خود مطلع شود و مانع از ورود به مرحله غیبت سربازی شود. مشاوران آویژه به شما کمک می کنند تا بتوانید بر اساس آخرین وضعیت نظام وظیفه خود بهترین تصمیم گیری را داشته باشید. حتی ممکن است مشاوران آویژه مسیری را به شما نشان دهند که بتوانید در برخی موارد خاص غیبت های خود را موجه کرده و مانع از صدور برگه اعزام با مهر غیبت شوید.

استعلام وضعیت نظام وظیفه از طریق پیامک

مسیر دیگر استعلام وضعیت نظام وظیفه، استفاده از سامانه پیامکی است. این سامانه به صورت ۲۴ ساعته و در ۷ روز هفته خدمات رسانی می کند. برای استفاده از این سامانه تنها کافی است روند ساده زیر را طی کنید:

  • ارسال ؟ به سر شماره 110206010
  • منتظر دریافت پیامک از این سرشماره بمانید. در این پیامک عنوان می شود که برای هر خدمتی باید چه عددی را مجدد به همین سامانه ارسال کنید.
  • برای استعلام وضعیت نظام وظیفه لازم است عدد 1 را به این سامانه ارسال کنید.
  • طی پیامک بعدی از شما کد سخا و کد ملی متقاضی خواسته می شود. شما باید کد سخا و کد ملی خود را به همین سرشماره ارسال کنید. به طور مثال پیامک ارسالی شما به شکل 123567890-12345 خواهد بود. توجه داشته باشید که 5 رقم اول کد سخا و ده رقم بعدی کد ملی متقاضی خواهد بود.

نکته ای که باید بدانید این است که هزینه ارسال پیامک و دریافت پاسخ استعلام ۳۵۰ تومان در نظر گرفته شده است.

با ارسال این پیامک، نتیجه استعلام وضعیت نظام وظیفه برای شما ارسال می شود. به این مسئله توجه داشته باشید که در برخی از مواقع این سرشماره ممکن است پاسخگویی نداشته باشد. همچنین این سامانه نمی تواند جزئیات کاملی از نتیجه استعلام به شما نشان دهد و تنها وضعیت کلی متقاضی از نظر سازمان نظام وظیفه را عنوان می کند.

از این رو به نظر می رسد بهترین راه برای استعلام وضعیت نظام وظیفه استفاده از سامانه سخا باشد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد. با ما در این مسیر همراه بمانید.

استفاده از سامانه سخا برای استعلام وضعیت نظام وظیفه

مسیر سوم و آخر برای استعلام وضعیت نظام وظیفه استفاده از سامانه سخا است. این سامانه توانسته بخش عمده ای از نیازهای عمومی به خدمات پلیس و نظام وظیفه را برطرف کند. از این رو به نظر می رسد استفاده از این سامانه برای استعلام وضعیت نظام وظیفه می تواند بسیار کارآمد باشد. اگر فکر می کنید برای استفاده از این سامانه نیاز به راهنمایی های بیشتری دارید می توانید از مشاوران مرکز مشاوره آویژه کمک های لازم را دریافت کنید.

برای استعلام وضعیت نظام وظیفه از طریق سامانه سخا لازم است مسیر زیر را طی کنید:

  • وارد سامانه سخا به آدرس https://sakha.epolice.ir شوید. برای ورود به این سامانه لازم است کد ملی به عنوان نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید. اگر در این سامانه ثبت نام نکرده باشید می توانید از طریق گزینه ثبت نام نسبت به افتتاح صفحه شخصی خود اقدام کنید.

1راه-های-استعلام-وضعیت-نظام-وظیفه-کد-سخاپیامکیحضوری

  • با ورود به سامانه از منوی سمت چپ تصویر روی بخش نظام وظیفه و گزینه استعلام کلیک کنید:

2راه-های-استعلام-وضعیت-نظام-وظیفه-کد-سخاپیامکیحضوری

  • صفحه باز شده به شما نشان می دهد که آخرین وضعیت نظام وظیفه شما چیست.

راه-های-استعلام-وضعیت-نظام-وظیفه-کد-سخاپیامکیحضوری3

همانطور که مشخص است از طریق سامانه سخا شما می توانید ساده و بدون پرداخت هزینه نسبت به استعلام آخرین وضعیت سربازی خود اقدام کنید. این سامانه به صورت 24 ساعته در 7 روز هفته در اختیار کاربران قرار دارد و آخرین اطلاعات را به صورت برخط در اختیار افراد قرار می دهد.

نکته ای که وجود دارد شما می توانید از طریق این سامانه وضعیت کارت پایان خدمت، کارت معافیت و همچنین وضعیت معافیت تحصیلی خود را پیگیری کنید. اگر در این خصوص نیاز به راهنمایی های بیشتری دارید می توانید از مشاوران آویژه بخواهید شما را راهنمایی کنند.

خدمات مشاوره تلفنی سربازی شامل:

  •  بررسی شرایط و قوانین انواع معافیت ها
  •  بررسی شرایط و قوانین انواع کسری های سربازی
  • بررسی شرایط و قوانین بروز خروج از کشور و تردد مشمولان غایب
  •  بررسی شرایط و قوانین ادامه تحصیل مشمولان
  •  بررسی مراحل اعزام به خدمت سربازی و پست دفترچه

 و تمام سوالات نظام وظیفه تلفنی می شود.

از مزایای مشاوره سربازی تلفنی، آگاهی از جدیدترین قوانین سربازی است، ضمن اینکه مشمولان با استفاده از مشاوره نظام وظیفه می توانند از ضررهای احتمالی جلوگیری نمایند.

ما در این مقاله از مرکز مشاوره آویژه به بررسی نحوه دریافت راه های استعلام وضعیت نظام وظیفه می پردازیم، همچنین شما می توانید برای آگاهی از قوانین با کارشناس نظام وظیفه آویژه ارتباط بگیرید.

سخنی از مشاوران آویژه

تعیین تکلیف وضعیت نظام وظیفه از مهم ترین اتفاقاتی است که ممکن است در زندگی هر پسری در ایران رخ دهد. این وضعیت مشخص می کند که فرد در جه شرایطی قرار دارد و آیا امکان دریافت بسیاری از خدمات اجتماعی را دارد یا خیر؟

حتی امکان ادامه تحصیل و ورود به مقاطع بالاتر تحصیلی نیز به تعیین وضعیت نظام وظیفه فرد بستگی دارد. از این رو لازم است ابتدا خودتان بدانید که از نظر نظام وظیفه در چه وضعیتی قرار دارید. سپس بر اساس راهنمایی های مشاوران آویژه می توانید بهترین تصمیم گیری را در خصوص شرایط نظام وظیفه خود و انتخاب بهترین مسیر انجام دهید.

سوالات متداول

  • آیا امکان استعلام نظام وظیفه برای فرد وجود دارد؟

بله- سازمان نظام وظیفه به عنوان متولی تعیین وضعیت سربازی افراد مسیرهای مختلفی را برای استعلام وضعیت نظام وظیفه در اختیار متقاضیان قرار داده است.

  • چند راه برای استعلام وضعیت نظام وظیفه وجود دارد؟

در حالت کلی امکان استعلام وضعیت نظام وظیفه از طریق سامانه پیامکی، مراجعه حضوری و یا سامانه سخا وجود دارد.

  • برای استعلام وضعیت نظام وظیفه چه هزینه ای باید پرداخت شود؟

اگر بخواهید از طریق سامانه سخا اقدام کنید نیاز به پرداخت هزینه نیست و همچنین هزینه پرداختی از طریق سامانه پیامکی نیز ۳۵۰ تومان است. در خصوص مراجعه حضوری نیز تعرفه استعلام بر اساس آخرین دستور العمل دفاتر پلیس +۱۰ دریافت می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه