English

هزاران نفر در ملبورن استرالیا در حمایت از مردم مظلوم فلسطین راهپیمایی کردند

هزاران نفر از حامیان مردم مظلوم فلسطین در خیابان‌های ملبورن در آخرین راهپیمایی سال جاری میلادی شرکت نموده و قول دادند تا زمانی که درگیری در نوار غزه پایان یابد، به این تجمعات ادامه دهند.

هزاران نفر در ملبورن استرالیا در حمایت از مردم مظلوم فلسطین راهپیمایی کردند

 به نقل از پایگاه خبری ایج، این دوازدهمین راهپیمایی حمایتی از فلسطین در ملبورن استرالیا بود که امروز برگزار شد.

 پلیس تخمین می‌زند که حدود ۶۰۰۰ تن در این راهپیمایی شرکت کردند که بیشترشان چفیه با خود داشتند که نمادی از جنبش فلسطین است. آنها همچنین پلاکاردهایی در دست داشتند و در آنها خواستار آتش بس در فلسطین بودند.

۱۲ هفته قبل، هفتم اکتبر سال جاری میلادی حماس در اقدامی غافلگیرانه به شهرک‌های صهیونیست‌نشین در اطراف نوار غزه حمله کرد و در پی آن، نیروهای رژیم صهیونیستی نیز دست به حملاتی گسترده زدند که در جریان آن بیش از ۲۱ هزار و ۵۰۰ تن تاکنون شهید و حدود ۸۵ درصد از جمعیت ۲.۳ میلیونی این باریکه نیز آواره شده‌اند.

در جریان راهپیمایی امروز در ملبورن، حامیان فلسطین شعار "فلسطین را آزاد کنید" و "از بهر تا نحر، فلسطین باید آزاد شود" را سر دادند. آنها همچنین گفتند که خواستار آزادی و حقوق بشر برای فلسطینی‌ها هستند.

شرکت کنندگان در این راهپیمایی همچنین شعار "همین الان آتش بس"، "فلسطین هرگز نمی‌میرد"، "اسرائیل گمشو بیرون" و "آزادی نزدیک است" سر دادند.

یک جوان ۲۵ ساله استرالیایی نیز که در این راهپیمایی شرکت کرده بود، گفت، "هندوانه" به نمادی از مقاومت فلسطین بدل شده است.

وی افزود: فلسطینی‌ها اجازه حمل پرچم خود را ندارند و برای همین هندوانه را که به رنگ پرچم فلسطین است به عنوان نماد مقاومت، بین خودشان تقسیم می‌کنند.

در این میان، "دیوید شوبرینگ" سناتور حزب سبزها با سخنرانی در جمع شرکت کنندگان حامی فلسطین، دولت کانبرا را بابت واکنشش به این بحران مورد انتقاد قرار داد.

وی گفت: مردم استرالیا از دولت می‌خواهند تا حمایت خود را از پایان بمباران غزه و پایان کشتار نشان دهد.

آمریکا از رژیم صهیونیستی خواسته تا در هفته‌های پیش رو جنگ را در غزه کاهش داده و به سمت عملیات هدفمند حرکت کند.

آنتونی آلبانیز، جاستین ترودو و "کریستوفر لوکسون"، نخست وزیران استرالیا، کانادا و نیوزیلند در ماه جاری میلادی و در بیانیه‌ای از وقفه جنگ در غزه و تلاش‌هایی برای برقراری یک آتش بس پایدار حمایت کرده بودند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه