English

قانونگذار ارشد آمریکایی مدعی مجهز شدن ایران به سلاح هسته‌ای شد

رئیس کمیته اطلاعات مجلس آمریکا در گفت‌وگویی ضمن انتقاد از سیاست‌های دولت بایدن مدعی شد که ایران تا پایان سال جاری میلادی می‌تواند خود را یک کشور دارای سلاح هسته‌ای اعلام کند.

قانونگذار ارشد آمریکایی مدعی مجهز شدن ایران به سلاح هسته‌ای شد
به گزارش خبرگزاری موج

، مایک ترنر در مصاحبه با شبکه سی‌بی‌اس گفت: با توجه به عملکرد دولت کنونی آمریکا، ممکن است براساس احتمالاتی که در گزارش‌های خبری مطرح شده، (ایران) تا پایان سال جاری خود را یک کشور دارای سلاح هسته‌ای اعلام کند.

ترنر، نماینده جمهوری‌خواه ایالت اوهایو، همچنین از سخنان اخیر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا که گفته بود "به‌‌دنبال بدرفتاری با ایران نیست" و روابط واشنگتن با تهران "حسنه" خواهد بود، حمایت کرد. نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ۱۵ آبان همچنین گفته بود که "(ایران) نمی‌تواند سلاح هسته‌ای داشته باشد و همه ما به‌دنبال اطمینان از عدم‌دستیابی آنها به سلاح هسته‌ای هستیم."

ترنر با بیان آنکه ترامپ "ضدایران" است، استدلال کرد که اذعان به نقاط قوت دشمنان "نقطه ضعف ما محسوب نمی‌شود. " وی افزود: دونالد ترامپ با فشار حداکثری بر ایران، به نحو بی‌سابقه‌ای بیشترین فشار اقتصادی و نظامی دولت آمریکا را بر ایران وارد کرد.

وی مدعی شد: آزادی عمل و نرمشی که ایران در دولت بایدن برخوردار است به آنها این امکان را داده که تلاش کنند بر انتخابات ما تأثیر بگذارند و برنامه‌های غنی‌سازی و نظامی هسته‌ای را ادامه دهند.

ترنر گفت که دولت بایدن "در موضوع‌های هک (ستاد انتخاباتی ترامپ)، نشر اکاذیب و سوء‌قصد علیه وی، ایران را مسئول نمی‌داند."

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه