English

حسین ابراهیمی‌پور:

وضعیت کرونا شکننده و خطر شیوع اومیکرون یک هشدار جدی است

رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌ حیدریه بیان کرد: سرعت انتشار اومیکرون حداقل ۲.۵ برابر بیشتر از سویۀ دلتا است و اگر نسبت به شیوه‌نامه‌های بهداشتی بی‌تفاوت باشیم با موج سهمگین اومیکرون مواجه خواهیم شد.

وضعیت کرونا شکننده و خطر شیوع اومیکرون یک هشدار جدی است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، حسین ابراهیمی‌پور رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌ حیدریه با اشاره به شیوع سویه اومیکرون در خبری اعلام کرد: خطر شیوع اومیکرون یک هشدار جدی است و با توجه به شکننده بودن وضعیت کرونا، اگر به ‌موقع، جدی و اصولی اقدامات لازم بررای جلوگیری از انتشار سویه جدید صورت نگیرد، شاهد اتفاقات ناگواری خواهیم بود.

ابراهیمی‌پور همچنین اضافه کرد: با توجه به اینکه خوشبختانه در جمعیت زیر پوشش این داشگاه با کمبود واکسن مواجه نیستیم، شایسته است شهروندان هرچه سریعتر برای تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌ حیدریه تاکید کرد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و نیز پرهیز از حضور در مراکز پرجمعیت و پرتردد به علت انتشار سریع این سویه جدید، مورد تاکید است و از مردم خواهشمندیم برای سلامت و حفظ جان عزیزان‌ خود با انجام واکسیناسیون، احتمال ابتلا به اومیکرون را کمتر کنند.

وی با اشاره به یافته های علمی اخیر تصریح کرد: آخرین پژوهشها نشان می‌دهد سرعت انتشار اومیکرون حداقل ۲.۵ برابر بیشتر از سویۀ دلتا است و این نکته هشدار می‌دهد که اگر نسبت به شیوه‌نامه‌های بهداشتی بی‌تفاوت باشیم با سرعت بالایی گرفتار موج سهمگین اومیکرون خواهیم شد.

ابراهیمی‌پور در خاتمه یادآور شد: اثربخشی واکسن کرونا در کاستن از شدت بیماری‌زایی اومیکرون تاثیر بسزایی دارد و از عموم شهروندانی که هنوز برای دریافت واکسن مراجعه نکرده و یا نوبت‌های سه گانه واکسن خود را تکمیل نکرده‌اند، انتظار داریم در نخستین فرصت به نزدیک‌ترین مرکز واکسیناسیون زیر پوشش دانشگاه مراجعه و خود را در برابر این بیماری واکسینه کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه