English

مرتضی اثمری:

پیش بینی افزایش دمای هوا در خراسان رضوی

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: عملکرد این سامانه جوی منجر به وزش باد شدید در سطح استان همراه با گرد و خاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا همراه با احتمال بروز خسارت پیش‌ بینی می‌ شود.

پیش بینی افزایش دمای هوا در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مرتضی اثمری کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی در خبری اعلام کرد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، امروز و فردا دمای هوا در بیشتر نقاط استان افزایش خواهد یافت.

اثمری در ادامه این خبر خاطرنشان کرد و گفت: دمای هوای امروز مشهد نسبت به دیروز با 5 درجه افزایش در گرمترین ساعات به ۱۲ درجه بالای صفر و فردا جمعه به ۲۶ درجه بالای صفر خواهد رسید.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی همچنین متذکر شد: باید به هشدار نارنجی صادر شده از سوی اداره کل هواشناسی استان توجه داشت و از اواخر وقت امروز و با توجه به تغییرات شدید فشار هوا انتظار می‌رود، بر شدت و سرعت وزش باد در سطح استان افزوده شود به طوری که روز جمعه احتمال بروز خسارت در بیشتر نقاط استان به‌ویژه نواحی بادخیز وجود دارد.

وی در ادامه تاکید کرد: عملکرد این سامانه جوی منجر به وزش باد شدید در سطح استان همراه با گرد و خاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا همراه با احتمال بروز خسارت پیش‌ بینی می‌ شود.

اثمری اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی سرعت و شدت وزش باد، احتمال آسیب به سازه‌های موقت، گلخانه‌ ها، تابلوها و بنرهای تبلیغاتی و همچنین سقوط اجسام از ارتفاع وجود دارد و بر همین اساس باید تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از وزش باد شدید در نظر گرفته شود.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی یادآور شد: همچنین از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات به شدت پرهیز شود.

وی تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین ۲ تا هفت درجه سلسیوس در نوسان بوده است، گفت: در این بازه شهرستان خوشاب با کمینه دمای هوای صفر درجه و بردسکن با بیشینه دمای هوای ۲۳ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی بوده‌اند.

اثمری در خاتمه خاطرنشان کرد: بیشترین شدت وزش باد طی این مدت نیز در شهرستان‌ سبزوار با سرعت ۵۸ کیلومتر در ساعت و بیشترین مقدار بارش نیز از شهرستان کلات با ۲.۵ میلیمتر گزارش شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه