English

معاون استاندار خراسان رضوی:

خراسان رضوی در تلاش برای برگزاری یک انتخابات صحیح و سالم است

معاون استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در خصوص انتخابات، چهار محور صحیح و سلامت، حضور حداکثری، امنیت و رقابتی بودن را مطرح کرده اند و ما نیز در همین راستا تمام تلاشمان را در وزارت کشور به کار‌خواهیم بست.

خراسان رضوی در تلاش برای برگزاری یک انتخابات صحیح و سالم است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، سید هادی طباطبایی معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی در سخنانی اعلام کرد: در تاریخ ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و همزمان با ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری برگزار خواهد شد.

طباطبایی این سخنان را امروز چهارشنبه ۱۷ خردادماه در نخستین نشست خبری ستاد انتخابات استان در محل استانداری خراسان رضوی اظهار داشت و ادامه داد: استان در تلاش است تا بتواند یک انتخابات صحیح و سلامت را برگزار کند و رهبر معظم انقلاب در خصوص انتخابات، چهار محور صحیح و سلامت، حضور حداکثری، امنیت و رقابتی بودن را مطرح کرده اند و ما نیز در همین راستا تمام تلاشمان را در وزارت کشور به کار‌خواهیم بست تا انتخابات سالم برگزار کنیم تا نمایندگان مردم بدون ذره‌ای انحراف به مجلس راه پیدا کنند.

وی یادآور شد: همانطور که مقام معظم رهبری اعلام کردند، توپ‌خانه دشمن به سمت انتخابات است و امیدواریم مردم نشان دهند همچنان چشم دشمن را کور خواهند کرد و ما در کمیته امنیتی کلیه فعالیت‌های معاندین را رصد می‌کنیم و برای مقابله با آن برنامه خواهیم داشت. در استان در حوزه امنیتی در جوار حرم رضوی با توجه به اینکه ۸۰۰ کیلومتر مرز مشترک داریم مسایل امنیتی در استان به بهترین شکل مدیریت شده است.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی در ادامه افزود: استان خراسان رضوی با توجه به شرایط خود، سختی‌های خاص خودش را در روند برگزاری انتخابات دارد و به همین منظور باید ۱۰۰ هزار نفر عامل اجرایی تامین و آموزش دهیم. این سختی‌ها را به جان خواهیم خرید تا امنیت و سلامت انتخابات را تامین کنیم.

وی‌ همچنین گفت: اولین اطلاعیه ستاد انتخابات وزارت کشور در خصوص انصراف افرادی است که می‌خواهند در انتخابات شرکت کنند و زمان انصراف و استعفا آن‌ها از ۱۹ خرداد تا ۲۵ خرداد است و مدیرانی که سمت اجرایی (مدیران کل ستادی، استانی، معاونین و فرمانداران و غیره) دارند باید انصراف دهند.

طباطبایی متذکر شد: در اطلاعیه دوم که وزارت کشور منتشر کرد سمت‌های همتراز‌ را نیز اعلام کرد و باید دید که آیا اعضای عضو علی‌الدبل نیز‌ شامل می‌شود یا خیر و قانونی در مجلس به دنبال تصویب الکترونیکی شدن انتخابات است و باید به ما این موضوع ابلاغ شود.

رییس ستاد انتخابات استان خراسان رضوی تاکید کرد: همچنین توافق جدیدی بین شورای نگهبان و وزارت کشور‌ باید صورت بگیرد اما باز هم احتمال می دهیم بخشی از انتخابات الکترونیکی باشد و البته آسیب‌شناسی‌صورت گرفته از قبل باید رفع شود، زیرا در انتخابات قبلی شعب معطلی زیادی داشت.

معاون استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: اگر انتخابات الکترونیکی قطعی شد باید معایب آن رفع شود و در استان این آمادگی را ایجاد خواهیم کرد، همچنین فقط انتخابات مجلس به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد.

وی گفت: سازوکار فعالیت‌های انتخاباتی در فضای مجازی در دست بررسی است و ذیل کمیته حقوقی و آموزش درباره تخلفات تبلیغات ممکن است تبلیغات زودهنگام یا بعد از اتمام مهلت و یا تخلف و تخریب تبلیغاتی باشد.

معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی ادامه داد: این موارد در کمیته حقوقی بررسی و به هیئت نظارت اعلام می‌شود و‌ تاثیر گذار است. شورای نگهبان در مراحل مختلف انتخابات می‌تواند تاثیرگذار باشد و تایید صلاحیت انجام دهد یا ندهد. برای فضای مجازی پیش بینی شده و امیدواریم تاثیر گذاری خوبی داشته باشد.

طباطبایی خاطرنشان کرد: میانگین ادوار مشارکت در انتخابات مجلس در کشور ۵۹ درصد بوده و استان ۶۲ درصد بوده است که باید وضع موجود حفظ شود و تلاش کنیم آن را افزایش دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه