English

رییس محیط‌زیست تربت‌جام:

ممنوعیت فعالیت واحدهای تولید زغال به روش سنتی

رییس محیط‌زیست تربت‌جام بیان کرد: بر اساس ضوابط محیط‌زیست تولید کوره زغال نباید داخل شهر باشد و این واحد تولید زغال در قالب واحدهای کارگاهی در داخل شهر مستقر شده بود که به دلیل آلایندگی و شکایت مجاورین از فعالیت آن جلوگیری شد.

ممنوعیت فعالیت واحدهای تولید زغال به روش سنتی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، جواد دامن‌پاک؛ رییس محیط‌زیست شهرستان تربت‌جام در خبری اعلام کرد: فعالیت واحدهای تولید زغال به روش سنتی ممنوع بوده و اگر برای اخذ مجوزهای لازم اقدامی نکنند از ادامه فعالیت‌شان جلوگیری می‌شود.

دامن‌پاک همچنین افزود: ساماندهی صنوف آلاینده و مزاحم شهری در تربت‌جام ضرورتی انکار ناپذیر است که باید اجرایی شود، به انتقاد از یک دهه تلاش بی‌نتیجه در راستای ساماندهی این صنوف در تربت‌جام پرداخت.

رییس محیط‌زیست شهرستان تربت‌جام تاکید کرد: ضرورت دارد برای افراد سودجو و قطع درختان در مناطق روستایی برای کارگاه‌های تولید زغال تصمیمات سخت‌گیرانه‌ای اعمال شود تا این درختان کهن برای حفظ طبیعت به قیمت ناچیز فروخته نشوند.

وی در ادامه تاکید کرد: بر اساس ضوابط محیط‌زیست تولید کوره زغال نباید داخل شهر باشد و این واحد تولید زغال در قالب واحدهای کارگاهی در داخل شهر مستقر شده بود که به دلیل آلایندگی و شکایت مجاورین از فعالیت آن جلوگیری شد.

دامن‌پاک اظهار داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته در داخل شهر دیگر هیچ واحد سنتی تولید زغال نیست ولی در دیگر مناطق چند واحد فعال شناسایی شده‌اند که اخطاریه‌های لازم به آن‌ها داده شده است.

رییس محیط‌زیست شهرستان تربت‌جام اذعان کرد: فقط یک واحد تولید زغال در شهرک صنعتی شهرستان دارای مجوز است و سه واحد دیگر به روش سنتی هستند که اخطارهای لازم داده شده تا در یک مدت زمانی مشخص یا تعیین تکلیف شوند و یا فعالیتشان را تعطیل کنند. همچنین دو واحد هم درخواست مجوز داشتند که در حال انجام است.

دامن‌پاک یادآور شد: هرچند نظارت بر تأمین مواد اولیه تولید زغال با منابع طبیعی است ولی اگر به صورت صنعتی باشند مجوزهای لازم از محیط‌زیست هم باید اخذ شود و اگر سنتی فعالیت داشته باشند فاقد مجوز بوده و باید تعیین تکلیف شوند و کارگاه‌های تولید زغال اگر به همان روش سنتی بخواهند ادامه دهند از فعالیتشان جلوگیری می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه