English

استاندار خراسان رضوی:

شرایط استان به تبعیت از شرایط کشور رو به بهبودی است

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: فضای کسب‌وکار مثبت و شاخص‌هایی نظیر اشتغال و رشد اقتصاد در حال بهبود است و ما متاسفانه با انبوهی از مشکلات انباشته از گذشته مواجه هستیم که برطرف کردن آن‌ها یک‌ باره امکان‌پذیر نیست.

شرایط استان به تبعیت از شرایط کشور رو به بهبودی است

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری؛ استاندار خراسان رضوی در سخنانی اظهار داشت: شرایط استان به تبعیت از شرایط کشور رو به بهبودی است و فضای کسب‌وکار مثبت و شاخص‌هایی نظیر اشتغال و رشد اقتصاد در حال بهبود است.

نظری این سخنان را در همایش بزرگداشت روز اصناف ابراز داشت و افزود: در تاریخ مبارزات قبل از انقلاب همیشه از بازار و اصناف به عنوان مجموعه‌ای تعیین‌کننده، موثر، همراه، متدین و انقلابی یاد می‌شد و تاریخ درخشان اصناف و همراهی با نهضت امام(ره) و مبارزه علیه ظلم و طاغوت افتخار بسیار مهم و ارزشمندی برای این جامعه است.

استاندار خراسان رضوی همچنین متذکر شد: بعد از استقرار نظام اسلامی، در مسیر حفاظت و حراست از این نظام الهی نیز در مقاطع مختلف که دشمنان نسبت با کشور ما طمع می‌کردند، ما باز هم شاهد حضور جدی و تعیین‌کننده بودیم.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس که مهمترین صحنه، برجسته‌ترین میدان و تجلی‌گاه حضور مردم این سرزمین برای دفاع از ارزش‌های انقلابی و نظام مقدس اسلامی بوده، به صورت خاص اصناف را در جای جای این صحنه به زیبایی شاهد بودیم و در طول این ۴۴ سالی که از عمر انقلاب می‌گذرد نیز اصناف همواره در صحنه‌های مختلف حضور داشته‌اند.

نظری گفت: این حضور علی‌رغم همه مشکلات بوده است و این گونه نبوده که اصناف همواره در شرایطی مطلوب قرار داشته باشند، بلکه انگیزه آنان برای حضور در صحنه‌های مختلف، برخاسته از اعتقادات معنوی عمیق این قشر چه در دوران مبارزه انقلاب و چه دفاع مقدس بوده است.

استاندار خراسان رضوی اذعان داشت: دشمن در سال گذشته برای به هم ریختن جامعه، بر روی اصناف تمرکز ویژه کرده بود، اما رو سیاهی برای ذغال و سرافرازی برای همه ملت و به ویژه اصناف ماند و خرده‌اشکالاتی در برخی نقاط به وجود آمد، اما جریان بابصیرت اصناف با درک عمیق از کیدهای دشمن، راه گذشته خود را طی کرده و تعهد خود به دین و انقلاب را ثابت کردند.

وی تاکید کرد: ما در زمینه گاز مشکل داریم، اما تاکید بر این است که در زمستان آینده مشکل گاز نداشته باشیم. تولید، تامین و انتقال گاز کار بسیار سختی است، اما با پیش‌بینی‌های انجام شده امیدواریم کار به نتیجه برسد.

نظری تصریح کرد: در حوزه برق نیز بخش‌های صنعتی، تولیدی و کشاورزی با مشکلاتی مواجه هستند، اما تلاش ما این است که با اقدامات مدیریتی، شاهد کمترین مشکلات باشیم. مشکل آب نیز در استان ما و به ویژه امسال در مشهد موضوعی بسیار جدی است که همکاری همه مردم و بخش‌ها را می‌طلبد.

استاندار خراسان رضوی یادآور شد: خوشبختانه این همکاری و همراهی وجود دارد و امیدواریم با تمرکز بر مسائل پیش رو و مفاهمه مشترک، مسیر کاهش مشکلات و ارتقابخشی در تولیدات طی شود و در سالیان نه چندان دور، شاهد به حداقل رسیدن مشکلات باشیم.

وی اضافه کرد: سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی به سرعت در حال گسترش است و در حال پیگیری زمینه‌های لازم در استان هستیم و  اصناف به صورت عام پیشانی جریان اقتصادی هستند و فعالیت اصناف بیانگر همه فعالیت‌های اقتصادی است و نماد اقتصاد ما در اصناف ظهور و بروز پیدا می‌کند.

نظری خاطرنشان کرد: رویکرد اصلی ما در استان واگذاری است، یعنی فعال شدن نقش اصناف در طراحی، برنامه‌ریزی و ارائه پیشنهادات پروژه‌ها و ما براساس طراحی، برنامه‌ریزی و نقشه راه اصناف و بخش‌های اقتصادی می‌توانیم زمینه فعالیت را فراهم کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه