English

استاندار خراسان رضوی:

نیروی متخصص مهارتی می‌توانند در جهش اقتصادی موثر باشند

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: سعی ما در استان این است که با راه‌اندازی پردیس‌های مختلف تخصصی در کنار صنایع، فاصله بین افراد نخبه با صنایع استان کاهش یابد تا در نهایت منجر به افزایش تولید شود و شاهد کاهش تورم در استان باشیم.

نیروی متخصص مهارتی می‌توانند در جهش اقتصادی موثر باشند

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری؛ استاندار خراسان رضوی در سخنانی عنوان کرد: صنایع استان به واسطه داشتن انگیزه و سرمایه می‌توانند در بورسیه کردن دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای پای کار بیایند تا حلقه واسطه بین دانشگاه و صنعت را تکمیل کنند.

نظری این سخنان را در دیدار با رئیس و معاونان دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور ابراز داشت و افزود: خراسان رضوی با داشتن مزیت‌های مختلفی در حوزه‌های گوناگون، نیازمند نیروی متخصص برای حل مسائل خود است و به همین دلیل نیروی متخصص مهارتی که توسط دانشگاه فنی و حرفه‌ای تربیت می‌شوند، می‌توانند در جهش اقتصادی استان موثر باشند.

استاندار خراسان رضوی همچنین تصریح کرد: سعی ما در استان این است که با راه‌اندازی پردیس‌های مختلف تخصصی در کنار صنایع، فاصله بین افراد نخبه با صنایع استان کاهش یابد تا در نهایت منجر به افزایش تولید شود و شاهد کاهش تورم در استان باشیم.

عرفان خسرویان، رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور در این دیدار اظهار داشت: این دانشگاه می‌تواند زمان ورود نیروی متخصص از دانشگاه به صنایع را کوتاه کند، چراکه در بیشتر دانشگاه‌های کشور تاکید بر فراگیری درس‌های نظری برای انجام کارهای پژوهشی است.

خسرویان در ادامه متذکر شد: آموزش‌های این دانشگاه گران است، زیرا ۸۰ درصد مهارت‌آموزی دانشجویان در کارگاه‌ها انجام می‌شود و در عین حال مواد اولیه مورد نیاز، استاد ماهر و هم‌چنین هزینه‌های کارگاه آموزشی با توجه به نیازهای تخصصی، با افزایش قیمت همراه است.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور اضافه کرد: در دور اول سفرهای استانی رئیس جمهور، مبلغ ۶۵۰ میلیارد تومان برای طرح‌های عمرانی این دانشگاه در سطح استان در نظر گرفته شده است تا عقب ماندگی‌های موجود جبران شود.

وی اذعان داشت: این دانشگاه توان آن را دارد تا نیروی کار تخصصی مورد نیاز خراسان رضوی را در فرایندی چهار ساله تربیت کند و در دیدار از کشور لبنان و نشست با وزیر کار این کشور آنها از ما خواسته‌اند تا در خصوص تربیت نیروی مهارتی دانشگاهی با آن کشور در تعامل باشیم و به زودی قرارداد همکاری در این خصوص به امضا خواهد رسید.

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور یادآور شد: نزدیک به ۱۸۰ هزار دانشجو در سراسر کشور در دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای مشغول به تحصیل هستند که تعداد ۱۱ هزار و ۵۰۰ دانشجو در ۱۱ شعبه این دانشگاه در سطح خراسان رضوی به فراگیری مهارت می‌پردازند.

خسرویان خاطرنشان کرد: امروز همراه با اعضای هیات رئیسه این دانشگاه و همسو با رویکرد دولت سیزدهم سعی شد تا در دیدار حضوری صحبت‌های دانشجویان و خانواده این افراد را بشنویم و سپس هر کدام از اعضای هیات رئیسه به دانشگاه‌های سراسر استان رفتند تا از نزدیک در جریان امور قرار گیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه