English

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی خرسان رضوی:

اجرا حکم قلع بنا۱۶۶۰ واحد تغییر کاربری داده شده در خراسان رضوی

مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی خرسان رضوی بیان کرد: در چهار ماهه ابتدایی سال جاری، ۱۶۰۹ واحد تغییر کاربری داده شده شناسایی و تاکنون علیه ۳۱۸ مورد در دادگاه شکایت و برای ۱۱۸۰ مورد تبصره یک ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها اعمال شده است.

اجرا حکم قلع بنا۱۶۶۰ واحد تغییر کاربری داده شده در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، محمدرضا قوسیان‌مقدم؛ مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خرسان رضوی در خبری اعلام کرد: در چهار ماهه ابتدایی سال جاری، ۱۶۰۹ واحد تغییر کاربری داده شده شناسایی و ۱۶۶۰ مورد حکم قلع بنا اجرا شده است.

قوسیان‌مقدم در ادامه افزود: در چهار ماهه ابتدایی سال جاری، ۱۶۰۹ واحد تغییر کاربری داده شده شناسایی و تاکنون علیه ۳۱۸ مورد در دادگاه شکایت و برای ۱۱۸۰ مورد تبصره یک ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها اعمال شده است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خرسان رضوی متذکر شد: یعنی بعد از شناسایی این موارد، دستور توقف عملیات به آن‌ها داده شده است و از ابتدای سال تاکنون ۱۶۶۰ مورد قلع بنا اجرا شده که بخشی از این موارد در سال گذشته شناسایی شدند.

وی همچنین تاکید کرد: آمار شناسایی و برخوردها در حوزه حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است و شهرستان‌های طرقبه-شاندیز، مشهد، گلبهار و نیشابور نسبت به سایر شهرستان‌های استان بیشتر در معرض خطر تغییر کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها قرار دارند.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی خرسان رضوی یادآور شد: در جهت شناسایی اراضی تغییر کاربری داده شده، استان به چند منطقه تقسیم شده است و برای هر یک از این مناطق، مسئول گشت در نظر گرفته شده و ۳۵ واحد گشت با خودروهای مجهز به جی‌پی‌اس در ستاد استان و شهرستان‌ها در این حوزه فعالیت می‌کنند.

قوسیان‌مقدم تصریح کرد: تبلیغات زمین‌فروشی دروغ بوده و جهاد کشاورزی به هیچ فردی مجوز ویلاسازی و قطعه‌بندی نمی‌دهد و هر فردی که گواهی مبنی بر ویلاسازی و تبلیغاتی به نام مجتمع گلخانه‌ای و دامداری دارد، قصد فریب مردم را داشته و این گواهی جعلی است و توصیه می‌کنیم شهروندان برای بررسی اصالت اینگونه گواهی‌ها به جهاد کشاورزی شهرستان خود مراجعه کرده و استعلام بگیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه