English

رییس بنیاد مسکن شهرستان کلات:

اجرای آسفالت روستاهای نیازمند در شهرستان کلات

رییس بنیاد مسکن شهرستان کلات بیان کرد: شهرستان کلات با حدود ۳۶ هزار نفر جمعیت دارای ۴۷ روستای بالای ۲۰ خانوار است و جمعیت شهری و روستایی برابر هستند که امسال عملیات آسفالت ۱۵ روستا به مساحت ۶۰ هزار متر مربع انجام می‌شود.

اجرای آسفالت روستاهای نیازمند در شهرستان کلات

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، یدالله افروزی؛ رییس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان کلات اعلام کرد: تاکنون در ۹ روستای شهرستان کلات حتی یک گرم آسفالت هم اجرا نشده بود که اکنون در دستور کار قرار گرفته است.

افروزی گفت: شهرستان کلات با حدود ۳۶ هزار نفر جمعیت دارای ۴۷ روستای بالای ۲۰ خانوار است و جمعیت شهری و روستایی برابر هستند که امسال عملیات آسفالت ۱۵ روستا به مساحت ۶۰ هزار متر مربع انجام می‌شود.

رییس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان کلات افزود: مبلغ قیری که برای آسفالت این تعداد روستا در اختیار دهیاران گذاشته شده بالغ‌بر ۱۵ میلیارد تومان بوده است و اگر هزینه ابنیه و زیرسازی را هم به این مبلغ اضافه کنیم حدود ۴۰ میلیارد تومان می‌شود.

وی ادامه داد: همزمان با عملیات اسفالت معابر روستایی ۵ پروژه دیگر شامل دیوار ساحلی، سنگ فرش معابر، اجرای پل عابر پیاده و... به مبلغ ۶ میلیارد تومان اجرا می‌شود. هم اکنون از ۴۷ روستا در ۲۵ روستای شهرستان کلات پروژه دارد انجام می‌شود.

افروزی ابراز داشت: تاکنون در ۹ روستای شهرستان مانند ایده لیک، اسدآباد، حاجی‌آباد، حصار، بابافرجی، ارچنگان، سرجنگل و دو روستای دیگر حتی یک گرم آسفالت هم اجرا نشده بود که اکنون در دستور کار قرار گرفته است، البته برخی روستاها معابر اصلی‌شان قبلاً آسفالت شده بودند و اکنون معابر درجه دو اسفالت می‌شوند.

رییس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان کلات اظهار داشت: سال آینده آسفالت ۵ روستای شهرستان از جمله چهچه، کریم‌آباد و سینی کهنه، بابا رمضان و یک روستای دیگر انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: با روستاهایی که به زودی آسفالت‌شان به اتمام می‌رسد و روستاهایی که قبلاً انجام شده در مجموع ۵۴ درصد معابر اصلی آسفالت می‌شود. ۱۷ روستا از قبل آسفالت شده و عملیات ۱۵ روستا هم اکنون در حال انجام است.

افروزی یادآور شد: اگرچه آسفالت معابر طی سال‌های اخیر انجام شده و نیازی به روکش ندارد اما چون دهیاری‌ها به لحاظ مالی با کمبودهایی مواجه‌اند در نگهداری با مشکلاتی مواجه هستیم.

رییس اداره بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان کلات گفت: چون شبکه‌های آب‌رسانی با فرسودگی مواجه‌اند مدام می‌شکنند و شرکت آب و فاضلاب برای مرمت و رفع اتفاق باید اسفالت شکافی کند که این موجب خراب شدن آسفالت می‌شود.

افروزی در خاتمه این اطلاع رسانی با اشاره به وضعیت تأمین قیر برای این مورد خاطرنشان کرد: با پیگیری صورت گرفته امسال برای اولین بار برابر ۸ سال گذشته یعنی حدود ۱۰۰۰ تن قیر برای شهرستان جذب کردیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه