English

بخشدار سرولایت نیشابور:

حریق در مراتع نیشابور به دلیل گرمای شدید هوا

بخشدار سرولایت نیشابور بیان کرد: در آتش سوزی اخیر مراتع و ارتفاعات روستا‌های بخش سرولایت در نیشابور، گرمای هوا، بی‌احتیاطی و بی‌توجهی برخی افراد ناآگاه عامل وقوع حریق است.

حریق در مراتع نیشابور به دلیل گرمای شدید هوا

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، باقر صدیقی؛ بخشدار سرولایت نیشابور در خبری اطلاع داد: گرمای هوا ، بی‌احتیاطی و بی‌توجهی برخی افراد ناآگاه عامل وقوع حریق در مراتع و ارتفاعات روستاهای بخش سرولایت در نیشابور است.

صدیقی افزود: حریق جنگل‌ها و مراتع به ویژه در زمانی که با وزش باد همراه است اگر در مراحل اولیه اطفا و کنترل نشود مدیریت و اطفای آن سخت و سبب سرایت حریق به مناطق مسکونی و اراضی کشاورزی می‌شود.

بخشدار سرولایت نیشابور تاکید کرد: در زمان بروز حریق در مراتع، آمادگی، آموزش و حضور و مشارکت مردم نقش به سزایی در اطفا، کنترل و مهار آتش‌سوزی دارد و بیشتر حریق‌های مناطق صعب‌العبور با بسیج و مشارکت نیرو‌های مردمی و حضور به موقع کنترل می‌شود.

وی متذکر شد: بروز پدیده خشکسالی‌های پی در پی، گرمای شدید هوا، بی‌احتیاطی برخی گردشگران، رهگذران و حتی خود کشاورزان، پرت کردن ته سیگار، خاموش نکردن زغال باقی مانده و جرقه ناشی از وسایل نقلیه موتوری از جمله عوامل وقوع آتش سوزی در مراتع است.

صدیقی همچنین ابراز داشت: البته در آتش سوزی اخیر مراتع و ارتفاعات روستا‌های بخش سرولایت در نیشابور، گرمای هوا، بی‌احتیاطی و بی‌توجهی برخی افراد ناآگاه عامل وقوع حریق است.

بخشدار سرولایت نیشابور در ادامه اضافه کرد: تهیه و نصب تابلو‌های هشدار دهنده، آموزش اهالی و تهیه وسایل اطفای حریق توسط دهیاران می‌تواند در پیگیری از این حوادث موثر باشد.

صدیقی یادآور شد: بر اساس ماده ۳۰ و بند ب ماده ۷۰ وظایفی برای دهیاران و شورا‌های اسلامی روستا‌ها تعریف شده است که براین اساس، توجه به حفظ مراتع و ایجاد شرایط نگهداری و مراقبت صحیح آن‌ها توصیه شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه