English

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی:

رصد و کنترل بیش از ۵۰ درصد کنتورها خراسان رضوی از راه

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی بیان کرد: مزایای اجرای این طرح دسترسی آنلاین به اطلاعات چاه‌های استان بدون مراجعه به محل چاه، امکان مشاهده و بررسی حجم آب مصرفی و باقیمانده در چاه، امکان تهیه گزارش گرافیکی و مقایسه مصارف، میزان بهره‌برداری و گزارش‌گیری از تمام اطلاعات چاه‌های استان است.

رصد و کنترل بیش از ۵۰ درصد کنتورها خراسان رضوی از راه

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علیرضا طاهری، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی اظهارداشت: طی سالهای اخیر هشت هزار و ۶۶۷ کنتور روی چاههای کشاورزی و ۲ هزار و ۱۳۲ کنتور روی سایر چاه‌ها در استان نصب شده که معادل ۹۶ درصد از چاه‌های استان است.

طاهری در ادامه تصریح کرد: از زمان روی کار آمدن دولت مردمی و با هدف خدمت‌رسانی صادقانه با رویکرد جهادی، این شرکت در ۲ حوزه حفاظت و تعادل‌ بخشی منابع آب و طرح‌های اجرایی، اقدامات بزرگ و ماندگاری اجرایی کرده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی اضافه کرد: نصب و بهره‌برداری بیش از ۱۰ هزار کنتور هوشمند با هدف ارائه آمار و اطلاعات دقیق برداشت از منابع آب زیرزمینی از طریق چاه‌ها از اهداف این طرح است.

وی گفت: علاوه بر نصب کنتور بر روی چاه‌ها، مانیتورینگ کنتورها برای نخستین بار در کشور با نصب مودم در تابلوی کنتورهای هوشمند آغاز شد که هدف از انجام این طرح، قرائت آنلاین و از راه دور کنتورهای هوشمند، کنترل و نظارت بر بهره‌برداری از چاه‌های استان و دریافت اطلاعات بهره‌برداری از آنها است.

طاهری متذکر شد: هم اینک بیش از ۵۰ درصد کنتورها از راه دور قابل رصد و کنترل است که از مزایای اجرای این طرح دسترسی آنلاین به اطلاعات چاه‌های استان بدون مراجعه به محل چاه، امکان مشاهده و بررسی حجم آب مصرفی و باقیمانده در چاه، امکان تهیه گزارش گرافیکی و مقایسه مصارف، میزان بهره‌برداری و گزارش‌گیری از تمام اطلاعات چاه‌های استان است.

وی اضافه کرد: امسال استان خراسان رضوی، پایین‌ترین میزان بارندگی در بین استان‌های کشور و نخست خشکسالی را دارد، کاهش بارندگی در سالهای اخیر، باعث شده مخازن سدها تغذیه نشوند و هم اینک سد دوستی که تا چند سال قبل بخش عمده آب مشهد را تأمین می‌کرد، این روزها وضعیت نامساعدی دارد و امسال، آبی وارد مخزن این سد نشده است.

طاهری تاکید کرد: ظرفیت ذخیره مخزن سد دوستی یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون مترمکعب است اما امروز تنها ۹ درصد از کل ظرفیت آن آب دارد و هم اکنون حدود ۲ مترمکعب بر ثانیه آب از این سد برداشت می‌شود درحالی که در سال گذشته حدود ۶ مترمکعب بر ثانیه برداشت آب از آن انجام می‌شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی اعلام کرد: با توجه به وجود رسوبات انباشته در کف سد دوستی ، آبگیری مستقیم از دریاچه سد در دستورکار قرار گرفت و شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی طرح ساخت ایستگاه پمپاژ شناور سد دوستی را که در نوع خود از بزرگترین ایستگاه‌های پمپاژ شناور محسوب می‌شود، اجرایی کرد.

وی در ادامه سخنان خود افزود: با طی کردن مقدمات اجرایی، این طرح در ۲۶ فروردین‌ماه ۱۴۰۲ آغاز شد و مطابق برنامه زمانبندی، با خرید و تهیه تجهیزات لازم، این طرح در خردادماه امسال به پایان رسید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی یادآور شد: طرح اضطراری تامین آب شهر مشهد از منابع غرب دشت مشهد نیز با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی عنوان "غدیر طوس" در حال اجراست که در این طرح آب منابع غرب دشت مشهد توسط خط انتقالی به طول ۵۶ کیلومتر در ۲ قطعه ۴۶ و ۱۰ کیلومتری به مشهد منتقل می شود.

طاهری در خاتمه سخنان خود خاطرنشان کرد: هم اکنون بخش نخست پروژه، مطابق با زمانبندی پیش بینی شده و همزمان با پیک مصرف تابستانه تکمیل شده و به بهره برداری آزمایشی رسیده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه