English

رییس حوزه هنری خراسان رضوی:

آغاز به کار چهارمین جایزه ملی داستان حماسی کشور در مشهد

رییس حوزه هنری خراسان رضوی بیان کرد: امروز دبیرخانه هنر حماسی هم در حوزه ادبیات و فکری و نظری حرف‌های جدید دارد و آثاری را منتشر کرده است و هم در حوزه نمونه آثار هنری کارهای خوبی را معرفی کرده است.

آغاز به کار چهارمین جایزه ملی داستان حماسی کشور در مشهد

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، مجید عسکری؛ رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی عنوان کرد: دبیرخانه هنرحماسی با ابتکار تعدادی خلاق درحوزه هنری سال های ۱۳۹۶ و۱۳۹۷ تشکیل شد.

عسکری این سخنان را در مراسم آغاز به کار چهارمین جایزه ملی داستان حماسی ابرازداشت و ادامه داد: اصلی ترین محوریت و ماموریت در تشکیل دبیرخانه هنر حماسی، این بود که از فرصت ظرفیت‌های حماسی خراسان بزرگ، برای دمیدن روح حماسه و امید در فضای هنری استفاده کنیم و به چالش‌های هویتی در این زمینه نیز توجه شود.

وی افزود: در ابتدا نگاه اولیه این بود که ما باید به چالش‌های هویتی مثل فضای اسلامیت و انقلاب نگاه کنیم اما نگاه دوستان و همکاران باعث شد که امروز مسئله هنر حماسی تبدیل به یک فرصت بزرگ برای اتحاد همدلی و اتفاق روحیه امید و حماسه درفضای هنر در کشور بدل شود.

رییس حوزه هنری خراسان رضوی افزود: در ادامه فعالیت این دبیرخانه، هنر حماسی به فرصتی برای فعالیت‌های ادبی و هنری در زمینه حماسه تبدیل شد و پس از ۶ سال از آغاز به کار این دبیرخانه، امروز با دستاوردهای خیلی خوبی مواجه هستیم.

وی اضافه کرد: در موضوع داستان حماسی نیز اتفاقات خوبی در ۳ دوره برگزاری آن رقم خورده و تلاش کردیم مسئله نوشتن داستان‌های امید بخش و حماسی به یک دغدغه جدی برای نویسندگان کشور تبدیل  شود و در کنار مفهوم شناسی هنر حماسی،دبیرخانه توانسته با تولید نمونه‌هایی در گونه های مختلف هنری، جلوه هایی از هنر حماسی را ارائه کند.

عسکرس گفت: امروز دبیرخانه هنر حماسی هم در حوزه ادبیات و فکری و نظری حرف‌های جدید دارد و آثاری را منتشر کرده است و هم در حوزه نمونه آثار هنری کارهای خوبی را معرفی کرده و در جایزه‌های ملی هم با جایزه داستان حماسی یک اتفاق ملی را در کشور در حال نمایش است.

رییس حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی متذکر شد: دبیرخانه چهارمین جایزه ملی داستان حماسی، در محورهای حماسه های بومی، حماسه های دینی و حماسه های تاریخی در ۲ بخش داستان کوتاه و رمان، نسبت به فراخوان آثار اقدام کرده و علاقمندان می‌توانند برای ارسال آثار و کسب اطلاعات بیشتر، از طریق پورتال جایزه ملی داستان حماسی به نشانی www.honarhemasi.ir اقدام کنند.

وی همچنین تاکید کرد: علاوه براینکه امیدواریم در آینده، این رویداد بتواند یک اتفاق بین المللی را رقم بزند، ما در فضای هنری نیاز داشتیم که منظر جدیدی از فرم و محتوا به مخاطب معرفی کنیم.

عسکری خاطرنشان کرد: داستان حماسی در عین حالی که در امتداد هنر انقلاب است و دارد بعد از بیش از ۴۰ سال از گذشت انقلاب هنرمندان را به سمت فضا و مفهوم شناسی جدید پیش ببرد اما به عنوان روح هنرانقلاب توانسته فضای جدیدی را نیز ایجادکند ،گمشده امروز ما امید ،شور حرکت درفضای هنری بودکه توانستیم فتح بابی جدی انجام دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه