English

۷۰ درصد قطارهای مسافری در محور خراسان تردد می‌ کنند

۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در سال ۱۴۰۲ در حوزه ریلی خراسان جابجا شدند.

۷۰ درصد قطارهای مسافری در محور خراسان تردد می‌ کنند
به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی

 ، مدیرکل راه‌ آهن منطقه خراسان گفت: برای ۲ سال پیاپی آمار جابجایی مسافران در محورهای خراسان رکورد زد به طوری که تعداد ۱۵ میلیون مسافر در سال ۱۴۰۱ به ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در پایان سال ۱۴۰۲ رسید.
مصطفی نصیری ورگ امروز در نشست شورای هماهنگی راه و شهرسازی خراسان رضوی افزود: ۷۰ درصد قطارهای مسافری شبکه ریلی کشور در محور خراسان تردد می‌ کنند.

وی به عملکرد دولت سیزدهم در حوزه بارگیری و حمل کالا و صادرات ریلی در حوزه راه‌ آهن خراسان اشاره و بیان کرد: در این مدت رکورد ۲۵ ساله در حمل محموله‌ های ترانزیتی از مرز ریلی سرخس با تناژ یک میلیون و ۷۱۹ هزار تن و در حمل محصولات صادراتی از مرز ریلی سرخس با تناژ یک میلیون و ۱۰۸ هزار تن شکسته شد.

نصیری اضافه کرد: در این مدت کالاهای ترانزیتی متنوعی شامل مواد سوختی، قطارهای کانتینری، کود پتاس و زغال سنگ از مبدا ایران و از مرز ریلی سرخس به خارج از کشور ترانزیت شد.
وی توسعه ایستگاه ریلی شهید مطهری مشهد را از دستاوردهای دولت سیزدهم برشمرد و گفت: در این مدت ظرفیت سکوهای تخلیه و بارگیری ایستگاه شهید مطهری به ۳۵۰ واگن در شبانه‌ روز از طریق ایجاد سه سکوی تخلیه و بارگیری به طول هزار و ۳۰۰ متر مشرف به ۶ خط تخلیه و بارگیری و ۲ خط فاقد سکو با طول هزار و ۵۰۰ متر افزایش یافت.

نصیری افزود: همچنین حدود ۲ هزار مترمربع ساختمان خدمات حمل و نقل بین الملل برای استقرار سازمان‌ های خدمت‌ رسان به حمل و نقل بین‌ المللی ریلی در این ایستگاه ساخته شد.
۲۳ ایستگاه راه‌آهن در شبکه ریلی خراسان دایر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه