English

با حضور بیش از ۲ هزار دانشجو

بیست و نهمین دوره طرح ولایت بسیج دانشجویی در مشهد آغاز شد

بیش از ۲ هزار دانشجو از سراسر کشور در بیست و نهمین دوره طرح ولایت بسیج دانشجویی در مشهد شرکت کرده اند.

بیست و نهمین دوره طرح ولایت بسیج دانشجویی در مشهد آغاز شد
به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی

، معاون طرح ولایت و آزاداندیشی سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت: دانشجویان شرکت کننده در بیست و نهمین دوره «طرح ولایت» در مشهد در طول ۴۰ روز با مبانی‌ اندیشه اسلامی آشنا خواهند شد.

محمد رضا پور میرزایی با اشاره به حضور بیش از ۲ هزار دانشجو از سراسر کشور در این دوره، افزود: مبدع طرح آموزش مبانی‌ اندیشه اسلامی با نام طرح ولایت مرحوم آیت‌ الله محمدتقی مصباح‌ یزدی رییس سابق موسسه آموزشی و پژوهشی امام‌خمینی (ره) بودند.

وی ادامه داد: در راستای تحکیم بنیان‌ های اندیشه‌ ای دانشجویان مؤمن و انقلابی سراسر کشور برای حضور موثر در عرصه‌ های فکری–فرهنگی جامعه، دوره آموزش مبانی اندیشه اسلامی طرح ولایت هر ساله توسط سازمان بسیج دانشجویی با همکاری مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) طراحی و اجرا می‌ شود.

معاون طرح ولایت و آزاداندیشی سازمان بسیج دانشجویی کشور گفت:در این دوره سرفصل‌ های ۶ گانه شامل «معرفت‌ شناسی»، «خداشناسی»، «انسان‌ شناسی»، «فلسفه اخلاق»، «فلسفه حقوق» و «فلسفه سیاست» تدریس می شود که هر یک از این سرفصل‌ ها به وجهی از وجوه نظام اندیشه اسلامی می‌ پردازد و در صدد است که با تبیین این گزاره‌ ها دانشجویان را با نظام کلی تفکر اسلامی آگاه سازد.

پورمیرزایی افزود: دوره آموزش مبانی‌ اندیشه اسلامی با عنوان «طرح ولایت» دوره‌ ای با هدف دفاع فکری از دستاوردهای انقلاب اسلامی و صیانت از گوهر نفیس‌ اندیشه ولایت و تبیین ارزش‌ ها و عقاید اسلام ناب محمدی (ص) با حضور دانشجویان بسیجی است.

وی اضافه کرد: دوره طرح ولایت به منظور شناخت راه و هدف و تقویت قدرت تحلیل و اعتماد به نفس دانشجویان و مسلح کردن آنها به ابزارهای منطقی برای دفاع از ارزش‌ های دینی و پاسخ به شبهات فکری که دشمنان در دانشگاه‌ ها پراکنده می‌کنند تشکیل شده است.

او ادامه داد: بسیج دانشجویی استان‌ ها، کانون‌ های طرح ولایت را با حضور دانش آموختگان این طرح تشکیل می‌ دهند تا این افراد با دعوت از استادان مبرز، مباحث مربوط به جلسات و همایش‌ های فکری دانشگاه‌ ها و سایر نیازهای‌ اندیشه ای دانشگاه‌ های استان خود را در این کانون‌ ها مورد بحث و بررسی قرار دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه