English

مدیر عامل راه‌آهن:

چهار میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در دولت سیزدهم ترانزیت شد

مدیرعامل راه آهن گفت: با توسعه خطوط و ایستگاههای راه آهن می توان میزان ترانزیت ریلی کالا از ایران را به پنج میلیون تن رساند.

چهار میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در دولت سیزدهم ترانزیت شد
به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی

، مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران امروز گفت: در ۳۳ ماه گذشته در دولت سیزدهم، چهار میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا از کشور ترانزیت شده است.

سید میعاد صالحی که در مراسم طرح توسعه ایستگاه راه آهن شهید مطهری مشهد سخن می گفت، افزود: در این ۳مدت رکورد یک میلیون و ۹۱۳ هزار تن در سال ترانزیت کالا در حوزه ریلی کشور شکسته شده است.

وی ادامه داد: با توسعه زیرساخت ها می توان رقم ۲ میلیون تن ترانزیت ریلی در سال را به پنج میلیون تن افزایش داد.

مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران به اهمیت مرز سرخس اشاره و بیان کرد: این مرز هاب اقتصادی ریل پایه در شرق کشور است که از سمت ترکمنستان و قزاقستان، ایران به کریدور شمال و جنوب در روسیه و از سمت دیگر به کریدور شرقی - غربی در چین وصل می‌کند، بنابراین از اهمیت زیادی برای ایران برخوردار است.

مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی همچنین گفت: با ارتقای ایستگاه شهید مطهری به دهکده لجستیک، خدمات حمل و نقل ریلی به طور کامل در این ایستگاه به متقاضیان عرضه می‌شود، در همین راستا ساختمانی در شان صادرکنندگان و واردکنندگان در این ایستگاه ایجاد و زیرساخت‌های سخت‌افزاری آن فراهم شده است، خط ریلی آن از ۱۴ به ۲۵ خط افزایش یافته و ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا در سه سکوی آن به ۹۰۰ واگن رسیده است.

وی با اشاره به استقرار گمرک در ایستگاه شهید مطهری از متولیان گمرک خراسان رضوی خواست که با توجه به افزایش حجم تردد واگن ها در این ایستگاه و شبانه روزی شدن فعالیت آن، گمرک ظهور و بروز بیشتری برای اظهار کالا و ارایه تشریفات داشته باشد و ساعات فعالیت خود را در روز افزایش دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه