English

همکاری های علمی خراسان رضوی و ترکمنستان توسعه می یابد

اعضای مرکز نوآوری و علمی دانشگاه اوغوزخان ترکمنستان از پارک علم و فناوری خراسان رضوی بازدید و بر توسعه هکاری های علمی و فناورانه تاکید کردند.

همکاری های علمی خراسان رضوی و ترکمنستان توسعه می یابد
به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی

، مدیر مرکز نوآوری و علمی دانشگاه اوغوزخان ترکمنستان امروز در نشست با رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: شرکت‌ های فناور و دانش‌ بنیان مستقر در پارک خراسان رضوی در حوزه هوش مصنوعی و ICT در سطح بسیار بالایی قرار دارند و قصد سرمایه‌ گذاری و همکاری با شرکت های این پارک را داریم.

آخال آکگایف"  افزود: پیگیر درخواست انعقاد تفاهم‌ نامه‌ مشترک بین دانشگاه اوغوزخان ترکمنستان و پارک علم و فناوری خراسان رضوی هستیم تا همکاری‌ های علمی، پژوهشی و فناوری و تبادل دانش و تجربیات بین دو کشور تقویت شود و فناوری‌ های نوین و توانمندی های دو طرف افزایش یابد.

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: دو کشور ایران و ترکمنستان می‌توانند طرح های تحقیقاتی و استارت آپ‌ های مشترکی در جهت تحقق اهداف خود داشته باشند.

علی اسماعیلی افزود: هدف اصلی جلسه تعیین نحوه همکاری و تقویت اکوسیستم نوآوری و رشد آن است، اگر منابع، انرژی و شبکه‌ های موجود با هم ترکیب شوند، فرصت خارق العاده ای برای پیشرفت فناوری در هر دو کشور ایجاد می‌شود.

وی ادامه داد: هدف از همکاری ایجاد مراکز نوآور و توسعه فناوری، برگزاری کارگاههای مشترک و دعوت سرمایه‌گذاران مشترک دو کشور ایران و ترکمنستان به این حوزه است.

نماینده پارک علم و فناوری خراسان رضوی در حوزه بین‌الملل نیز گفت: هم اکنون پارک علم و فناوری ۴۷۵ شرکت فناور فعال در حوزه فناوری اطلاعات، صنایع غذایی، کشاورزی و تجهیزات پزشکی دارد که نزدیک به ۶ هزار نفر مشغول به فعالیت در این شرکت‌ها هستند.

حامد شجاع سنگچولی افزود: همه این شرکت‌ ها زیر مجموعه مراکز رشد هستند و نزدیک به ۱۰ مرکز رشد به تفکیک حوزه‌های تخصصی در ICT، انرژی، فرهنگی، کشاورزی و پنج مرکز رشد جامع در سایر شهرستان های استان خراسان وجود دارد.

اعضای مرکز نوآوری و علمی دانشگاه اوغوزخان ترکمنستان در رویداد سه روزه ای که از امروز آغاز شد، ضمن آشنایی و معرفی پارک علم و فناوری خراسان رضوی در کارگاه آموزشی دانش‌ بنیان با هدف بیان مفاهیم دانش‌ بنیان و قوانین حمایت از شرکت‌ ها و موسسات دانش‌ بنیان شرکت می‌ کنند.

همچنین این افراد مذاکراتی با برخی از شرکت‌های پارک علم و فناوری خراسان رضوی خواهند داشت.

بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته بازدید از کارخانه نوآوری مشهد و دانشگاه فروسی مشهد از دیگر برنامه‌ های این هیات دانشگاهی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه