English

ذخایر خونی خراسان رضوی کاهش یافته است

کاهش اهدای خون داوطلبان در خراسان رضوی سبب کم شدن ذخایر خونی در این استان شده است.

ذخایر خونی خراسان رضوی کاهش یافته است
به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی

، سرپرست اداره روابط عمومی انتقال خون خراسان رضوی گفت: همزمان با روزهای گرم تابستان، ذخایر خونیِ انتقال خون استان روند کاهشی پیدا کرده است که با ادامه این روند در روزهای آینده، پاسخگویی به بیماران نیازمند و مراکز درمانی با چالش مواجه خواهد شد.

مصطفی مهدوی ارفع افزود: این در حالی است که در آستانه دهه پایانی صفر و زمان اوج حضور زائران در مشهدالرضا قرار داریم.

مهدوی ارفع نیاز به خون را همیشگی خواند و اظهار داشت: هر واحد اهدای خون، با فرآورده‌های استحصالی از آن جان سه بیمار مختلف را از مرگ نجات می‌ بخشد.

وی از همه واجدان شرایط اهدای خون و دارندگان تمام گروه های خونی خواست تا اداره کل انتقال خون خراسان رضوی را که پشتیبان و تامین کننده خون و فرآورده‌های خونی مورد نیاز ۶۴ بیمارستان و مرکز درمانی متعدد در استان است، یاری دهند. 

پایگاههای اهدای خون مشهد شامل پایگاه امام رضا(ع) واقع در میدان شریعتی ابتدای خیابان دانشگاه، پایگاه امید واقع در نبش خیابان شیرازی سه، پایگاه شهید کریمی واقع در قاسم آباد بلوار شریعتی ۲۸، پایگاه شهید سلیمانی واقع در بلوار استقلال، پایگاه مهر واقع در نبش بلوار ابوطالب ۳۳ و پایگاه مستقر در حرم مطهر رضوی صحن پیامبر اعظم (ص) جنب ورودی باب الکاظم(ع) و تمامی پایگاه های انتقال خون استان به شکل فعال پذیرای داوطلبان اهدای خون است.

هم‌اکنون ۱۴ پایگاه انتقال خون در مشهد و دیگر شهرهای خراسان رضوی فعالیت دارند که از این تعداد ۶ پایگاه امام رضا(ع)، شهید سلیمانی، شهید کریمی، سناباد، امید و مهر در مشهد و پنج پایگاه در شهرهای نیشابور، سبزوار، تربت‌حیدریه، قوچان و گناباد استقرار دارند و ۲ مرکز اهدای خون نیز در شهرستانهای تربت‌جام و کاشمر فعال هستند.

استان ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفری خراسان رضوی، سومین تولیدکننده خون در کشور پس از استان‌های تهران و فارس است.

۱۸۹ هزار و ۶۳ داوطلب اهدای خون پارسال به مراکز انتقال خون این استان مراجعه کرده بودند که از این تعداد ۱۴۲ هزار و ۸۷۴ نفر موفق به اهدای خون شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه