English

دبیر انجمن داروسازان خراسان رضوی:

تعداد داروخانه‌ ها در خراسان رضوی ۵ برابر شده است

در مدت دو تا سه سال اخیر، تعداد داروخانه ها در خراسان رضوی پنج برابر افزایش یافته است.

تعداد داروخانه‌ ها در خراسان رضوی ۵ برابر شده است
به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی

، دبیر انجمن داروسازان خراسان رضوی امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت روز داروساز گفت: افزایش پنج برابری داروخانه ها در خراسان رضوی باعث کاهش درآمد داروخانه ها، تغییر شغل و افزایش مهاجرتِ داروسازان و ایجاد مشکلات بسیاری برای داروخانه ها شده است.

 سید حسین بهشتیان افزود: این رشد بی‌رویه داروخانه‌ ها در دو تا سه سال اخیر باعث شده است بسیاری از داروها به فروش نرسد یا تاریخ انقضای آن‌ ها تمام شود. 

بهشتیان با بیان اینکه ۸۰ تا ۹۰ درصد داروسازان جذب داروخانه‌ ها می‌ شوند ادامه داد: وقتی در یک خیابان ۱۰ داروخانه دایر است درآمد کاهش می یابد و داروسازان با این مشکلات و نبود درآمد، یا به سراغ کار دیگری می‌روند یا مهاجرت می‌کنند.

دبیر انجمن داروسازان خراسان رضوی ادامه داد: هم اکنون ۱۵ داروخانه خاص در مشهد دایر است که دارو نسخه یک یا ۲ میلیارد ریالی دارند که تنها از بیمار ۲۰۰ هزار یا ۵۰۰ هزار ریال دریافت می کنند. 

دکتر بهشتیان گفت: فرآیند تولید، توزیع و عرضه داروی داروخانه های غیردولتی در سامانه تیتک خراسان رضوی ۱۰۰ درصد و کاملا شفاف است در حالی که در داروخانه‌های دولتی این گونه نیست. 

وی افزود: به داروسازان در داروخانه‌ های خصوصی گفته می شود فاصله داروخانه از انبار دارو نباید بیشتر از ۵۰۰ متر باشد اما فاصله برای برخی داروخانه های دولتی بیش از ۱۰ کیلومتر است.

بهشتیان ادامه داد: برای داروخانه های خصوص منع تبادل دارو وجود دارد در حالی که سهمیه داروخانه‌ ها و بیمارستان‌های دولتی تبادل می شود و فعالیت در داروخانه خصوصی بسیار دشوار است.

وی همچنین در خصوص تصویب قانونی مبنی بر این که افراد غیر داروساز می‌توانند داروخانه تاسیس کنند و دیگر الزامی به وجود پزشک داروساز نیست، گفت: برای داروخانه دامپزشکی الزام به تاسیس توسط پزشک داروساز و مسئول فنی است اما برای جان انسان که از اهمیت بیشتری برخوردار می باشد این الزام حذف شده است.

بهشتیان با بیان اینکه ظرفیت پذیرش رشته داروسازی دانشگاه شهید بهشتی از ۳۰ نفر به ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفر افزایش یافته است، افزود: اگر برای تاسیس داروخانه الزامی بر پزشک داروساز بودن نیست پس چرا رشته‌ داروسازی را حذف نمی‌کنند؟

هزار و ۲۰۰ داروخانه در خراسان رضوی فعال است که ۸۰۰ واحد آن در مشهد و ۴۰۰ مورد در سایر شهرستان‌ ها فعالیت می کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه