English

معاون وزیر ارشاد:

قرآن را باید به فعالیت های فرهنگی گره زد

معاون وزیر ارشاد قرآن کریم را مملو از آیات امیدبخش و امیدبخشی را از مسایل راهبردی کشور خواند.

قرآن را باید به فعالیت های فرهنگی گره زد
به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی

، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در اختتامیه ششمین دوره جشنواره قرآنی «باران وحی» در مشهد گفت: یکی از مشکلات کشور توجه نکردن برخی از مسئولان فرهنگی به قرآن کریم و اهتمام نورزیدن به آن است.

شبیر فیروزیان، فعالیت های قرآنی را در کشور طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب راهبردی و مهم خواند و افزود: قرآن کریم مملو از آیات امیدبخش است و امیدبخشی نیز یکی از مسایل راهبردی در کشور است، بنابراین هر گونه فعالیت قرآنی در این راستا یک فعالیت راهبردی تلقی می شود.

معاون وزیر ارشاد ادامه داد: یکی از دلایل استقامت و ایستادگی و روحیه بالای مردم غزه و فلسطین در جنگ با اسراییل بهره‌ مندی و انس آنان با قرآن است.

فیروزیان گفت: فعالیت های قرآنی در کشور تاب‌آوری در مسایل را بالا می برد، بنابراین باید قرآن را به فعالیت های فرهنگی گره زد.

 

ارسال ۱۲۰ هزار اثر به جشنواره باران وحی

معاون امور فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در این مراسم گفت: امسال ششمین دوره مسابقات قرآن کریم با عنوان «باران وحی‌» مبتنی بر آموزه های قرآنی ومعارف دینی در ۱۵ رشته قرآنی برگزار و ۱۲۰ هزار اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

حجت الاسلام علی جعفری، ۱۵ رشته قرآنی را شامل تحقیق، ترتیل، حفظ عمومی، حفظ تخصصی، صحیح خوانی، اذان، دعاخوانی، مداحی و صحت قرائت نماز؛ سبد مفاهیم شامل: فهم قرآن، صحیفه سجادیه و نهج البلاغه ، نقاشی، خوشنویسی و قصه گویی عنوان کرد.

وی بیان کرد: ششمین دوره مسابقات قرآنی باران وحی در سه گروه سنی زیر ۱۲ سال، ۱۲ تا ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال برگزار شد و  از ۱۰۳ هزار نفر شرکت کننده در مرحله سوم جشنواره باران وحی از سراسر کشور، ۸۰۰ نفر به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

معاون کمیته امداد امام خمینی (ره) ادامه داد: در این دور از مسابقات قرآن و عترت، ۶۵۰ داور استانی و ۵۰ داور ملی حضور و مشارکت داشتند که در تابستان سال جاری با داوری های انجام شده، برندگان به مرحله کشوری معرفی شدند.

وی با اشاره به ۸۰۰ اثر راه یافته به مرحله کشوری جشنواره باران وحی، افزود: از این تعداد ۳۰۴ اثر برگزیده شده اند که جایزه نقدی برگزیدگان از ۵۰ تا ۳۰۰ میلیون ریال پیش‌بینی شده است.

جعفری گفت: بیشترین تعداد برگزیده کشوری از نظر کیفی به ترتیب از استان های اردبیل، خراسان رضوی، قم و خراسان شمالی و ار نظر کمی استان های تهران، یزد و سمنان هستند که در خراسان رضوی به لحاظ کیفی ۲۴ نفر برگزیده شده اند.

 

وی ادامه داد: توانمندسازی قرآن‌آموزان جامعه هدف، انس و ارتقای دانش قرآنی مخاطبان و ایجاد انگیزه و اعتماد به نفس به واسطه رقابت سالم در مسابقات از اهداف اجرای این جشنواره است.

معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد بیان کرد: از برگزیدگان مسابقات قرآنی باران وحی، به عنوان مربی قرآن در کلاس های آموزش قرآن بهره گیری خواهد شد و اگر نیاز به کلاس تخصصی داشته باشند هزینه ها توسط کمیته امداد پرداخت می شوند.

۶ هزار نفر از مددجویان استان خراسان رضوی در ششمین دوره جشنواره ملی «باران وحی» شرکت کردند.

جشنواره ملی «باران وحی» هر سال با هدف شناسایی، توانمندسازی و ارتقای دانش قرآنی مددجویان زیر پوشش کمیته امداد در سه بخش «آوایی»، «مفاهیم» و «هنری» و در سه رده سنی زیر ۱۲ سال، ۱۲ تا ۱۶ سال و بالای ۱۶ سال برگزار می‌ شود.

اختتامیه ششمین دوره جشنواره قرآنی «باران وحی» با حضور ۸۰۰ نفر از برگزیدگان و شماری از مسوولان کشور و استانی در سالن همایش‌های شهدای سلامت در مشهد برگزار و از برگزیدگان برتر استانی تجلیل شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه