English

پاسخ شهردار مشهد، اعضای شورای شهر را قانع نکرد

شهردار مشهد امروز پاسخگوی سوالات اعضای شورای شهر مشهد بود اما اعضا پاسخ های وی را قانع کننده ندانستند.

پاسخ شهردار مشهد، اعضای شورای شهر را قانع نکرد
به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی

، امروز در صد و بیست و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد، مجید دبیریان عضو این شورا درباره پرداخت نشدن مطالبات پیمانکاران از شهردار طرح سوال کرد.

شهردار مشهد نیز در پاسخ گفت: بودجه شهرداری مشهد ۲۰۰ هزار میلیارد ریال است و در سال ۱۳۹۹، بدهی شهرداری به پیمانکاران ۱۵ هزارو ۸۹۰ هزار میلیارد ریال بود که ۹ هزار میلیارد ریال از این مبلغ واریز شده است.

محمدرضا قلندر شریف افزود: در سال ۱۴۰۰ نیز ۱۷ هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال از مجموع بدهی شهرداری به پیمانکاران پرداخت شد.

شهردار مشهد میزان بدهی پیمانکاران در سال ۱۴۰۱ را نیز ۱۸ هزار ۳۷۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: بدهی دستگاه‌ های دولتی و شهرداری‌ ها به پیمانکاران هیچ وقت صفر نمی‌ شود، طرح های زیادی به پیمانکاران تحویل داده می‌ شود و هر سال نیز براساس تورم، مبلغ بدهی افزایش می یابد.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ تعداد پیمانکاران طلبکار از شهرداری هفت هزار و ۴۰۵ نفر بودند که در سال ۱۴۰۲ این تعداد به هفت هزار و ۷۰۷ پیمانکار رسید، همچنین افزایش تعداد پیمانکاران طلبکار از شهرداری در سال ۱۴۰۳ نشان‌ دهنده پر کار بودن معاونت عمرانی شهرداری است.

قلندر شریف افزود: میزان بدهی شهرداری مشهد به پیمانکاران در ابتدای سال جاری، ۱۳ هزار میلیارد ریال بود که تا پایان شهریورماه به ۲۳ هزار و ۴۷۰ میلیارد ریال رسید.

وی گفت: هم اکنون تعداد پیمانکاران طلبکار از شهرداری ۶ هزار و ۴۲۰ پیمانکار است که در نیمه نخست امسال ۱۹ هزار و ۲۶۰ میلیارد ریال بدهی تسویه شده و تعدادی از پیمانکاران نیز برای دریافت وام به بانک‌ ها معرفی شده‌ اند.

شهردار مشهد با بیان اینکه هزار و ۸۳ طرح شهری در مراحل مختلف قرار دارد، تاکید کرد: شهرداری در اختصاص بودجه به طرح های عمرانی بر مبنای اجرای سیاست شورای اسلامی شهر اقدام می کند.

پاسخ شهردار مشهد، اعضای شورای شهر را قانع نکرد و مجید دبیریان عضو سوال کننده اظهار کرد: باید آمارهای دقیق تری وجود داشته باشد تا تکلیف پرداخت مطالبات پیمانکاران هر چه سریع‌تر مشخص و برایشان واریز شود.

مهدی ناصحی رییس شورای اسلامی شهر مشهد نیز گفت: شهرداری مشهد در حوزه مطالبات پیمانکاران باید بررسی بیشتری داشته باشد تا پاسخ روشن و شفاف توسط شهردار در جلسات بعدی ارائه شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه