English

در ۶ ماه نخست امسال

حدود یک و نیم میلیارد دلار کالا از مرز لطف آباد ترانزیت شد

یک میلیارد و ۴۹۲ میلیون دلار کالا از ابتدای امسال تا پایان شهریور از مرز لطف آباد ترانزیت شد.

حدود یک و نیم میلیارد دلار کالا از مرز لطف آباد ترانزیت شد
به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی

، مدیر کل گمرک لطف‌ آباد واقع در شهرستان درگز گفت: ارزش ترانزیت خروجی کالا از این مرز زمینی به کشور ترکمنستان و دیگر کشورهای آسیای مرکزی در نیمه نخست امسال یک میلیارد و ۸۵۶ میلیون و ۵۳۳ هزار دلار بوده است.

قربان کریمی افزود: این در حالی است که در سال ۱۴۰۲ یک میلیارد و ۴۹۲ میلیون و ۸۶۴ هزار دلار ترانزیت ثبت شد که ۲۴ درصد کمتر بوده است.

کریمی علت اصلی افزایش ترانزیت خروجی از مرز لطف‌آباد را افزایش تردد ناوگان ترکیه در این مرز دانست و بیان کرد: در حقیقت امسال صادرات کشور ترکیه به ترکمنستان و دیگر کشورهای آسیای مرکزی افزایش یافته است.

وی بیان کرد: ترانزیت ورودی کالا از این گذرگاه مرزی در سال ۱۴۰۲ از نظر ارزش دلاری یک میلیارد و ۲۶۹ میلیون و ۷۵۸ هزار دلار بوده که در بازه زمانی مشابه امسال و با کاهش ۲۵ درصدی به ۹۵۲ میلیون و ۷۶۵ هزار دلار رسیده است.

کریمی علت کاهش ترانزیت ورودی در مرز لطف آباد را کاهش صادرات کشورهای آسیای مرکزی به دیگر کشورها عنوان کرد.

خراسان رضوی از شمال و شمال شرق دارای ۵۳۲ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان است و گذرگاه مرزی لطف‌آباد شهرستان درگز در ۹۰ کیلومتری جنوب عشق‌ آباد، پایتخت ترکمنستان از موقعیت تجاری و به ویژه ترانزیتی خوبی برخوردار است، از سویی فاصله این گمرک و پایانه مرزی با شهر درگز در شمال خراسان رضوی ۲۲ کیلومتر و تا مشهد ۲۹۶ کیلومتر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه