English

در نیمه اول امسال

۶ میلیون مرسوله پستی در خراسان رضوی توزیع شد

مدیر کل پست خراسان رضوی تعداد مرسولات پستی استان در نیمه نخست امسال را ۶ میلیون مرسوله اعلام کرد.

۶ میلیون مرسوله پستی در  خراسان رضوی توزیع شد
به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی

، مدیر کل پست خراسان رضوی امروز در نشست خبری  به مناسبت روز جهانی پست (۱۷ مهرماه) گفت: از ابتدای فروردین تا آخر شهریور امسال ۶ میلیون مرسوله پستی در استان توزیع شده و بقیه مرسولات صادره و یا خدمات مرتبط با دیتا و داده بوده است.

محمد رضا شفیعی افزود: مجموع ترافیک اقلام پستی وارده و صادره در این استان برای نیمه اول امسال، ۱۲ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.

وی بیان کرد: افزایش ۱۲ درصدی ترافیک مرسولات در خراسان رضوی بدون افزایش نیروی انسانی و زیرساخت محقق شده است.

مدیرکل پست خراسان رضوی ادامه داد: این استان در نیمه اول ۱۴۰۳، از لحاظ میزان درآمدی، دومین استان در کشور بعد از تهران و از نظر ترافیک پستی نیز سومین استان در کشور بوده است.

 

۸۰ درصد مرسولات پستی بسته و امانات است

شفیعی در ادامه بیان کرد: ۸۰ درصد از مرسولات پستی، بسته و امانات است که بخش عمده آن ها بواسطه فعالیت اقتصادی و خرید مردم در فضای مجازی بوده و این روند در حال جایگزین شدن با سرویس های سنتی پست است.

وی به فعالیت شبانه روزی پست خراسان رضوی در قالب ۳۴۰ واحد پستی اشاره و عنوان کرد: هم اکنون به ازای هر ۲۰ هزار نفر جمعیت در خراسان رضوی و هر ۲۸۰ کیلومتر مربع مساحت، یک واحد پستی داریم و افزون بر ۶۰ درصد مرسولات پستی استان از طریق جاده انتقال می یابد.

مدیر کل پست خراسان رضوی تخلف برخی از نامه‌ رسان‌ ها در ارائه خدمات پستی را محدود دانست و گفت: برخی از نامه رسان‌ ها تخلف هایی دارند و مثلا به محل مراجعه نمی‌کنند اما مسیرهای تردد آن‌ها را رصد کرده و ابزارهای کنترلی و نظارتی در اختیار داریم، در مجموع ۹۵ درصد توزیع کنندگان پست استان وظایف خود را به‌ خوبی انجام می‌دهند.

پارسال مجموع مرسولات پستی (وارده به/ صادره از) خراسان رضوی نزدیک به ۲۰ میلیون مرسوله بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه