English

جایگاه شرکت‌های خصوصی، نظامی و امنیتی در جنگ: فرصت‌ها و تهدیدها

یک مقاله ایرانی در دوازدهمین کنفرانس بین‌المللی علوم سیاسی، روابط بین‌الملل و تحول – مجارستان با عنوان جایگاه شرکت‌های خصوصی، نظامی و امنیتی در جنگ: فرصت‌ها و تهدیدها، خوش درخشید.

جایگاه شرکت‌های خصوصی، نظامی و امنیتی در جنگ: فرصت‌ها و تهدیدها
به گزارش خبرگزاری موج خوزستان

، خادم‌علی تهذیبی را بیشتر با پیشینه قهرمانی و مربیگری در رشته‌های رزمی و همچنین موفقیت در مدیریت ورزش به‌عنوان یک مدیر توانمند می‌شناسند، در حالی‌که او فارغ‌التحصیل و دانش‌آموخته روابط بین‌الملل در مقطع دکتراست. 

نگارش مقالات متعدد با موضوع امنیت بین‌الملل و همچنین تالیف و  ترجمه کتب مختلف که از جمله آن‌ها می‌توان به کتاب "مقدمه‌ای کوتاه بر روابط بین‌الملل" که همین اواخر با مشارکت او و پروفسور رضا سیمبر، استادتمام دانشگاه گیلان ترجمه و منتشر شد، اشاره کرد.

رساله تهذیبی با موضوع آینده‌پژوهی امنیت در نظام بین‌الملل معاصر با تاکید بر مولفه‌های حقوق بشر، اقتصاد و  محیط‌زیست همچنان در صدر بازدیدهای علاقه‌مندان به آینده‌پژوهی در مقوله امنیت بین‌الملل قرار دارد.

جدیدترین مقاله و پژوهش او که در دوازدهمین کنفرانس بین‌المللی علوم سیاسی، روابط بین‌الملل و تحول–مجارستان با عنوان "جایگاه شرکت‌های خصوصی، نظامی، و امنیتی در جنگ - فرصت‌ها و تهدیدها"  پذیرفته شد، در دسترس عموم قرار گرفت.

در خلاصه‌ای از این مقاله آمده است؛ نیروهای مسلح خصوصی یا شرکت‌های نظامی خصوصی در واقع نیروهای مسلحی هستند که از کنترل دولت خارج بوده و تحت مدیریت یا  اختیار شرکت‌های خصوصی قرار می‌گیرند.

در برخی کشورها بخشی از پلیس و نیروهای مسلح ماهیت خصوصی و غیردولتی دارند یا در حال واگذاری به شرکت‌های خصوصی هستند، که توجه و استفاده از این نوع نیروها همواره  تهدیدات و فرصت‌هایی داشته است.

 از این‌رو مقاله حاضر تلاش دارد با بهره‌گیری از روش توصیفی تحلیلی ضمن بررسی این نوع از نیروهای مسلح در جنگ، عمده فرصت‌ها و تهدیدات به‌کارگیری آنها ارائه شود. در مقاله این سوال مطرح است که بکارگیری شرکت‌های خصوصی، نظامی و امنیتی در جنگ‌ها، با چه تهدیدات و فرصت‌هایی همراه است؟

در پاسخ این فرضیه، مطرح است که متاثر از مکتب نئولیبرالیسم در ابعاد گوناگون سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی سبب  بازتعریف نقش دولت‌ها و گسترش خصوصی‌سازی شده و این موضوع زمینه لازم برای ظهور و بروز شرکت‌های خصوصی نظامی و امنیتی را فراهم کرده که می‌تواند توأم با تهدیدات و فرصت‌های فراوانی به‌ویژه در حوزه امنیتی باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه