English

ایجاد اشتغال برای ۴۵۰۰ نفر در سال گذشته توسط بسیج سازندگی استان خوزستان

مسئول بسیج سازندگی سپاه ولیعصر (عج) از ایجاد اشتغال برای ۴۵۰۰ نفر در سال گذشته در استان خوزستان خبر داد.

ایجاد اشتغال برای ۴۵۰۰ نفر در سال گذشته توسط بسیج سازندگی استان خوزستان
به گزارش خبرگزاری موج خوزستان

، سرهنگ پاسدار اسلام موسوی روز پنجشنبه در نشست خبری با رسانه‌های استان خوزستان اظهار کرد: یکی از اقدامات اصلی بسیج سازندگی استان را خدمات مومنانه است. سال گذشته در سه عرصه فعالیت داشتیم که یکی از مهمترین فعالیت ها در حوزه محرومیت زدایی بود. 

وی افزود: خوزستان ۱۰ ماه از سال با مشکل گرما مواجه است از این رو ۲ هزارو ۲۰۰ کولر توسط قرارگاه محرومیت زدایی سپاه به نیازمندان اهدا و ۳۰ قرارگاه برای تعمیرات کولر فعال شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ولیعصر (عج) خوزستان در ادامه اشاره کرد: سال گذشته بیش از ۱۷۰ هزار بسته معیشتی، ۴۶ هزار بسته پوشک و ۱۱۵ هزار اقلام بهداشتی اهدا شد.

وی افزود: همچنین در سال گذشته یک هزارو ۲۳۴ سرویس جهیزیه توسط قرارگاه محرومیت زدایی و ۴۶ هزارو ۵۶۸ قلم نوشت افزار توسط گروه‌های جهادی و خیران تهیه و توزیع شد.

سرهنگ پاسدار موسوی با اشاره به اقدامات مهم پیرامون اربعین گفت: مرز چذابه یکی از مرزهای پرتردد ایام اربعین است اما زیرساخت‌های کافی ندارد که قرارگاه سازندگی در بهبود شرایط تردد زائرین اقدامات مهم و اساسی انجام داده است در این راستا  ۲۱۵ موکب توسط سه هزارو ۵۰۰ جهادگر در ۲ مرز چذابه و شلمچه برپا شد.

سرهنگ پاسدار موسوی با اشاره به اقدامات مهم درخصوص مهار ریزگردها گفت: یکی از مسائل مهم خوزستان موضوع ریزگردها است که بسیج سازندگی در ساله‌های اخیر در قالب تفاهم نامه با منابع طبیعی و محیط زیست به این موضوع ورود کرده است.

 

بیش از ۱۱ هزارو ۶۷۲ کیلومتر بیابان‌زدایی در خوزستان انجام شد

مسئول بسیج سازندگی سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: یکی از موضوعات اصلی روستاها این است که برای انتقال محصولات خود با مشکل مسیرها مواجه هستند، سعی داشتیم که مشکلات تا حد امکان مرتفع سازیم.

وی افزود: سال گذشته یک هزار تن قیر در چذابه، سوسنگرد و دزپارت برای آسفالت و بهبود تردد این مناطق انجام دهیم. ۶ کیلومتر در شهرستان دزپارت جاده روستایی ساختیم.

سرهنگ موسوی اظهارکرد: در حال حاضر ۴۰ هزار گروه جهادی در کشور و سه هزارو ۶۰۰ گروه جهادی در خوزستان فعالیت دارند.

سرهنگ موسوی در ادامه از انعقاد تفاهمنامه با استانداری خوزستان گفت: با فرمانداری شهرستان شوش برای تکمیل و تجهیز مجتمع رفاهی شهرستان شوش و تکمیل و تجهیز سرویس بهداشتی و بازارچه مجاور حرم دانیال نبی (ع) تفاهم‌نامه هایی منعقد شده است.

در پایان به بازسازی و راه اندازی قنات های قدیمی اشاره کرد که راه اندازی این قنات های قدیمی در رفع مشکلات مردم آن نواحی بسیار مسمر ثمر بوده است. ۱۵ کیلومتر قنوات در سال گذشته راه اندازی شدند. در بحث آزادی زندانیان هم توانستیم ۹ زندانی جرائم غیرعمد را آزاد و کانون خانواده برگردانیم. ۳۳ باب خانه هم برای نیازمندان افتتاح و تحویل آنها دادیم.

شایان ذکر است که ۵۰۰ اثر جهادی در جشنواره جهادگران شرکت داده شد، که تعدادی از این آثار به جشنواره های کشوری راه پیدا کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه