English

افزایش ۸.۵ درصدی مصرف برق در کلانشهر اهواز

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: مصرف برق در سال جاری نسبت به سال گذشته حدود ۸.۵ درصد رشد یافته است.

افزایش ۸.۵ درصدی مصرف برق در کلانشهر اهواز
به گزارش خبرگزاری موج خوزستان

، محمد فراتی پنجشنبه در همایش مدیریت بهینه مصرف برق با محوریت بانوان و خانواده در سالن شرکت آب و برق خوزستان اظهار کرد: برق زیرساخت تمام زیرساخت‌ها است و عملا بدون آن نمی‌توان زندگی کرد.

وی با اشاره به اینکه تمام لوازم خانگی به برق وابسته هستند افزود: از درب برقی ساختمان، گرمایش، سرمایش و تمام لوازم آشپزخانه و از همه مهمتر سیستمهای سرمایش وابسته به برق هستند که با افزایش آپارتمان ها مصرف مشترکین بیشتر شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز تصریح کرد: نیاز مصرف برق امروز در کشور ۸۰ هزار مگاوات رسیده که نیروگاه اتمی بوشهر و رامین در شرایط نرمال و عادی یک هزار مگاوات برق تولید می‌کند.

وی ادامه داد: بیشتر انرژی برق از طریق نیروگاه حرارتی تولید می‌شود و عمده فشار بر نیروگاه‌های حرارتی است به گونه ای که باید از سوخت‌های فسیلی استفاده کنیم.

فراتی بیان کرد: بخشی از انرژی برق توسط سدها تولید می‌شود، عملا نقش اصلی سدها کنترل سیلاب و غیره است که به دلیل کمبود برق در تولید برق به کارگیری می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز خاطرنشان کرد: دولت سرمایه گذاری زیادی در خصوص تولید انرژی برق کرده است با این حال نیاز به برنامه‌های مدیریت مصرف دقیقی دارد.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد برق اهواز صرف مشترکان خانگی می‌شود گفت: در کشور بیش از ۴۲ درصد مصرف برق برای تامین سرمایش صورت می‌گیرد که این میزان در خوزستان بالای ۶۰ درصد است.

فراتی تصریح کرد: نقش نظام مهندسی در ساخت و ساز بسیار مهم است به گونه ای که در صورت استفاده از عایق پنج سانتی‌متری یونولیت، به اندازه یک دیوار سیمانی ۲ متری ساختمان عایق بندی می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز با بیان اینکه یکی از موارد مهم افزایش مصرف برق، تابلوهای تبلیغاتی مغازه و فرشگاه ها است گفت: نورپردازی شدید ساختمان‌ها چه ضرورتی دارد که شاهد روشن بودن هزاران ساختمان در شب هستیم.

فراتی نقش بانوان در مدیریت بهینه مصرف را مهم عنوان کرد و گفت: خانواده نقش کلیدی و اثر گذاری در تربیتی جامعه به عهده دارد و باید از این ظرفیت برای مدیریت مصرف بهره برداری کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه