English

بیش از یک هزار میلیارد ریال طرح زیرساختی ۲ پایانه مرزی خوزستان در دست اجراست

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: برای تسهیل تردد زائران اربعین حسینی و تقویت زیرساخت‌ پایانه های مرزی استان چند طرح با اعتبار بیش از یکهزار و ۳۱۰ میلیارد ریال در دست اجرا است.

بیش از یک هزار میلیارد ریال طرح زیرساختی ۲ پایانه مرزی خوزستان در دست اجراست
به گزارش خبرگزاری موج خوزستان

، محسن حق‌نیا یکشنبه در نشست خبری در پایانه مرزی چذابه با بیان اینکه برای تسهیل تردد زائران، طرح‌های متعددی درحال اجرا است اظهارکرد: ۱۸ هزارو ۳۰۰ متر مربع به سطح سایه بان‌های ۲ مرز اضافه شده و امسال نسبت به پایدار سازی سیستم‌های سرمایشی توسط کولرهای ۲ تیکه اقدام شده است.

وی با بیان اینکه امسال اتباع از پایانه مرزی چذابه عبور می‌کنند خاطرنشان کرد: جهت سهولت در تردد اتباع از این پایانه، ۴۶ گیت کنترل گذرنامه در نظر گرفته شده است.

حق نیا با اشاره به اینکه جدیدترین و به روزترین سیستم‌های سامانه ثبت تخلف، نظارت تصویری، تردد شمار و پلاک‌خوان در مسیرهای منتهی به مرزها نصب و راه اندازی شده است ادامه داد: مرکز مدیریت راه های استان خوزستان با تلفن گویا ۱۴۱ به صورت ۲۴ ساعته پاسخگو به مسافران و زائران اربعین است.

معاون فنی و راه‌های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان اظهار کرد: ۲ سامانه نظارت تصویری، ۶ سامانه پلاک خوان و ۲ دوربین نظارت تصویری درحال نصب و بهره برداری است و بازدید از مجتمع های خدمات رفاهی جزو برنامه های روزانه این اداره کل است و درصورت مشاهده تخلف به بهره بردار اعلام می‌شود تا نسبت به رفع مشکل اقدام کند.

وی اضافه کرد: تلاش می‌کنیم زائران اربعین در فضایی ایمن و کمترین زمان به مسیر خود ادامه دهند.

رییس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان نیز دراین نشست با بیان اینکه طرح‌های حوزه راه از سال گذشته به صورت مستمر درحال انجام است گفت: طرح‌های راهداری در مسیرهای منتهی به مرزها امسال از اواخر فروردین شروع شده و عمدتا به اتمام رسیده است.

رضا میراب زاده بابیان اینکه در ۲ مرز استان ۲۵ کیلومتر جداکننده بتنی نصب شده است اظهار کرد: در راه‌های منتهی به مرزها ۲ هزار کیلومتر خط کشی، نصب ۳۰ هزار علائم و تجهیزات ترافیکی، ۵۴ کیلومتر شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی انجام شده است.

وی ادامه داد: عملیات لکه گیری و بهسازی رویه راه سطح محور اهواز چذابه طول ۶۰ کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال انجام شده است.

خوزستان با داشتن ۱۹ هزار کیلومتر راه و همچنین برخورداری از صنایع نفتی، پتروشیمی و کشاورزی از استان‌های با اهمیت و حساسیت بسیار بالا در حوزه حمل و نقل و ترافیک جاده ای است.

مرزهای شلمچه و چذابه در غرب خوزستان ۲ گذرگاه مهم‌ تردد زائران اربعین هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه