English

دادگاه صلح در خوزستان راه‌اندازی شد

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: دادگاه صلح خوزستان قبل از اتمام مهلت یکساله اجرای این قانون در حوزه‌های قضایی سراسر کشور در ۱۵ حوزه قضایی استان اجرایی و راه‌اندازی شد.

دادگاه صلح در خوزستان راه‌اندازی شد
به گزارش خبرگزاری موج خوزستان

،  علی دهقانی روز سه‌شنبه در آیین راه اندازی دادگاه صلح در خوزستان بیان کرد: شوراهای حل اختلاف در کنار دادگاه‌ صلح به منظور توسعه و گسترش صلح و سازش همچنان فعال هستند.

وی افزود: برقراری صلح و سازش بین طرفین دعوا ابتدا در شوراهای حل اختلاف پیگیری می شود و چنانچه سازش صورت نپذیرد قاضی دادگاه صلح مطابق قانون، به موضوع رسیدگی خواهد کرد.

دهقانی اظهارکرد: آرای دادگاه صلح در برخی موضوعات و دعاوی مالی تا میزان 500 میلیون ریال قطعی و در سایر موارد قابل اعتراض در دادگاه تجدیدنظر استان است.

رییس کل دادگستری خوزستان با اشاره به مزایای دادگاه صلح گفت: دادگاه صلح بر مصالحه در پرونده با همکاری و همراهی طرفین پرونده و اعضای شوراهای حل اختلاف، کاهش هزینه‌های دادرسی و سرعت در رسیدگی اثرگذار است.

وی دعاوی مالی تا یک میلیارد ریال، دعاوی تصرف عدوانی، مزاحمت و ممانعت از حق اعم از کیفری و حقوقی و برخی دعاوی راجع به جهیزیه، مهریه و نفقه را از موارد در صلاحیت این دادگاه عنوان کرد و افزود: درخواست‌های مربوط به تخلیه مستاجر و تعدیل اجاره بها به غیر از دعاوی مربوط به سرقفلی و حق کسب یا پیشه یا تجارت، اعسار، دعاوی اصلاح شناسنامه و استرداد شناسنامه از دیگر موارد صلاحیت دادگاه صلح است.

دهقانی بیان کرد: اصلاح مشخصات مدرک تحصیلی به استثنای مواردی که در صلاحیت دیوان عدالت اداری است، الزام به اخذ پایان کار، اثبات رشد، الزام به صدور شناسنامه، تصحیح و تغییر نام از دیگر موارد در صلاحیت این دادگاه است.

وی افزود: دادگاه صلح در آینده نزدیک در سایر حوزه‌های قضایی استان نیز راه‌اندازی خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه