English

شهرداری اهواز بعد از ۱۵ سال در اجرای طرح بازآفرینی شهری چه دستاوردی داشت؟

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اهواز با بیان اینکه طرح مطالعات بازآفرینی شهری اهواز بعد از ۱۵ سال به روزرسانی شده است گفت: ۶۲ محله به مساحت سه هزار و ۳۶۸ هکتار در مطالعات طرح بازآفرینی شهری اهواز دیده شده است.

شهرداری اهواز بعد از ۱۵ سال در اجرای طرح بازآفرینی شهری چه دستاوردی داشت؟
به گزارش خبرگزاری موج خوزستان

، سید نورالله موسوی با بیان اینکه هفته آینده مطالعات بازآفرینی شهری اهواز ابلاغ خواهد شد بیان کرد: ۱۷ درصد مساحت کل شهر در مطالعات جدید شامل بافت‌های فرسوده است.

وی گفت: پیش از تدوین مطالعات بازآفرینی شهری جدید اهواز ۱۱ محله در مساحت یکهزار هکتار در این طرح قرار داشتند که طی یک سال گذشته مطالعات جدید بازآفرینی شهری اهواز تهیه و تدوین شد.

موسوی ادامه داد: شورای برنامه ریزی استان و کمیسیون ماده پنج این مطالعات را تصویب کردند و در نهایت به دلیل اینکه اهواز یک کلانشهر است نیاز به تاییدیه شورای عالی معماری و شهرسازی ایران داشت.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اهواز اظهار کرد: بعد از گذشت هشت ماه، تایید نهایی شورای عالی معماری و شهرسازی ایران دریافت و هفته دیگر ابلاغ خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری اهواز ادامه داد: تمام دستگاه‌های استان زیر مجموعه ستاد بازآفرینی شهری هستند و برای اجرای طرح بازآفرینی شهری باید همکاری کنند.

موسوی افزود: هر سال در بودجه کشور منابع خاصی برای بازآفرینی شهری در نظر گرفته می‌شود و بر اساس نیاز شهر نوسازی بافت‌های فرسوده، مباحث اجتماعی و زیست محیطی یک محله به روزرسانی و تکمیل می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح مطالعات بازآفرینی شهری اهواز بعد از ۱۵ سال به روزرسانی شده است ادامه داد: هفته گذشته دولت یکهزار میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های عمرانی و نوسازی مناطق کم برخوردار اهواز اختصاص داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه