English

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان؛

تدابیر لازم جهت جبران کمبود معلم در مهرماه بکار گرفته شده‌است

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در استان خوزستان به دلیل شرایط جغرافیایی خاص و برخی مشکلات خارج از حوزه آموزش و پرورش، درخواست نقل و انتقال برون استانی وجود دارد که همین امر موجب شده تا خوزستان سالها با مشکل کمبود نیرو مواجه شود.

تدابیر لازم جهت جبران کمبود معلم در مهرماه بکار گرفته شده‌است
به گزارش خبرگزاری موج خوزستان

، حبیبی با تاکید بر اینکه مشکلات در هر حوزه وجود دارد افزود: برای رفع هر مشکل راه‌حل هایی وجود دارد. در استان خوزستان اتاق‌های بررسی وضعیت از اسفندماه تشکیل شد و هفت ماه پیش از آغاز سال تحصیلی جدید، شروع به برنامه ریزی کردیم.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان اتاق های بررسی وضعیت هر شهرستان تشکیل شد و کمبود نیروهای آن بررسی شد. مشکل کمبود نیرو با بکارگیری نیروهای حق التدریس، همکاران بازنشسته، دانشجو معلمان سال آخر تحصیل در دانشگاه فرهنگیان، استخدام ماده ۲۸ و کنترل درخواست نقل و انتقالات تاحدود زیادی مهار شده است.  

حبیبی در بخشی دیگر از سخنان خود یادآور شد: یکی از چالش‌هایی که هر سال در آغاز سال تحصیلی با آن مواجه بودیم مربوط به صدور ابلاغ همکاران، تعیین ضوابط، برنامه هفتگی کلاس‌ها و سایر موارد مشابه این بود اما امسال برای نخستین بار دراستان خوزستان پروژه مهر را پایان ۳۱ مردادماه تعریف کردیم.

وی ادامه داد: صدور ابلاغ همکاران شاغل در مقطع ابتدایی از تیرماه سال جاری آغاز شد و پس از آن متوسطه اول و دوم نیز در دستور کار قرار گرفت.

حبیبی تصریح کرد: حدود ۹۰درصد ابلاغ همکاران در مقطع ابتدایی صادر شده است و ۱۰درصد باقیمانده نیز مربوط به کلاس‌های چندپایه و نقل و انتقال همکاران می باشد.

وی ادامه داد: این برنامه ریزی سبب شد تا استان خوزستان در آغاز سال تحصیلی با چالش‌های کمتری مواجه شود. در راستای مدیریت هرچه بهتر شرایط یک دوره بازدید گسترده در تمام مناطق استان انجام شد و مرحله دوم این بازدیدها نیز به زودی آغاز خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان اظهار کرد: نیروهای معین که از طرف اداره کل به مناطق و نواحی اعزام می شوند نواقص و مشکلات را بررسی می کنند.

وی ادامه داد: مهر امسال همزمان با میلاد پیامبر اکرم(ص) است از همین رو سال تحصیلی جدید را "مهر محمدی" نامگذاری کرده‌ایم. امیدواریم این سال را به شیوه‌ای آغاز کنیم که هیچ معلمی بدون کلاس و هیچ کلاسی بدون معلم نباشد.

همچنین به گفته حبیبی مدیران مدارس خوزستان براساس کارنامه‌هایی که در حوزه‌های پرورشی و آموزشی برای آنها صادر خواهد شد سنجیده می شوند. مدیران باید در قالب‌های مختلف مانند برنامه‌های صبحگاهی، شرکت در جشنواره‌ها، مسابقات و یادواره‌های شهدا، تمام مفاهیم مهم دینی و ملی ازجمله فرهنگ ایثار و شهادت، عفاف، حجاب، قرآن و عترت را در مدرسه اجرا کنند.

حبیبی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به کنکور بیان کرد: مبنای عملکرد ما در آموزش و پرورش اسناد بالادستی است مهمترین سند به عنوان چراغ راه، سند تحول بنیادین می باشد. بر همین مبنا بخشی از وظایف آموزش و پرورش ریشه‌ای و اصیل می باشند و بخشی دیگر فرعی هستند.

وی ادامه داد: تربیت تمام ساحتی یک دانش آموز طی ۱۲ سال در آموزش و پرورش، حیات طیبه، شناخت هویت‌های مذهبی و آموزش مهارت‌های مهم فردی و اجتماعی زندگی هدف اصلی ما است.

حبیبی با اشاره به مراحل آموزش در این وزارتخانه خاطر نشان کرد: مرحله کودکستان دوره شناخت، دبستاندوره یادگیری سواد و متوسطه دوره مهارت‌آموزی می باشد. دانش آموز در این ۱۲ سال باید به این مهارت های مهم زندگی دست یابد.

وی با بیان اینکه در هیچ کجای سند تحویل بنیادین از آزمون نامی برده نشده است ادامه داد: هدف ما، آموزش و پرورش است و اگر آزمونی گرفته می شود باید در راستای آموزش باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان گفت: مدارس استعداد درخشان براساس رقابت‌های علمی شکل گرفته‌اند انتظار از این مدارس ویژه است و امیدواریم با برنامه ریزی صورت گرفته و اقدامات پیش بینی شده شاهد رتبه های خوب کنکور باشیم.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی جاری شاهد رتبه های خوب دو رقمی و سه رقمی از دانش آموزان استان خوزستان هستیم که تعدادی از آنان مانند رتبه ۴ منطقه و ۱۰ کشوری از مدارس دولتی ما می باشند. به گفته مقام معظم رهبری تقویت مدارس دولتی جز مسائل با اهمیت‌ است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه