English

پروژه قطار شهری اهواز کی راه می‌افتد؟

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه آغاز دوباره پروژه قطار شهری در مردادماه امسال با یک شرکت زیرمجموعه وزارت دفاع گفت: تخمین می‌زنیم قرارداد در مهرماه منعقد شود و سپس پیمانکار عملیات اجرایی خود را با جدیت آغاز خواهد کرد.

پروژه قطار شهری اهواز کی راه می‌افتد؟
به گزارش خبرگزاری موج خوزستان

، حجت‌الله سلیمانی با اشاره به آخرین اقدامات در خصوص آغاز اجرای پروژه متروی اهواز اظهار کرد: پیگیری‌ها برای تامین منابع مالی این پروژه در حال انجام است. پیمانکار و مشاور پروژه نیز در حال پیگیری امور هستند و در دو سه هفته گذشته چندین مورد تیم‌های کارشناسی مشاور و پیمانکار به اهواز مراجعه کردند و بررسی‌های لازم را انجام دادند.

وی افزود: در حال استخراج قیمت‌های پایه و برنامه مالی پروژه هستیم تا بدانیم در ماه‌های مختلف چه مقدار منابع مالی نیاز است. پیش‌بینی می‌شود تا پایان شهریورماه قیمت دقیق پروژه استخراج و سپس مجوز شورای شهر دریافت و قرارداد منعقد شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه آغاز دوباره پروژه قطار شهری در مردادماه امسال با یک شرکت زیرمجموعه وزارت دفاع گفت: مقرر بود این تفاهم‌نامه در مدت دو ماه منجر به عقد قرارداد شود؛ تخمین می‌زنیم قرارداد در مهرماه منعقد شود و سپس پیمانکار عملیات اجرایی خود را با جدیت آغاز خواهد کرد.

وی عنوان کرد: این پروژه شامل ۱۱.۵ کیلومتر از مجموع ۲۳ کیلومتر خط اول است و باید این دو فاز در ۱۸ ماه با چهار ایستگاه به بهره‌برداری برسند.

سلیمانی گفت: به محض آغاز عملیات اجرایی این پروژه، تامین ناوگان نیز آغاز می‌شود؛ این روند شاید دو سال زمان ببرد اما با توجه به درخواست‌های قبلی و قول‌های وزارت کشور، اهواز جزو سهمیه تامین ناوگان فعلی وزارت کشور قرار گرفته است و احتمالا در این بازه ۱۸ ماهه اجرای این پروژه، یکی دو ست قطار برای اهواز تجهیز و در نظر گرفته می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه