English

تصادفات منجر به فوت خوزستان ۱۴ درصد کاهش یافت

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: تصادفات منجر به فوت در خوزستان در پنج ماه نخست سال جاری، ۱۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

تصادفات منجر به فوت خوزستان ۱۴ درصد کاهش یافت
به گزارش خبرگزاری موج خوزستان

، محمد خانچی روز سه‌شنبه در حاشیه نشست شورای ترافیک استان در استانداری خوزستان اظهار کرد: بخش زیادی از تصادفات منجر به فوت مربوط به راکبین موتورسوار است که به دلیل نداشتن وسایل ایمنی همچون کلاه یا علایم مربوط به موتور همچون چراغ دچار حادثه شده‌اند.

وی خواستار رعایت موارد ایمنی از سوی مردم شد و افزود: آمار فوت راکبین موتور سوار بر اثر سانحه در برخی شهرستان‌ها همچون خرمشهر، حمیدیه و کارون افزایشی بوده که در این زمینه تذکر لازم به دستگاه‌های متولی داده شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان همچنین به نزدیک شدن به فصل بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: اقدامات در جهتی است تا در هفته‌های نخست مهرماه ترافیکی روانی در سطح شهرهای استان برقرار باشد.

 

پیشنهاد رایگان کردن ناوگان حمل و نقل عمومی در هفته نخست مهرماه برای دانش‌آموزان

وی ادامه داد: به شهرداری‌ها تاکید کردیم که در هفته نخست مهرماه، ناوگان حمل و نقل عمومی به صورت رایگان در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد تا علاوه بر کاهش ترافیک در زمینه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی نیز فرهنگ سازی شود.

خانچی بر ساماندهی تردد دانش‌آموزان و سرویس مدارس تاکید کرد و گفت: شهرداری‌ها موظفند براساس سامانه تعریف شده در این زمینه و دستورالعمل دولت، نسبت به ساماندهی دانش آموزان اقدام کنند.

وی کاهش بار ترافیکی، فرصت برای ارتباط اجتماعی دانش آموزان با یکدیگر و آرامش خانواده‌ها را از جمله مزایای مهم سرویس مدارس عنوان کرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان همچنین بر آماده‌سازی محیط پیرامونی مدارس و آشکارسازی و اصلاح معابر اطراف مدارس توسط شهرداری‌ها تاکید کرد تا از بروز حوادث در این زمینه پیشگری به عمل آید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه