English

به علت نبود ایمنی

دانش‌آموزان ۲ مدارسه ملاشیه جابجا می‌شوند

نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه از جابجایی دانش‌آموزان ۲ مدرسه در شهرک متروکه نورد ملاشیه به دلیل شرایط نامناسب منطقه و نبود ایمنی لازم در سال تحصیلی جدیدخبر داد.

دانش‌آموزان ۲ مدارسه ملاشیه جابجا می‌شوند
به گزارش خبرگزاری موج خوزستان

، محمد امیر بیان کرد: ۲ مدرسه در شهرک متروکه نورد ملاشیه قرار دارد که دارای ۳۰۰ دانش‌آموز است.

وی با بیان اینکه در این شهرک ۹۰ خانه سازمانی نیز وجود دارد ادامه داد: سال‌ها است که این شهرک متروکه شده و خالی از سکنه است اما مدارس آن فعال بودند.

امیر بیان کرد: وجود معتادان و سارقان باعث ناامن شدن منطقه شده است و مشکلاتی را برای تحصیل و تردد دانش‌آموزان ایجاد کرده است؛ همچنین محیط پیرامونی مدارس به لحاظ بهداشتی وضعیت نامناسبی دارد.

نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه اظهار کرد: معلمان و دانش آموزان با ترس و دلهره برای حضور در مدرسه تردد می‌کردند به همین دلیل برای انتقال و جابجایی دانش‌آموزان به مدرسه‌ دیگری با بخشدار و آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز مذاکرات لازم انجام شد.

وی افزود: در بخش اسماعیلیه اهواز که در نزدیکی ملاشیه قرار دارد ۲ مدرسه نوساز با کلاس‌های بدون استفاده قرار دارد که مقرر شد دانش‌آموزان به این مدارس منتقل شوند.

امیر ادامه داد: با راه‌اندازی این مدارس بسیاری از دانش‌آموزانی که در این بخش ترک تحصیل کرده بودند به کلاس‌های درس خواهند رفت.

نماینده مردم اهواز، باوی، کارون و حمیدیه اظهار کرد: آموزش و پرورش ناحیه یک اهواز موظف به تامین سرویس رفت و آمد دانش‌آموزان شد و برای رسیدگی به مدارس سرایدار به کارگیری شد.

وی گفت: مدارس شهرک نورد ملاشیه ساماندهی و به مکانی ورزشی تبدیل خواهند شد.

متاسفانه خوزستان به دلایلی همچون نامناسب بودن و یا کمبود سرویس مدرسه، کمبود مدارس دخترانه و فاصله زیاد مدارس با محل زندگی دانش ‌آموزان از آمار بالای ترک تحصیل دانش‌آموزان در کشور برخوردار است.

سرانه آموزشی خوزستان ۴.۴۹ مترمربع است که از میانگین سرانه آموزشی کشور پایین تر است.

طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش، خوزستان دارای ۱۲ هزار دانش آموز بازمانده از تحصیل دارد.

جمعیت دانش‌آموزی خوزستان یک میلیون و یکصد هزار دانش آموز است که در هشت هزار مدرسه دولتی و غیر دولتی مشغول به تحصیل هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه