English

فرماندار اهواز:

هفته‌بازار برای دستفروشان راه اندازی می‌شود

فرماندار اهواز گفت: دستفروشان نان آور خانواده هستند و برای ساماندهی آنها باید هفته بازار راه اندازی شود.

هفته‌بازار برای دستفروشان راه اندازی می‌شود
به گزارش خبرگزاری موج خوزستان

، سیداحمد موالی‌زاده با اشاره به وضعیت فعالیت دست‌فروشان در هسته مرکزی شهر و شرایط شلوغ و نابسامان خیابان‌ها از جمله خیابان نادری و فرعی‌های بازار امام خمینی اهواز گفت: بیشتر افرادی که دست‌فروشی می‌کنند نان‌آور خانواده هستند و از این طریق امرار معاش می‌کنند، اما فعالیت آنها باید سامان‌دهی شود، اما‌ نمی‌شود به دلیل نان‌آور بودن خانواده و امرار معاش، نظم شهر را به هم ریخت، بنابراین انتظار می‌رود این وضعیت تغییر یابد.

وی افزود: باید مانند دیگر نقاط کشور که جمعه بازار یا شنبه بازار دارند، در طول هفته بازار‌هایی داشته باشیم و دست‌فروشان در نقاطی که برای بازار‌های هفتگی مشخص می‌شود فعالیت کنند؛ تجربه دیگر شهر‌ها هم در این زمینه موفق بوده است.

موالی زاده با بیان اینکه دست‌فروشی در همه نقاط دنیا وجود دارد و نمی‌توانیم مانع فعالیت آنها شویم، ادامه داد: باید این موضوع بین مردم جا بیفتد که برای خرید از دست‌فروشان به نقاط خاصی در شهر مراجعه کنند.

فرماندار اهواز با بیان اینکه دست‌فروشان باید شناسنامه‌دار شوند و نوع فعالیت آنها مشخص شود، اضافه کرد: شهرداری اهواز برنامه‌ریزی لازم را در خصوص ایجاد هفته بازار انجام داده و جمعه بازار کار خوبی بوده است. این طرح باید با پیوست‌های فرهنگی و اجتماعی اجرا شود، اما باید به  این موضوع هم توجه شود که به نتیجه رسیدن طرح‌هایی که اجرا می‌شوند، زمان‌بر است.  

وی می‌گوید: باید نقاطی برای سامان‌دهی دست‌فروشان در نظر گرفته شود. شهرداری اهواز در حال فعالیت در این زمینه است، اما هنوز بسیار جا دارد تا به نقطه حداقلی و مطلوب برسیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه