English

بهره برداری از اولین مزرعه آبیاری هوشمند زیر سطحی کشور در خوزستان

وزیر جهاد کشاورزی در خوزستان گفت: کمبود آب در کشور مسئله جدی است و استفاده از سامانه‌های آبیاری تحت فشار و هوشمند در کشاورزی امری ضروری است.

بهره برداری از اولین مزرعه آبیاری هوشمند زیر سطحی کشور در خوزستان
به گزارش خبرگزاری موج خوزستان

، غلامرضا نوری قزلجه در آیین بهره برداری از اولین مزرعه آبیاری هوشمند زیر سطحی کشور در شرکت کشت و صنعت نیشکر کارون در گفتگو با خبرنگار ما گفت: امروز شاهد برداشت نی از سطح ۱۲۰ هکتار از اراضی نیشکر کارون که برای اولین بار درکشور از طریق روش آبیاری هوشمند زیر سطحی تولید شده اند، هستیم.

وی کمبود آب را یک مسئله‌ی جدی در کشور عنوان کرد و افزود: استفاده بسیار زیادی از آب در بخش کشاورزی داریم و با توجه به اینکه کمبود آب در کشور، باید استفاده از سامانه‌های هوشمند و تحت فشار در دستور کار قرار گیرد.

نوری قزلجه مزارع کشت و صنعت کارون را این یک نمونه عملی بهره مندی از سامانه آبیاری تحت فشار و هوشمند معرفی کرد و ادامه داد: باید از این سامانه‌ها برای مزارع بزرگ استفاده کنیم، زیرا تکالیف اجرایی در زاین رابطه داریم و رهبر انقلاب بر مصرف بهینه آب و استفاده از روش‌های هوشمند تاکید دارند.

وزیر جهاد کشاورزی می‌گوید: در مزارع این شرکت علاوه بر دستیابی به صرفه جویی در مصرف آب، خودکفایی در تولید شکر نیز مشاهده می‌شود و تلاش داریم این مهم را به سرانجام برسانیم، این روش‌ها باعث افزایش بازدهی محصولات می‌شوند و با اصلاح روش‌ها شاهد تاثیرات خوبی در تولید محصولات کشاورزی خواهیم بود.

در ادامه‌ این مراسم، کلنگ زنی طرح آبیاری هوشمند برای یکهزار و ۴۰۰ هکتار دیگر از سطح اراضی نیشکر کشت و صنعت نیشکر کارون انجام شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه