English

اجرای بیش از ۵۶۰۰ پروژه عمرانی در سطح روستاهای استان/موتور پیشرفت و آبادانی روستاهای استان با سرعت در حال حرکت است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان در حاشیه بازدید از چهارمین نمایشگاه توانمندی روستاییان و عشایر خوزستان با اشاره به اجرای بیش از ۵۶۰۰ پروژه عمرانی در سطح روستاهای استان گفت: از جمله این طرح ها می توان به تکمیل زیرساخت های روستایی و همچنین احداث پارک و فضای سبز و طرح های بهداشتی و محیط زیستی اشاره کرد.

اجرای بیش از ۵۶۰۰ پروژه عمرانی در سطح روستاهای استان/موتور پیشرفت و آبادانی روستاهای استان با سرعت در حال حرکت است
به گزارش خبرگزاری موج خوزستان

،خانچی به بهره‌برداری و بهسازی ۸۹۳ کیلومتر راه های روستایی اشاره کرد و افزود: در خصوص راه های روستایی انقلابی در استان ایجاد شده است و در تمامی نقاط استان شاهد یک تحول در مسیرها و جاده های روستایی هستیم.

وی در خصوص آسفالت معابر روستایی نیز به آسفالت ۸۶۰ روستای استان اشاره کرد و افزود: بیش از ۵ میلیون متر مربع معابر سطح روستاهای استان آسفالت و همچنین ۳۱۵۰۰ تن قیر رایگاه با مشارکت بنیاد مسکن و دهیاری های استان توزیع شده است.

خانچی به چالش و مشکلات آب در روستاها اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با توافقات انجام گرفته با قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی (ع) توانستیم در مدت کوتاهی آبرسانی و اصلاح شبکه ۱۷۵۳ روستای استان را با اجرای ۱۴۲۴ کیلومتر خطوط انتقال و تهیه ۶۴۰ دستگاه الکتروپمپ را انجام دهیم.

وی افزود: در خصوص برق رسانی به روستاهای فاقد روشنایی تاکنون به بیش از ۶۲ روستای استان برق رسانی شده است که این حجم عملیات استان خوزستان را در رتبه برتر قرار داده است و همچنین با همدلی و کار جهادی مسئولین استان به ۲۴۳ روستای استان گازرسانی انجام شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان در ادامه به مقوله آموزش و ارتقای سطح دهیاران استان اشاره کرد و گفت: از آنجایی که یکی از دغدغه های مدیریت استان رشد سطح علمی و کیفیت بخشی به فعالیت های دهیاران عزیز بوده است با عقد تفاهم نامه با مراکز علمی و دانشگاهی استان ۳۲ دوره در سطح استان ویژه دهیاری های استان برگزار شده است که کسب رتبه نخست در بین استانهای دیگر را بدست آورده ایم.

وی به بحث گردشگری روستاهای استان اشاره کرد و افزود: با هماهنگی های انجام شده بین اداره کل امور روستایی و بنیاد مسکن و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری ضمن شناسایی ۴۲۸ روستای هدف گردشگری و آموزش دهیاران و روستاییان عزیز، راه‌اندازی بوم گردی های سطح استان شتاب گرفته است و شاهد حضور گردشگران از نقاط مختلف کشور و جهان در روستاهای استان هستیم.

معاون استاندار خوزستان در پایان ضمن قدردانی از تمامی مدیران دستگاه های اجرایی که اهتمام ویژه‌ای به مقوله روستا و عشایر استان داشته اند افزود: استان خوزستان با راه اندازی قرارگاه جهادی توسعه و پیشرفت همه جانبه روستایی توانست رتبه برتر در اولین رویداد حکمرانی روستایی (توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه و مهاجرت معکوس در سطح کشور) و همچنین کسب رتبه چهارم اداره کل امور روستایی استان خوزستان در سطح استانداری های کشور را به خود اختصاص دهد که این مهم با همدلی و حرکت جهادی مدیریت استان و دستگاه های اجرایی و نمایندگان مجلس و گروه های جهادی رقم خورده است و امروزه شاهد رونق و آبادانی روستاهای سطح استان هستیم که جا دارد به نوبه خود از زحمات و پیگیرهای آنها تقدیر و تشکر کنم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه