English

با هدف استفاده از گیاهان بومی در توسعه فضای سبز صورت گرفت؛

کاشت ۸۰ نهال نخل مثمر در اهواز

۸۰ نهال نخل مثمر با هدف استفاده از گیاهان بومی در توسعه فضای سبز در پارک شهدای مقاومت در منطقه ۸ اهواز کاشته شد.

کاشت ۸۰ نهال نخل مثمر در اهواز
به گزارش خبرگزاری موج خوزستان

، مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز در این آیین، با تاکید بر کاشت نهال‌های بومی سازگار و مقاوم در فضای سبز شهر اهواز، گفت: درخت نخل به عنوان نماد بومی و نماد سازگاری و استقامت در خوزستان شناخته می‌شود و کاشت نخل مثمر سرآغاز حرکت به سوی کاشت نهال‌های بومی سازگار و مقاوم در اهواز است. 

علی‌اصغر اسداللهی گفت: در فضای سبز پایدار، خاک مناسب، آب پایدار و گیاه مناسب سه عنصر اصلی و اساسی هستند و در سازمان، برنامه‌ریزی تخصصی برای بهسازی فضای سبز و محیط کشت مناسب انجام شده است و در هر جا متناسب با خاک مورد نیاز و بر اساس آزمایش‌هایی که انجام می‌شود، گیاهان و نهال‌ها کشت می‌شوند.

وی، تصفیه آب برای داشتن آب پایدار را امری بسیار مهم عنوان و تصریح کرد: در این راستا مراحل انعقاد قرارداد ساخت اولین تصفیه‌خانه فاضلاب شهر اهواز در حال انجام است و برنامه‌ریزی شده است که این کار در مدت شش ماه اجرا شود. همچنین در خصوص انتقال آب از رودخانه کارون در قالب طرح جامع، ایستگاه‌های پمپاژ و انتقال دیده شود و در برخی از بخش‌ها کار در حال تکمیل است. امیدواریم با مساعدت شورای شهر اهواز و شهردار، اقدامات بهتری در این زمینه انجام شود.

اسداللهی از انعقاد سه تفاهم‌نامه‌ با دانشگاه شهید چمران اهواز ، دانشگاه کشاورزی رامین خوزستان و مرکز تحقیقات کشاورزی خوزستان برای استفاده از گیاهان پوششی بومی و مقاوم در سطح شهر خبر داد و گفت: 

با توجه به اینکه چمن آب زیادی مصرف می‌کند، گیاهان پوششی بومی و مقاوم و سازگار و گسترده‌تری برای فضای سبز اهواز پیش‌بینی شده است و در نظر داریم از طریق انعقاد قرارداد با بخش خصوصی، بیشتر می‌توانیم از گیاهان پوششی دارای رنگ، زیبایی و حجم و به عنوان جایگزین چمن استفاده کنیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اهواز با تاکید بر لزوم حفظ درختان موجود، گفت: کمربند سبز شهر اهواز ۸۴ کیلومتر است که در ۷۲ کیلومتر امکان کاشت وجود دارد و ۱۲ کیلومتر از این میزان بر عهده شهرداری گذاشته شده و پیمانکار برای انجام کار در بخش انتهایی تعهدات شهرداری در حال انجام است تا امسال توسعه ۲۵۰ هکتار در کمربند سبز شهری اهواز انجام شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه