English

منزل سردار شهید عبد عبیات «بیت‌الشهدا» می‌شود

منزل سردار شهید عبد عبیات در حمیدیه با تصمیم خانواده معزز او به «بیت‌الشهدا» و محلی برای گردآوری و نمایش آثار شهدا تبدیل می‌شود.

منزل سردار شهید عبد عبیات «بیت‌الشهدا» می‌شود
به گزارش خبرگزاری موج خوزستان

، علاقه‌مندان می‌توانند ضمن بازدید از این منزل که متبرک به قدوم مبارک بسیاری از شهداست برنامه‌های معنوی و حماسی در آن اجرا کنند.

پیش از این نیز در چند شهر دیگر استان عده‌ای از عاشقان شهدا به صورت خودجوش اقدام به تبدیل منازل‌شان به بیت‌الشهدا و محلی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کرده و علاقه‌مندان از این اماکن دیدن می‌کنند. 

شهید عبد عبیات در سال ۱۳۳۴ در یک خانواده متدین در حمیدیه دیده به جهان گشود . پس از گذراندن تحصیلات دبیرستان همزمان با شروع مبارزات ضد رژیم ستمشاهی، در تظاهرات حضور فعالانه داشت. همچنین در این دوران شکارچی لحظه های تاریخی و به یادماندنی حضور میلیونی مردم انقلابی بود که عکس های زیبای او یادگار خوبی از وی و آن دوران شکوهمند است. 

او با شجاعت زاید الوصفی در دوران انقلاب اسلامی  منزل خویش را تبدیل به کانون تبلیغات انقلاب کرد که تمام فعالیت‌های روزانه را به همراه دوستانش در آنجا انجام می‌داد تا این‌که انقلاب اسلامی به ثمر رسید. طولی نکشید که جنگ تحمیلی شروع شد و این شهید والامقام در روزهای نخستین دفاع مقدس در سال ۱۳۵۹ در منطقه عملیاتی چذابه و پاسگاه مرزی سوبله به همراه سه تن دیگر از فرماندهان سپاه حمیدیه جاویدالاثر شدند و اثری از پیکرشان باقی نماند‌‌.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه