English

رییس کمیسیون آموزش مجلس:

دانشگاه‌های کشور در حال حرکت به سمت دانشگاه‌های کارآفرین هستند

رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از حمایت همه جانبه مجلس در تاسیس شرکت‌های دانش بنیان در ارتش خبر داد.

دانشگاه‌های کشور در حال حرکت به سمت دانشگاه‌های کارآفرین هستند

به گزارش خبرگزاری موج، علیرضا منادی سفیدان ظهر دوشنبه در نشست هم‌اندیشی نمایندگان ارتش و کمیسیون آموزش، تحقیقات مجلس شورای اسلامی برای ارتقای سطح آموزش سربازان برگزار شد، با اشاره به بازگشت اقتدارآفرین ناوگروه نیروی دریایی گفت: سفر ناو گروه ۷۵ به اقیانوس اطلس حاصل تلاش تربیت امیرسیاری‌ها است که نیروهایی تربیت کردند که امروز توانستند این اتفاق بزرگ را رقم بزنند که بسیار با ارزش است.

وی با اشاره به بحث آموزش در ارتش گفت: خدمت سربازی درس‌های خوبی را به انسان می دهد و ما نظم را در ارتش به معنای واقعی دیده ایم.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مهمترین وظایف کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری حمایت از مراکز آموزشی و پایش و رصد عملکرد مراکز آموزشی مختلف است. هر آنچه در حوزه آموزش چه در ارتش، چه در سپاه و یا مراکز دیگر چه دولتی چه غیردولتی اتفاق می‌افتد، با این کمیسیون ارتباط کامل دارد و ما در پی این هستیم که روز به‌ روز آموزش در کشور ارتقا پیدا کند.

رییس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با بیان اینکه ما در رشد علمی جزو ۱۵ کشور دنیا هستیم، گفت:ما در علوم مهندسی و علوم پایه جزو ۹ کشور دنیا هستیم و در حال حاضر ۶ هزار شرکت دانش بنیان کشور فعالیت می کنند که البته باید بیشتر شوند.

به گفته منادی سپیدان، دانشگاه های کشور در حال حرکت به سمت دانشگاه های کارآفرین هستند و آموزش معنای خاصی پیدا کرده است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم به روزتر شدن آموزش در مراکز آموزشی ارتش وتوجه به مقوله پژوهش گفت: کمیسیون آموزش مجلس در بودجه امسال تلاش کرد ۵۰ میلیارد تومان برای مهارت آموزی سربازان ارتش تخصیص دهد. همانطور که دانشگاه کار آفرین است پادگان های آموزشی ارتش هم باید کارآفرین باشند.

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند ۴۰۰ هزار شرکت دانش بنیان لازم داریم در حالی که الان ما ۶ هزار شرکت دانش بنیان داریم که کارهای خارق العاده ای انجام می دهند.

وی با بیان این که کشور ترکیه ۶۰ هزار شرکت دانش بنیان دارد گفت: یکی از جاهایی که دست آنها باز است ارتش است بنابراین از نخبگان بخواهید و فراخوان بزنید که هرکسی ایده ای دارد در قالب تشکیل شرکت دانش بنیان ارائه کنند.

رییس کمیسیون آموزش مجلس با بیان این که سرمایه خوبی در صندوق شکوفایی و نوآوری داریم گفت: امسال فقط ۲ هزار میلیارد تومان علاوه بر بودجه آن به آنها پول تعلق گرفت.

نماینده مردم تبریز در مجلس به مسئولان و فرماندهان آموزش ارتش پیشنهاد کرد شرکت های دانش بنیان تاسیس کنند و از سربازان در شرکت‌های دانش بنیان استفاده شود که وقت آنها بیهوده نگذرد.

 وی خاطرنشان کرد: آماده هستیم به طور همه جانبه از تاسیس شرکت‌های دانش بنیان در ارتش حمایت کنیم.   پول و صندوق شکوفایی و نوآوری را داریم.

منادی درباره بودجه ارتش با بیان اینکه کمیسیون آموزش درباره بودجه ارتش هم تلاش خواهد کرد، گفت: همه ما علاقه مند به ارتش هستیم چرا که امنیت و پایداری و آسایش ما مدیون ارتش و وابسته به ارتش است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه