English

ایران و پاکستان برای تبادل الکترونیکی داده‌های تجاری توافق نمودند

رئیس سازمان درآمدهای ملی کشور پاکستان و سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد بر مانع برداری در مسیر ساز و کار تهاتر و همچنین کار بر روی تبادل الکترونیکی داده‌های تجاری میان دو کشور توافق نمودند.

ایران و پاکستان برای تبادل الکترونیکی داده‌های تجاری توافق نمودند
به گزارش خبرگزاری موج

، ملک امجد زبیر با رضا امیری مقدم  سفیر ایران در پاکستان دیدار و طرفین در خصوص امور گمرکی، تجارت مرزی و مدیریت برای روان سازی تجارت دوجانبه گفت‌وگو کردند.

آنها بر حذف موانع در مسیر اجرای سازوکار تهاتر برای افزایش فعالیت های اقتصادی بین دو همسایه و همچنین عملیاتی کردن زودهنگام گیت تجارت در گذرگاه مرزی ریمدان-گبد برای تسهیل تجارت مرزی توافق کردند.

در بیانیه سازمان درآمدهای ملی پاکستان آمده است: سفیر ایران تاکید کرد که توسعه ظرفیت پارکینگ‌ها در سمت پاکستان (تفتان) باعث تسهیل تردد کامیون‌های ایرانی می‌شود.

وی همچنین خواستار اجازه تردد کامیون های ایرانی تا شهر کویته شد.

طرف پاکستانی اطمینان داد که موضوعات فوق را بررسی خواهد کرد. طرفین توافق کردند که برای به اشتراک گذاری داده های مربوط به تجارت به صورت دیجیتالی از طریق سیستم تبادل الکترونیکی داده (EDI) کار کنند.

سفیر ایران همچنین از هیاتی متشکل از مقامات گمرک پاکستان و سایر ادارات مربوطه برای حل و فصل همه مسائل مرزی بین دو کشور برادر برای سفر به تهران دعوت کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه