English

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت وگو با خبرگزاری موج:

رشد اقتصادی و تکمیل زنجیره ارزش صنعت نفت با استفاده از تولیدات دانش‌بنیان‌ها محقق می شود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره تاثیر حمایت از تولیدات باراولی شرکت های دانش بنیان در دانش بنیان شدن صنعت نفت و گاز پرداخت.

رشد اقتصادی و تکمیل زنجیره ارزش صنعت نفت با استفاده از تولیدات دانش‌بنیان‌ها محقق می شود

علی اصغر عنابستانی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری موج، درباره تاثیر حمایت از تولیدات بار اولی شرکت های دانش بنیان در صنعت نفت و گاز گفت: بیش از یک دهه است که کشور ما با تحریم های کشورهای غربی مواجه شده است و این صنعت بر اثر این تحریم ها آسیب دیده است. به نحوی که برای واردات تجهیزات راهبردی مورد نیاز به مشکل برخورد کرده ایم.

وی در ادامه بیان کرد: یکی از راهکارهای رهایی از اثرات سو این تحریم ها این بوده که به سمت دانش بنیان ها برویم تا اقدام به ساخت تجهیزات مورد نیاز کند. به همین دلیل هم قانون جهش تولید دانش بنیان مصوب و با فراهم آوردن زیر ساخت های لازم مقرر شد تا از تولیدات بار اولی این شرکت ها برای استفاده در صنعت نفت و گاز حمایت شود.

عنابستانی با بیان اینکه تولید این تجهیزات در حوزه نفت و گاز تواند منجر به دانش بنیان شدن صنعت نفت و گاز شود ادامه داد: این تولیدات بار اولی شرکت ها دانش بنیان می تواند به سایر کشورها هم صادر شود، وقتی که عملکرد خوبی از خود نشان دهند. علاوه بر این با توجه به بازاری که در کشورهای همسایه ما که عمدتا نفت خیز هم هستند وجود دارد، می توان اقدام به صادرات این تولیدات بار اولی کشو کرد تا ارزآوری بالایی هم برای کشور داشته باشد.

این نماینده مجلس افزود: با وجود اینکه یک کشور نفت خیز هستیم در طول چندین سال گذشته و از زمان ملی شدن صنعت نفت در دانش نفتی رشد خوبی نکرده ایم. ولی در صنایع استخراج و فرآوری صنعت نفت رشد نکرده بودیم ولی در سال های اخیر بخشی از عقب ماندگی دانش نفت را جبران کرده ایم و گزارش های خوبی به  ما رسیده و تکمیل زنجیره ارزش را در پی داشته است.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد: ما به عنوان یک کشور نفت خیز و در حوزه اکتشاف استخراج و فرآوری و وابستگی زیادی به خارج داشته ایم و به همین دلیل داشتن ذخایر فراوان از توانمندی استفاده مناسب از این ذخایر محروم بوده ایم ولی توجه به دانش های بومی و به روز کردن این دانش ها توسط دانشمندان جوان خودمان این ضعف ها را در تمام عرصه ها می توانیم برطرف کنیم.

عنابستانی افزود: استفاده از این تولیدات دانش بنیانی در تمام عرصه های صنعت نفت و گاز مثل استخراج، انتقال و فرآوری محصولات نفتی رخ داده است. تولیدات باراولی شرکت های دانش بنیان به سمت تکمیل زنجیره ارزش نفت پیش رفته اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه