English

یک نماینده مجلس در گفت و گو با خبرگزاری موج:

یکی از عواملی که می تواند به مشارکت کمک کند، امیدواری مردم به تحول آفرینی است

نماینده مردم زاهدان در مجلس تاکید کرد:‌ ایجاد زمینه و بستر سازی برای حضور سلایق مختلف سیاسی در صحنه انتخابات برای ایجاد انگیزه در مردم موثر است. اگر سلایق و اقشار مختلف و جریان ها و احزاب گوناگون نماینده ای در صحنه داشته باشند، مردم تشویق شده تا مشارکت بیشتری در صحنه انتخابات داشته باشند.

یکی از عواملی که می تواند به مشارکت کمک کند، امیدواری مردم به تحول آفرینی است

حسینعلی شهریاری نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری موج، اظهار داشت: یکی از عواملی که می تواند به مشارکت بیشتر مردم در صحنه انتخابات کمک کند، امیدواری مردم به تحول آفرینی و اثر آفرینی جایگاه هایی است که با رای مردم شکل می گیرد. زمانی که مردم امید داشته باشند که جایگاه مجلس شورای اسلامی با حضور نمایندگان منتخب مردم می تواند تحول آفرین باشد، سبب افزایش انگیزه مردم برای حضور و مشارکت بیشتر در صحنه انتخابات خواهد شد.

وی با بیان اینکه امروز راهبرد دشمن در صحنه سیاسی و اجتماعی یاس‌آفرینی و گرفتن امید از مردم است، گفت: بنابراین همه مسئولان، صاحبان تریبون و سخن باید دقت داشته باشند که هرگونه پیام یاس آفرینی در این شرایط برای جامعه مضر است.

نماینده مردم زاهدان در مجلس تاکید کرد:‌ از سوی دیگر ایجاد زمینه و بستر سازی برای حضور سلایق مختلف سیاسی در صحنه انتخابات برای ایجاد انگیزه در مردم موثر است. اگر سلایق و اقشار مختلف و جریان ها و احزاب گوناگون نماینده ای در صحنه داشته باشند، مردم تشویق شده تا مشارکت بیشتری در صحنه انتخابات داشته باشند. در این راستا شورای نگهبان تلاش خود را به کار بسته و بازنگری که در بحث بررسی صلاحیت ها داشته است خود حاکی از این موضوع است.

شهریاری تصریح کرد: همچنین باید به این نکته توجه داشت در عین حالی که حضور نامزدهای متعدد می تواند منجر به افزایش مشارکت مردم در انتخابات شود، یکی از عواملی که می تواند باعث دلسردی مردم شود ورود افراد ناصالح به صحنه است. افرادی که نزد افکار عمومی مردود شده شایسته این جایگاه نیستند و اگر اینگونه افراد تایید شوند یک پیام منفی برای جامعه است. ساختار انتخاباتی ما به گونه ای است که فیلترهای قانونی موجود امکان حضور افراد مفسد و ناصالح را در صحنه انتخابات نمی دهد. حضور این افراد باعث ناامیدی افراد از صندوق رای می شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: نهادهای نظارتی به عنوان فیلترهای قانونی باید وظیفه خود را برای جلوگیری از ورود افرادی که صلاحیت لازم را ندارند به صحنه انتخابات انجام دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه